problemer med de nye version 6200 drivere ~
Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 06-11-02 03:09

Jeg har et powercolor ATI 9700 pro og de nye drivere til win xp som er
version 6200 giver som jeg har set på nettet en del problemer på nogen
maskiner. Er der andre her der har oplevet det samme og er der nogen der har
en løsning? her er problemerne:

1) jeg kan ikke skifte opløsninger. jeg skal reboot for at skifte fra 16 til
32 bit farver eller fra 800x600 til 1024x768
2) Jeg kan absolut intet køre der kræver 3d software og 2D kører langsom.
Windows går i sort og efter nogen minutter genstarter ved alle forsøg på 3D
openGL som Direct3D. Jeg kører med M$ DX 8.2

/SoulWalker

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 17:02

Ejvind "SoulWalker" Toft skrev:

> Jeg kører med M$ DX 8.2

Det var en underlig udgave. Er det en betaversion? Mig bekendt så er
DirectX 8.1 den nyeste officielle version.

Madsen.

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 06-11-02 18:15

> Det var en underlig udgave. Er det en betaversion? Mig bekendt så er
> DirectX 8.1 den nyeste officielle version.

beta og beta vil jeg ikke kalde den. Det er en der flourere på nettet flere
steder ( www.tweakup.dk bl.a.) og som kommer fra Microsoft selv via et spil.
Den er ikke på deres off. hjemmeside men man får den hvis man køber et
bestemt spil som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder.

/SoulWalker

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 18:59

> [...]

> Microsoft selv via et spil. Den er ikke på deres off. hjemmeside
> men man får den hvis man køber et bestemt spil som jeg desværre

Hvis den ikke er på Windows officielle hjemmeside så ser jeg den
som en beta, men ok. Det er muligt at det ikke er den der er år-
sagen, men det er klart den jeg ville have størst mistanke til
hvis jeg stod i samme situation.

Madsen.

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 07-11-02 02:24

> [...]
> som en beta, men ok. Det er muligt at det ikke er den der er år-
> sagen, men det er klart den jeg ville have størst mistanke til

Tja det er meget muligt at det måske er den men da DirectX ikke lige sådan
så nemt lader sig afinstallere igen så har jeg nok ikke andet valg end at
lade den være.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-11-02 20:40

Ejvind "SoulWalker" Toft wrote:
> [...]
> maskiner. Er der andre her der har oplevet det samme og er der nogen der har

Hvorfor ikke bare kører med nogle ordentligt testede drivere, jeg har
fx. 7.78 her og de funker fint (Hvad er 6200 forøvrigt lige for et
nummer, der må stå noget andet)

Mvh

Bruno

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 07-11-02 02:22

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bare kører med nogle ordentligt testede drivere, jeg har
> fx. 7.78 her og de funker fint (Hvad er 6200 forøvrigt lige for et
> nummer, der må stå noget andet)

7.78 står bare for hele pakken ikke driverne.

Det du kalder 7.78 er nok dem der er version 6193. De fungere også men nye
drivere har som regel fået rettet nogen fejl og har tit mere performance.

Dem som jeg kalder 6200 er en del af pakken 7.79 hvis det siger dig mere.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-11-02 19:11

> [...]
>
> Dem som jeg kalder 6200 er en del af pakken 7.79 hvis det siger dig mere.

Godt forklaret.

Desværre er der så en anden grund til forviring for der køres nemlig med
to nummerserier, en til Win9x og en til WinNT-kernen, og til Win9x er vi
omkring 9nnnn mens de 6200 du nævner er til WinNT-kernen!

Mvh

Bruno