beskyttelse
Fra : Anders Kristiansen

Dato : 05-11-02 20:11

Hej NG.

Jeg har et lille problem.

Jeg har et regneark som flere brugere skal benytte.
De har hver deres ark hvor de taster et arbejdstimer på hvert ark.

Det sidste ark (som driller) er udregningen. I dette ark har jeg en
opsumering af antal timer totalt og løn summen - den skal være
skjult/fortrolig.

Kan man lave et password på et elkelt ark eller er jeg ude i at skulle hente
oplysningerne fra eksterne exl-filer og så have beskyttelse på hele mit
regneark.

Fra : CADmageren ApS

Dato : 05-11-02 20:17

Hej Anders

Du kan naturligvis godt beskytte et enkelt ark. Stå på det ark du ønsker at
skjule. Vælg Formater - Ark - Skjul
Herefter vælger du funktioner - beskyttelse og slår projektmappebeskyttelse
til (med password)

Du skal dog være klar over at der findes masser af programmer der kan fjerne
denne beskyttelse igen.
Så hvis det skal være supersikkert, er det ikke løsningen.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 05-11-02 23:08

Hej Anders

Dette er IKKE løsningen....

Det du skal lave er:
Lav et regneark til hver af dine brugere (altså en fil pr. bruger) du har så
selv et ark
hvor du referer til hver af disse filer.

Så er du 100% sikker på at ingen kan 'se' dine oplysninger og kollegaerne
mellem er også beskyttet....

Hvis du er interesseret kan jeg let lave nogle eksempler til dig.... Jeg
laver MEGET af sådanne til mit arbejde....

/Johnny

Fra : CADmageren ApS

Dato : 06-11-02 17:17

Ja det var også min løsning, hvis det skal være sikkert!
Du skal dog være sikker på at der bliver refereret til de korrekt regneark.
Her kan det godt give lidt problemer hvis der er mange forskellige regneark

Hvis der ikke ligefrem er tale om "top secret" oplysninger, kan det at
beskytte et regneark godt være en løsning. Det skal jo også vurderes hvor
besværligt arbejdet skal gøres.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : Anders Kristiansen

Dato : 06-11-02 19:41

Det lyder meget mere sikkert.

har du et eksempel du kan poste i denne gruppe?