Brugerhåndbog
Fra : Smølf

Dato : 05-11-02 18:32

Hej NG

Jeg er blevet bedt om at lave en håndbog til vore brugere omkring
IT-sikkerhed i virksomheden, er der nogle af jer der har en sådan
eller har input til hvad den bør indeholde hører jeg gerne fra jer

på forhånd tak

Smølf

Fra : Alex Holst

Dato : 05-11-02 19:00

Smølf <chefen223@hotmail.com> wrote:
> Jeg er blevet bedt om at lave en håndbog til vore brugere omkring
> IT-sikkerhed i virksomheden, er der nogle af jer der har en sådan
> eller har input til hvad den bør indeholde hører jeg gerne fra jer

Der er OSS'en, her i gruppen, som har et lille afsnit omkring det.

http://a.area51.dk/sikkerhed/

Der er ogsaa nogle relevante RFC'er:

RFC2196 - Site Security Handbook
RFC2504 - Users' Security Handbook

Fra : Smølf

Dato : 06-11-02 08:08

Sikkert et dumt spørgsmål, hvad er RFC?

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 06-11-02 18:06

chefen223@hotmail.com (Smølf) wrote in

> Sikkert et dumt spørgsmål, hvad er RFC?

Ja, det var umådelig dumt. Første hit på stort set alle søgemaskiner
beskriver hvad dette akronym dækker over. Nu vi er igang med omskolingen,
gider du så ikke lægge vejen forbi
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html når du får muligheden? Jeg
ville værdsætte det, og det vil med garanti også glæde andre.

--
Knud

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-11-02 18:45

In article <Xns92BEB8B7237B4knudINVALIDskodlivdk@212.242.40.196>,
Arne Schwerdtfegger wrote:

> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html når du får muligheden? Jeg
> ville værdsætte det, og det vil med garanti også glæde andre.

Jeg tror faktisk Windows citat teknikken er på mode, desværre.

Bo Simonsen

Fra : Martin Østerberg

Dato : 07-11-02 02:20

On Wed, 6 Nov 2002 17:06:00 +0000 (UTC) skrev Arne Schwerdtfegger
<knud@INVALIDskodliv.dk> .

> [...]
>http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html når du får muligheden? Jeg
>ville værdsætte det, og det vil med garanti også glæde andre.

Når han nu finder ind til RFC'erne, burde den første måske være RFC 2795 ?

Martin

Fra : Henrik

Dato : 06-11-02 18:31

"Smølf" <chefen223@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:e0b5167b.0211052308.289fc6ff@posting.google.com...
> Sikkert et dumt spørgsmål, hvad er RFC?

Se her: http://www.rfc-editor.org/

mvh Henrik

Fra : Kasper Dupont

Dato : 07-11-02 10:03

Henrik wrote:

> Se her: http://www.rfc-editor.org/

Jeg synes http://rfc.sunsite.dk/ er udmærket god hvis man gerne vil
finde noget bestemt i en rfc. (Men det er selvfølgelig ikke noget
svar på, hvad en rfc er.)

Don't do this at home kids: touch -- -rf