Popstars ...jeg fatter det ikke..
Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 20:25

Nu sidder jeg lige og ser den der
opsamling inden finalen.
Hvordan dommere og andre kan sige at
Jon synger godt, det er mig altså en gåde.

Vil det sige, at hvis jeg kører min finger
hurtigt frem og tilbage på struben, så
jeg kan lave "The Jon Voice" så synger jeg
også godt ? ..og så lige med den ekstra
feature ikke at kunne ramme de høje toner
helt, så er den hjemme?

Og hvordan kan man i øvrigt vurdere, om en pige
eller en fyr synger bedst? Det kan da ikke
sammenlignes ...

Surt at han vinder, jeg tror faktisk jeg ville
kunne lytte til Julie, hvis hun fik en pladekontrakt,
men med Mr. Shakin' Voice er det da 100% udelukket

Hygge
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-11-02 20:36

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

[X-post til dk.medier.tv]

>Nu sidder jeg lige og ser den der
>opsamling inden finalen.
>Hvordan dommere og andre kan sige at
>Jon synger godt, det er mig altså en gåde.

Jeg synes heller ikke han synger godt. Det har jeg aldrig synes, jeg
forstod ikke han var blandt de sidste 9.

>Og hvordan kan man i øvrigt vurdere, om en pige
>eller en fyr synger bedst? Det kan da ikke
>sammenlignes ...

Jeg tror Jon vinder (med mindre de verserende rygter er et skummelt
publicity-stunt) - og jeg tror det hele tiden har været næsten givet
at det skulle være en dreng (mand) der skulle vinde qua at det var en
pigegruppe sidste gang. Men hvis det skulle være tilfældet, havde det
været mere fair at lave en audition på det og ikke blandet.

>Surt at han vinder, jeg tror faktisk jeg ville
>kunne lytte til Julie, hvis hun fik en pladekontrakt,
>men med Mr. Shakin' Voice er det da 100% udelukket

Jeg synes ikke vi har hørt så meget til Julie i de andre programmer,
men i dette afsnit viser hun at hun godt kan synge. Jeg tror også det
var en solist jeg kunne finde på at lytte til - givet at musikken var
god. Hun lagde også en fortolkning i sangen mens Jon bare kværnede
derudaf med sit skæve smil.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 20:57

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror Jon vinder (med mindre de verserende rygter er et skummelt
> publicity-stunt)

Naaah, jeg tror desværre den er go' nok.
Den med domænerne fik mig overbevist *G*

- og jeg tror det hele tiden har været næsten givet
> at det skulle være en dreng (mand) der skulle vinde qua at det var en
> pigegruppe sidste gang.

muligt...

Men hvis det skulle være tilfældet, havde det
> været mere fair at lave en audition på det og ikke blandet.

præcis!

> [...]
> var en solist jeg kunne finde på at lytte til - givet at musikken var
> god. Hun lagde også en fortolkning i sangen mens Jon bare kværnede

Ja især hans første optræden var da rigtig grum, utroligt han
ikke røg ud sammen med de første 2000

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-11-02 21:53

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

>Ja især hans første optræden var da rigtig grum, utroligt han
>ikke røg ud sammen med de første 2000

Nå, så vandt han - og det var jo ingen overraskelse. Udtrykket i
småpigernes ansigt siger hvorfor. Det er der penge i.

Jeg var ikke imponeret. Til gengæld var singleudspillet fra EyeQ bedre
end forventet. Det var lidt rocket og de havde en lidt mere
"personlig" stil end det maskinpop de debuterde med. Jeg går ud fra de
har haft mere tid til det - og større indflydelse, så det er ingen
dårlig ting.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 22:03

> Nå, så vandt han - og det var jo ingen overraskelse. Udtrykket i
> småpigernes ansigt siger hvorfor. Det er der penge i.

Jeps, men hvis nu Julie havde vundet, hvor var alle
de 20-24 årige fyre der skulle stå og skrige så henne? *LOL*

Bedre end forventet, mmmjjoooo *G*

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-11-02 22:27

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

>Bedre end forventet, mmmjjoooo *G*

Det kommer naturligvis an på hvor høje (eller lave) forventninger man
havde. Jeg synes dog de skal have kredit for at det var blevet bedre
end sidst.

Med det sagt så synes jeg at musikken stadig er lidt konceptagtigt /
maskinelt - forstået på den måde at det er godt håndværk uden at være
noget specielt. Jeg brød mig ikke om deres brug af vocoder på sangen
og jeg synes det er ærgeligt at de stadig synger for "pænt" - jeg
savner det personlige præg / fraseringer på vokalen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-11-02 22:18

Lars Kim Lund skrev i et tidligere indlæg:

> [...]
> Jeg går ud fra de har haft mere tid til det - og større
> indflydelse, så det er ingen dårlig ting.
Jeg syntes stadig væk at musiken var for høj. Trommeslageren
viftede med stikkerne oppe i luften. Men det er sikkert play
back. *g*

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 22:22

"Lars Raaby" <nospam2@raaby.dk> skrev i en meddelelse

Trommeslageren
> viftede med stikkerne oppe i luften.

Ja det var da seriøst plat!

Fra : Karina Hjorth

Dato : 05-11-02 23:45

> Jeg syntes stadig væk at musiken var for høj. Trommeslageren
> viftede med stikkerne oppe i luften. Men det er sikkert play
> back. *g*

Så længe han ikke smed med dem, som Bosse gjorde hos Shubidua engang i
70'erne, da playback lige var kommet frem*G*

Karina

Fra : FG

Dato : 05-11-02 20:46

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Nu sidder jeg lige og ser den der
> opsamling inden finalen.
> Hvordan dommere og andre kan sige at
> Jon synger godt, det er mig altså en gåde.

SV:Hvor mange herinde tror han vinder,
fordi hans stemme minder om en anden sangers
stemme?

> Surt at han vinder, jeg tror faktisk jeg ville
> kunne lytte til Julie, hvis hun fik en pladekontrakt,
> men med Mr. Shakin' Voice er det da 100% udelukket

Jeg nægter at smide penge i det åndsvage projekt,
ligegyldigt hvem der vinder.
De skulle tage at finde et band at spille i hver især,
og arbejde sig op på den måde.
I stedet for at blive "den,der vandt Popstars!"

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 20:59

"FG" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:aq975s$3o5$1@sunsite.dk...

> SV:Hvor mange herinde tror han vinder,
> fordi hans stemme minder om en anden sangers
> stemme?

SV? Det er da et spørgsmål, er det ikk' ?
Hvis' stemme?

> [...]
> De skulle tage at finde et band at spille i hver især,
> og arbejde sig op på den måde.
> I stedet for at blive "den,der vandt Popstars!"

Jeg er tildeles enig, jeg havde det på samme måde med Eye-Q.
Der var mere "koncept" over det, end denne gang - forhåbentlig!

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 05-11-02 21:17

> Jeg er tildeles enig, jeg havde det på samme måde med Eye-Q.
> Der var mere "koncept" over det, end denne gang - forhåbentlig!

Musikbranchen er ét stort koncept. Alt handler om at tjene penge og alle
spiller på de strenge, som er klogest i henhold til mulig indtjening.
Dødsmetalbands erklærer sig satanister, for det sælger meget godt blandt
unge, vrede drenge. Sex Pistols havde det koncept, at de primært var imod
guitarsoli.. hvem kan skelne mellem koncepter, skøre indfald,
markedsføringsstrategier, idiosynkrasier og lignende...? For mig er det ét
fedt: Kunst bliver udbredt, fordi én eller anden i en eller anden
organisation mener, at andre gerne vil høre det (eller se det), og fordi
selv samme håber at kunne få lidt/mange penge i kassen.

/Ulrik

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 21:30

"Ulrik Lauritzen" <ulau98@FJERN_DETTE12mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> organisation mener, at andre gerne vil høre det (eller se det), og fordi
> selv samme håber at kunne få lidt/mange penge i kassen.

Ja du har sgu nok ret...
Men jeg synes der er stor forskel på, om det er
kunstneren der har skøre indfald og måder de
prøver at fremstå på, og så når nogle pengemænd
har skræddersyet et koncept.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 05-11-02 22:12

> Ja du har sgu nok ret...
> Men jeg synes der er stor forskel på, om det er
> kunstneren der har skøre indfald og måder de
> prøver at fremstå på, og så når nogle pengemænd
> har skræddersyet et koncept.

Jo, det kan der være noget om. Jeg tror imidlertid ikke, det har ændret sig
væsentligt i den tid, rytmisk musik har eksisteret. Popstars er for mig
primært en indsigt i, hvordan branchen virker, dog tilsat en ekstra tand...

/Ulrik

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 22:21

Popstars er for mig
> primært en indsigt i, hvordan branchen virker, dog tilsat en ekstra
tand...

Ja enig.
Men den "ekstra tand" er for mig det vi oplevede lige efter kåringen:

"Se med lige om lidt, og se Jons video, se
popstars ekstra om lidt på Zulu, og se med
i morgen hvor Jon er med i Go' aften Danmark" osv. osv.

Nemlig at det er mediet TV2 der er med til at promovere.

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 22:30

> [...]
> i morgen hvor Jon er med i Go' aften Danmark" osv. osv.
>
> Nemlig at det er mediet TV2 der er med til at promovere.

....jo og så det, at man siger at:
"Her er Danmarks nye popstar!"

Det er lidt kvalmt

Fra : FG

Dato : 05-11-02 22:19

> SV? Det er da et spørgsmål, er det ikk' ?
> Hvis' stemme?

Åååh,hvis jeg bare kunne huske navnet.
Han hittede i 80'erne og hans stemme mindede lidt
om David Gahan's fra Depeche Mode.
Den der mørke stemme,I ved.
Det er Jon's stemme,jeg taler om,i øvrigt.:)
Mvh

..

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 22:23

"FG" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:aq9ckf$5f0$1@sunsite.dk...

> [...]
> om David Gahan's fra Depeche Mode.
> Den der mørke stemme,I ved.
> Det er Jon's stemme,jeg taler om,i øvrigt.:)

Jeg synes, og har hele tiden gjort det, at hans stemme
minder om en dårlig udgave af Rick Astley

Fra : Padmé

Dato : 05-11-02 22:35

> Jeg synes, og har hele tiden gjort det, at hans stemme
> minder om en dårlig udgave af Rick Astley

Hov hov der er intet galt med Rick Astley....han var da fed i 80'erne :)
Og egentlig synes jeg også at Julies stemme er mere ren end Jons, men det er
da tydeligt at hun ikke rigtig ville kunne synge de hurtige sange, men
hendes plade ville have indeholdt lutter stille sange, hvilket også er ok,
men det er jo ikke det popstars handler om.....jeg synes Jon har gjort det
godt, og hans stemme passer til det han er castet til...
Blot min mening....

Padmé