grafikkorts tester
Fra : christian buhrkall

Dato : 05-11-02 23:54

muligvis den forkerte gruppe men...

Nogen der kender til et godt grafikkorts tester program?
altså ikke noget med benchmarks men om der er noget galt med hardwaren.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 06-11-02 00:28

"christian buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> muligvis den forkerte gruppe men...

Du er havnet det rigtige sted

> Nogen der kender til et godt grafikkorts tester program?
> altså ikke noget med benchmarks men om der er noget galt med hardwaren.

3Dmark2001SE er udmærket til formålet:
http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/d0a2876d21e568040edf8adf9f985cc6/filelib/ben
ch/3DMark2001SE.exe
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Kristian Espensen

Dato : 06-11-02 00:30

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message

> 3Dmark2001SE er udmærket til formålet:

http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/d0a2876d21e568040edf8adf9f985cc6/filelib/ben
> ch/3DMark2001SE.exe

Hmm, dette er vist bedre:
http://makeashorterlink.com/?V54815B52

--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Kristian Espensen

Dato : 06-11-02 00:33

> "Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message

http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/d0a2876d21e568040edf8adf9f985cc6/filelib/ben

> Hmm, dette er vist bedre:
> http://makeashorterlink.com/?V54815B52

Hmm,den var sgu ikke god; tsk, tsk; nu er den der vist:
http://makeashorterlink.com/?E16842B52
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : christian buhrkall

Dato : 06-11-02 00:57

Kristian Espensen wrote:

> Hmm,den var sgu ikke god; tsk, tsk; nu er den der vist:
> http://makeashorterlink.com/?E16842B52
> --
> Med venlig hilsen Kristian Espensen

heh takker
jeg havde nu mere tænkt på et som specifikt tester rammen, så 2d grafikdelen, 3d
delen og hvad den nu ellers kan teste.
Programmet gav iøvrigt samme fejl som spillene...
nemlig det hele kører fint i op til 2 mins og så enten crash til desktop eller
reboot.
maskinen kører win xp.
Der er ingen problemer med fx office.
jeg har testet med et andet grafikkort og der er ingen problemer, men jeg vil
gerne være sikker på at det er hw'en den er gal med, og ikke bare en driver del
som bliver installeret forkert.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 06-11-02 02:05

> heh takker
> jeg havde nu mere tænkt på et som specifikt tester rammen, så 2d
grafikdelen, 3d
> delen og hvad den nu ellers kan teste.

hmm, det ved jeg ikke lige hvad skulle være, men måske andre kan byde ind.
Du kan faktisk godt finde ud af om det af rammen, eller gpu'en den er gal
med. Jeg skal lige have lidt info:

1-Hvilket grafikkort har du? (du har vel prøvet den nyeste driver)?
2-I hvilken test crasher den? (bil, drage, "max Payne", kan du se
nature-testen, den er ret flot?)

> [...]
vil
> gerne være sikker på at det er hw'en den er gal med, og ikke bare en

Hvis din computer virker med andre grafikkort, er det nok dit grafikkort
den er gal med, eller måske kombinationen mellem mb og grafikkort. F.x. vil
Palit Microsystem og Asus ikke altid sammen. Derfor skal jeg lige have
følgende info: mb producent og model.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Michael Holm

Dato : 06-11-02 05:18

Det lyder som et varme problem. Find et tidligere indlæg, hvor jeg fortæller
hvordan man tester for varmeproblemer.

--Michael

Fra : christian buhrkall

Dato : 06-11-02 16:23

Michael Holm wrote:

> Det lyder som et varme problem. Find et tidligere indlæg, hvor jeg fortæller
> hvordan man tester for varmeproblemer.

bestemt ikke et varmeproblem ;)

Fra : christian buhrkall

Dato : 06-11-02 16:33

Kristian Espensen wrote:

> [...]
>
> 1-Hvilket grafikkort har du? (du har vel prøvet den nyeste driver)?
> 2-I hvilken test crasher den? (bil, drage, "max Payne", kan du se

den crasher med i bildelen, men også i spillet max payne....
aner fakisk ikke om den kan køre de andre demoer.
Nå men problemet har lige udartet sig.
Kortet kører nemlig fint i en anden computer (min egen) , mens mit eget ti 4200
også crasher i problembarnet.
Og så har jeg lige fået at vide at det kørte fint under windows ME (ælsker i
ikke bare at få den slags at vide efter flere timers testing???).
Så nu er problemet vel blevet til et XP problem (det var der efter sigende også
under win 2000)
Begge kort er pallit daytona kort.
et MX 200 og et ti 4200
ACorp bundkort
nyeste drivere
ingen varmeproblemer
rigelig psu
og begge virker upåklageligt i min egen maskine

Fra : Kristian Espensen

Dato : 06-11-02 21:17

"christian buhrkall" wrote in message

> [...]
> ingen varmeproblemer
> rigelig psu
> og begge virker upåklageligt i min egen maskine

Ja, man skal ikke altid give grafikkortet skylden. Har du prøvet med et
grafikkort fra en anden producent? Som tidligere nævnt har jeg hørt om
tilfælde hvor Palit ikke virkede med bestemte bundkort. Det med at det er XP
problem lyder underligt. Jeg har ikke hørt om problemer med XP og nyrere
nVidia-kort, men det kan vel ikke udelukkes. Før en reinstallation burde du
prøve de nyeste drivere til chipsæt (VIA, SIS, AMD eller Intel oplyser du
ikke), samt selvfølgelig en BIOS-update(men det er måske samme BIOS som
under winME?)
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen