Kan i anbefale.......
Fra : Preben Jensen

Dato : 05-11-02 18:47

......et kort der er video in/out på til denne str. her ("P4 2.66GHZ, 512MB
Rambus"), det skal simpelthen kunne "knokle" med video-production til den
store guldmedalje, prisklassen må være omkring de 4000,00 kr. ?
(beklager og undskylder hvis det er forkert gruppe)
Mvh.
Preben Jensen
www.pdcs.dk

Fra : wamingo

Dato : 05-11-02 19:59

> [...]
> store guldmedalje, prisklassen må være omkring de 4000,00 kr. ?
> (beklager og undskylder hvis det er forkert gruppe)

jeg tror slet ikke du kan få noget til over den pris med mindre du bestiller
fra special handel...
Radeon 9700 Pro er vidst nok det stærkeste kort der kan fås lige nu og det
kan du få fra alt mellem 3½ og 4 tusind kr mener jeg.

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 05-11-02 19:57

"Preben Jensen" <preben@[remove]pdcs.dk> wrote in message
> [...]
> store guldmedalje, prisklassen må være omkring de 4000,00 kr. ?
> (beklager og undskylder hvis det er forkert gruppe)

et billigt grafik kort kan sagtens klare den opgave, en ting du vil blive
mere glad for er meget mere ram min 512 MB mere i maskinen

Fra : TBC

Dato : 05-11-02 20:37

"Preben Jensen" <preben@[remove]pdcs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> store guldmedalje, prisklassen må være omkring de 4000,00 kr. ?
> (beklager og undskylder hvis det er forkert gruppe)

"videoproduktion", hvordan er det at forstå? er det til hjemmebrug, semi
proffesionelt eller proffesionelt ?

....Glem alt om proffesionelt til 4000 kr, men er det til hjemmebrug og er
det MPEG2 encoding kan du få glimrende kvalitet allerede fra ca 500 kr og
den rette software.

TBC

Fra : Preben Jensen

Dato : 05-11-02 21:37

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det MPEG2 encoding kan du få glimrende kvalitet allerede fra ca 500 kr og

Hej.
Det er til hjemmebrug.
Skal kunne tage video in/out, er det da bare nok at købe et alm. grafik-kort
m. tv-out, f.eks. ASUS V8420, GF4 Ti4200, 128MB, DVI, TV-out, samt et
TV-kort og så et firewire-kort til Digital-receiver og DV-camera signals.
Jeg har ikke købt sådan noget siden jeg for jeg ved ikke hvor længe siden
det snart er, at jeg købte mit gamle stabile Matrox Mystique m. Rainbow
addon, der for ville jeg da lige høre jer ad

Så TBC, du må meget gerne sætte navne på de forslag du har.

Mvh. Preben J.

Fra : TBC

Dato : 05-11-02 23:14

> [...]
> addon, der for ville jeg da lige høre jer ad
>
> Så TBC, du må meget gerne sætte navne på de forslag du har.

Ok

Til hjemmebrug vil jeg hvis det skal gøres billigst muligt anbefale Terratec
Cinergy 400. Det er et no nonsens TV kort med en god videoprocessor, og du
kan lave software encodede Deinterlacede MPEG2 optagelser i høj kvalitet og
fuld opløsning, eftersom dig system er hurtigt nok til det. Det vil dog være
en fordel med en Y/C kompatibel tuner/video med Comb filter som ekstern
video kilde. Jeg læste et godt meget positivt review om den og eftersom det
var så billig tænkte jeg at jeg ville prøve eftersom jeg ikke var tilfreds
med hvad jeg havde i forvejen. (Hauppauge Win-TV PVR, som jeg IKKE kan
anbefale)

Ellers skulle man iflg de reviews jeg har lavet hvis man hellere vil satse
på Hardware encoding (hvilket ikke nødvendigvis er bedre end software
encoding, men tit tværtimod eftersom computeren er blevet hurtig nok i sig
selv) ikke gå galt i byen med et Matrox RT2500 iflg de reviews jeg har set,
uden at de videoklip jeg selv har set har fra disse review har været videre
overbevisende. Dets force er mere på redigering, hvilket du ikke har med i
købet at de andre kort jeg har nævnt.

Nu siger du godt nok Digital reviever, hvis det er en Digital Sattelit
reviever du tænker på, skal du ikke snyde dig selv for Hauppauges WinTV Nova
til ca 1000 kr (kan købes i Tyskland) eller evt storebroderen med unødig
hardware decoder WinTV Nexus-s som er omkring dobbelt så dyr, men ikke bedre
af den grund. Begge kort optager den "rå" bitstream fra TV kanalen og du får
således en 100 % tabsfri digital MPEG2 optagelse (den kan også udstyres med
CI og CAM)

Fordelen ved alle disse kort er også at du har hænderne fri til at vælge og
periodevis opgradere dit 3D performance AGP baserede grafikkort og følge
mere frit med der og undgår at hænge fast med en "gammel" 3D accelerator for
at bevare dine video capture muligheder.

Hvad angår Cinergy 400 og WinTV Nova-s har jeg nogle optagelser
(musikvideoer) jeg godt kan sende dig via ICQ eller på en FTP server hvis du
har en sådan, så kan du se hvilken kvalitet de er i.

Mvh TBC

Fra : Preben Jensen

Dato : 05-11-02 23:45

> [...]

du
> har en sådan, så kan du se hvilken kvalitet de er i.

Yeps, tak skal du have TBC. Smid mig en mail og jeg sender dig login til
FTP'n, for
jeg vil meget gerne se de to resultater der

Mvh. Preben J.

Fra : TBC

Dato : 06-11-02 00:03

> Yeps, tak skal du have TBC. Smid mig en mail og jeg sender dig login til
> FTP'n, for
> jeg vil meget gerne se de to resultater der

Ok. gjort

TBC

Fra : Michael Holm

Dato : 06-11-02 05:22

Hvis du har et DV kamera, skal du bare have et FireWire kort, og overføre
data digitalt, med tidskode, lyd og det hele.

Hvilken software bruger du til at redigere, og skal du også lave effekter,
eller bare redigering? - Er 2 lydspor nok?

--Michael Holm
(Tidligere VFX Supervisor og teknisk chef, Nordisk Film)

Fra : Preben Jensen

Dato : 06-11-02 11:12

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken software bruger du til at redigere, og skal du også lave effekter,
> eller bare redigering? - Er 2 lydspor nok?

SoftW som jeg er familiar med, er f.eks. VirtualDub, TmpEnc, Premiere og
CoolEdit.

Jeg har fået nogle gode eksempler af TBC og har besluttet mig til at det
bliver, ASUS V8420, GF4 Ti4200, 128MB, DVI, TV-out
og Cinergy 400 eller WinTV Nova-s og så lige et FireWire-kort...... så tror
jeg at jeg bliver tilfreds

Tak for jeres respons
Mvh. Preben J.

Fra : TBC

Dato : 06-11-02 13:45

> [...]
> bliver, ASUS V8420, GF4 Ti4200, 128MB, DVI, TV-out
> og Cinergy 400 eller WinTV Nova-s og så lige et FireWire-kort...... så

Jeg vil lige sikre mig eftersom du skriver "Cinergy 400 eller WinTV Nova-s "
at du er med på den væsentlige forskel der er på disse kort.

Cinergy 400 er et skrabet TV kort, som er særdeles velegnet til capture af
eksterne analoge videokilder. (composite og Y/C)

WinTV Nova-s er en DVB-s reciever der tabsfrit kan optage den rå bitstream
fra satellit tv udsendelsen man ser, og den har ikke hverken TV in eller
Out. Skal du have TV out skal du have storeborderen WinTV Nexus-s, som også
har hurtigere kanal skift. WinTV Nova er med den nuværende beta software
omtrent lige så langsom som en digital Nokia satellit reciever. Man vær
obmærksom på at man IKKE har TV-in med nogle af disse kort.

Mvh
TBC