www.divvy.dk vs. www.dmcn.dk
Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-02 17:21

Argh. Efter et pænt langt stykke tid med dfm-cølibat er jeg de sidste par
dage begyndt langsom at følge med i indlæggene igen. Og lægger her mærke
til, at der er opstået en "dmcn-liste" nummer 2 på www-divvy.dk.

Hvorfor slår de to webmastere sig ikke sammen, tager det bedste fra begge
lister og lægger det under dmcn?

Hvorfor?
- Fordi det alt andet lige er nemmest at søge eet sted. Og så slipper man
som bruger for at skulle opdatere flere sider med sine data.
- Fordi dmcn netop er opbygget sådan, at ansvaret for de enkelte områder kan
uddelegeres!
- Både Divvy og dmcn-listen har fordele (Fx Divvy: Der er plads til en kort
beskrivelse & billeder, pænt design. Dmcn-listen: Bedre søgemuligheder,
sammenhæng med klublisten).

Så hvorfor ikke sammensmelte de to til een?

Ærbødigst,

--
Jakob
GSX750F

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-11-02 17:35

Det arbejder Tony vist også på.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Buck

Dato : 06-11-02 17:41

æh... www.divvy.dk er jo bare en "tom" side...!

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Søren Johansen

Dato : 06-11-02 17:50

"Buck" skrev:
> æh... www.divvy.dk er jo bare en "tom" side...!

Prøv med http://dfm.divvy.dk/ i stedet.

Mvh
Søren
888

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-11-02 09:06

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

> Så hvorfor ikke sammensmelte de to til een?

Hej Jakob,

Af uransagelige årsager har jeg først fået set dit indlæg nu.

Meningen med http://dfm.divvy.dk er såmænd (eller nærmere: var) også den, at
sitet skulle integreres på DMCN. Kort fortalt så henvendte jeg mig til DMCN
fordi
jeg kunne mærke at der var en bred utilfredshed herinde i gruppen om at
folkene bag
DMCN ikke formåede at opdatere sitet ofte nok. En hurtig gennemgang af sitet
viste
da også at det er opbygget på en sådan måde at der skal bruges svært meget
tid på
at opdatere indholdet fordi man tidligere har besluttet at styre sitets
indhold centralt
i stedet for de-centralt (som folk er vant til i dag). Det er tydeligt at
DMCN sitet er
bygget op over flere omgange - af forskellige personer - over en længere
periode.

Derfor tog jeg henvendelse til folkene bag DMCN efter de flere gange i
gruppen
havde opfordret folk til at henvende sig for at hjælpe til med arbejdet på
sitet. Da jeg
arbejder med design og udvikling af websites mente jeg bestemt at jeg kunne
hjælpe dem.

Da jeg ikke umiddelbart hørte fra dem lavede jeg http://dfm.divvy.dk på en
nat for
dels at vise dem min entusiasme, mit gå-på-mod og at jeg rent faktisk kunne
det jeg
hævdede - men også for at provokere lidt og vise dem at det ikke tog
alverdens tid
at lave noget hvis man "bærer viljen i hjertet" (som Thomas Mygind så
tv-plat kan
sige det).

Det lykkedes mig da også til sidst at få svar fra Peter Hasselbalch som
opfordrede mig til at kontakte Lars Hyldal, der er webmaster på sitet i dag.
Jeg
e-mailede lidt frem og tilbage til Lars og efter en måneds tid eller to hvor
jeg
havde travlt i firmaet, fik jeg ringet til Lars og lagde en besked på hans
telefonsvarer.

Siden da har jeg ikke hørt fra dem eller ham, hvilket jeg synes er
ærgerligt. Jeg var
absolut af den overbevisning at DMCN var hele gruppens site og synes det er
surt
at sitet er gået død fordi der sidder nogle folk, der har for travlt og som
ikke så
i stedet formår at videregive arbejdet med sitet til nogle andre. Uanset
hvad så er
jeg stadig interesseret i at hjælpe DMCN med videreudvikling af sitet. Jeg
er til
gengæld ikke interesseret i bare at sende dem koden og dataene fra mit
site - men
vil i stedet gerne deltage aktivt i udviklingen af et helt nyt DMCN som alle
folk kan
bruge aktivt.

Med andre ord synes jeg at jeg har gjort mit til at få DMCN i tale og venter
sådan
set at de tager det næste skridt.

Mange hilsner,

--
Tony
http://dfm.divvy.dk/tony_lorentzen

Fra : Buck

Dato : 13-11-02 14:08

Måtte man komme med en venlig anmodning om at du gjorde endnu et forsøg på
at kontakte dem?

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Richard Pade

Dato : 13-11-02 14:57

Buck wrote:
> Måtte man komme med en venlig anmodning om at du gjorde endnu et forsøg på
> at kontakte dem?

Jeg synes, Tony L. har gjort rigeligt i den sag - lad os andre prøve at
råbe
Lars Hyldal & co op for at vise, at vi støtter det gode initiativ. Så
vil
DMCN sikkert indse det praktiske i at integrere listen dfm.divvy.dk på
dmcn.dk
- dette er mit forsøg.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Thomas Makro

Dato : 13-11-02 18:05

On Wed, 13 Nov 2002 09:05:37 +0100, "Tony Lorentzen"
<tony@NOSPAMlorentzen.com> wrote:

> [...]
>indhold centralt
>i stedet for de-centralt (som folk er vant til i dag).
Følger en nærmere forklaring?

>Det er tydeligt at
>DMCN sitet er
>bygget op over flere omgange - af forskellige personer - over en længere
>periode.
Sådan er DMCN jo, det laves af flere frivillige, og ikke kun af een.
Heldigvis. Hver person der laver websider til DMCN, ligger dem på en
server, som der linkes til fra dmcn-menuen.
Det besværlige i lige netop denne situation har jo været, at
dmcn-listen har skullet udvides, og to personers indsats har
konfliktet.
En _hypotetisk_ mulighed er at du overtager DMCN listen helt, for det
lader jo til, at du har såvel motivation som tid. Imidlertid er det jo
Hylle der administrerer den idag. Om du istedet skal have hele
opgaven, vil jeg ikke blande mig i, det må du og Hylle afgøre. Fører
dette intet med sig, må du melde klart ud her på DFM, og så må
demokratiet her i gruppen afgøre det.

I øvrigt Thumbs up for din entusiasme. Jeg kan forstå på dig, at du
gerne vil opdatere DMCNs design. Det har vi før efterlyst frivillige
kræfter til, men ingen har meldt sig. Så hvis du har mod på den
opgave, så meld klart ud. Jeg er overbevist om, at du så får lov til
at udfolde dig.

>Med andre ord synes jeg at jeg har gjort mit til at få DMCN i tale og venter
>sådan
>set at de tager det næste skridt.
Det kan jeg godt se fra din side, men man kommer desværre ingen vegne
ved at sidde og vente...

--
M.v.h. Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F med varmehåndtag

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-11-02 18:38

"Thomas Makro" <fuck@spammere.dk> wrote:

> Følger en nærmere forklaring?

Når jeg skriver at opdateringen af sitet bør fungere de-centralt så mener
jeg
at folk selv bør kunne opdatere deres egen profil og at oprettelsen af
profiler
skal ske uden at det skal igennem personer, der hurtigt bliver
"flaskehalse".

> [...]
> opgaven, vil jeg ikke blande mig i, det må du og Hylle afgøre. Fører
> dette intet med sig, må du melde klart ud her på DFM, og så må

Jeg er absolut ikke interesseret i at overtage DMCN listen som sådan. Men
jeg vil meget gerne være med til at videreudvikle på DMCN sammen med
nogle andre. Selvfølgelig skal der være ankermænd som kan tage fat og skride
ind hvis der opstår uregelmæssigheder og problemer. Men det er synd at der
i dag sidder et par personer som ikke har tid til at opdatere et site som
egentlig
er til for brugernes skyld. Al ære og respekt for det store stykke arbejde
de
allerede har lavet for uden dem eksisterede DMCN slet ikke.

> [...]
> kræfter til, men ingen har meldt sig. Så hvis du har mod på den
> opgave, så meld klart ud. Jeg er overbevist om, at du så får lov til

Jeg vil meget gerne hjælpe med designet på DMCN i det omfang folk
gerne vil have det.

> Det kan jeg godt se fra din side, men man kommer desværre ingen vegne
> ved at sidde og vente...

Nej. Og jeg har faktisk tidligere i dag slugt min stolthed og rent faktisk
skrevet
en mail til Hyldal og Hasselbalch for at få dem i tale igen. Nu vil jeg så
læne mig
tilbage og vente for der er vist ikke mere jeg kan gøre udover at møde op
hos
de respektive personer og kræve akts-indsigt

Ildsjæl og hilsner,

Fra : Thomas Makro

Dato : 13-11-02 22:10

On Wed, 13 Nov 2002 18:37:31 +0100, "Tony Lorentzen"
> [...]

>profiler
>skal ske uden at det skal igennem personer, der hurtigt bliver
Den der administrerer listen, bestemmer hvordan det skal ske. Der er
jo ulemper ved begge del:
Ved den manuelle fordi der ikke sker noget før redaktøren gør noget.
Ved den automatiske fordi enhver kan oprette pladder-profiler, og
dermed skade sitet.

Som du kan se på DMCN, har jeg valgt en blanding på de anmeldelser jeg
er redaktør for. Jeg opretter nye anmeldelser, for dermed at undgå at
anders and opretter en anmeldelse. Når anmeldelsen er oprettet, kan
anmelderen rette i den, lige så ofte vedkommende ønsker.

>Jeg er absolut ikke interesseret i at overtage DMCN listen som sådan.
Du vil gerne tilføje billeder til listen, men du vil ikke administrere
listen?

>Jeg vil meget gerne hjælpe med designet på DMCN i det omfang folk
>gerne vil have det.
Nu er jeg jo kun menig redaktør (jeg bliver gerne diktator og kan
derfor kun udtale mig på egne vegne. Men du er meget velkommen til at
forbedre designet. Men inden du kaster dig ud i den opgave, så lad os
lige snakke sammen. Jeg har sendt dig en mail...

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 14-11-02 07:52

"Tony Lorentzen" <tony@NOSPAMlorentzen.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas Makro" <fuck@spammere.dk> wrote:

snip

> [...]
jeg så
> læne mig
> tilbage og vente for der er.............. snip

Det er et almindeligt kendt fænomen, at der efter fuld fart frem følger
en
periode med knap så stor entusiasme. Set fra min sidelinie er der
ingen grund til at træde vande på det her, der er lavet et flot arbejde
både på DMCN og med (divvy)listen.
Jeg håber da, at den gode samværs- og samarbejdsform her på dfm
kan smitte af på den digitale del også
Jeg synes det kunne være aldeles fedt, om listen blev integreret i
DMCN, og at der blev kigget lidt på designet generelt.
Som amatørhjemmesidesnedker kan jeg desværre ikke tilbyde en hjælp
der matcher eks. (divvy)listen, men skulle der være lidt kuliarbejde
vil jeg da gerne hoppe på.

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-11-02 08:51

"Arne Lorenzen" <alonospam@esenet.dk> wrote:

> Jeg håber da, at den gode samværs- og samarbejdsform her på dfm
> kan smitte af på den digitale del også

Og nu lader det faktisk som om der sker noget. Jeg har fået kontakt til Lars
Hyldal igen og vi ligger i forhandler om en dag hvor vi kan mødes over en
kop kaffe og snakke om fremtiden for DMCN.

Fra : Richard Pade

Dato : 13-11-02 20:01

Thomas Makro wrote:
> [...]
> opgaven, vil jeg ikke blande mig i, det må du og Hylle afgøre. Fører
> dette intet med sig, må du melde klart ud her på DFM, og så må

Thomas, jeg tror flere end jeg har svært ved at forstå, hvad du mener
med at "demokratiet her i gruppen må afgøre det". Som jeg har oplevet
det fra sidelinien, har Tony på bedste og ganske selvopofrende vis lavet
en site, der dækker et behov i DMCN.

Han har efter det fremlagte gentagende gange taget kontakt til en eller
flere af jer, der står som DMCN's redaktion og dermed af os andre
opfattes som DMCNs styregruppe. Tilmed har I - lige så vel som vi - haft
mulighed for at følge med i indkæggene om dfm.divvy.dk her i gruppen og
dermed haft mulighed for at konstatere, at det er et ganske populært og
tiltag, Tony har fostret, og dermed haft al mulig anledning til at tage
hans henvendelse alvorligt.

Hvis det er undgået jeres opmærksomhed, er I for langt fra gruppen, og
så er det vel spørgsmålet om det målsætningen "Diskussion omkring DMCN
foregår på dk.fritid.motorcykel" passer. I opfordre tilmed samme sted om
at blive orienteret om diskussioner af interesse for DMCN, idet "Da
redaktørerne ikke kan forventes at følge 100 % med på
dk.fritid.motorcykel". Det må vi vel konstatere, at I er blevet her,
ikke sandt.

I gør et frivilligt stykke arbejde og I har allerede fået en del op at
stå på DMCN, men det bør ikke forhindre jer i at tage imod et
konstruktivt tilbud om en kærkommen udvidelse af site'ns tilbud IMHO - I
følge Min Høviske Overbevisning.

Fra : Thomas Makro

Dato : 13-11-02 21:59

On Wed, 13 Nov 2002 20:01:07 +0100, Richard Pade
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:

>Thomas, jeg tror flere end jeg har svært ved at forstå, hvad du mener
>med at "demokratiet her i gruppen må afgøre det".
Jeg tænkte frem i tiden, på en ekstrem situation: Hvis det ender med
at to personer ikke kan enes om en konkret problemstilling på DMCN, så
må flertallet afgøre sagen. DMCN er jo DFMs site, og der findes ingen
dommer i en sådan sag.
Men som nævnt indledningsvist, det er en ret ekstrem situation, som
jeg vist godt tør holde en kasse dåser på, aldrig bliver virkelighed

>Som jeg har oplevet
>det fra sidelinien, har Tony på bedste og ganske selvopofrende vis lavet
>en site, der dækker et behov i DMCN.
Ja, det er der vist ingen der er uenig i.

>Han har efter det fremlagte gentagende gange taget kontakt til en eller
>flere af jer, der står som DMCN's redaktion og dermed af os andre
>opfattes som DMCNs styregruppe.
Du har grundlæggende misforstået DMCN konceptet, så lad mig her
forklare det nærmere. DMCN har ingen styregruppe. DMCN laves af en
række frivillige, mig selv inklusive, kaldet redaktører. Og nej, det
er ikke bare ordkløveri, for enhver der har noget nyt og konstruktivt
at bidrage med, får lov til det. Vedkommende laver de nødvendige
sider, gemmer dem på en webserver, hvorefter Hylle opretter et link
til dem i DMCNs menu. Vedkommende får herefter betegnelsen redaktør.
Jeg er redaktør for produktanmeldelser og FAQ. Peter Hasselbalch for
forhandler anmeldelser, osv.

Overordnet administreres DMCN af Hylle, som kun er en slags
administrator, ikke chef, diktator eller lign. En eller anden skal jo
stå for et domæne. Og det er Hylles ære, at såvel DMCN som DFM findes.

Hvad jeg laver med produktanmeldelserne, blander ingen sig i, ligesom
ingen blander sig i, hvad Peter laver med forhandleranmeldelserne. Der
skal jo være handlefrihed, om end jeg kender både mig selv og Peter
godt nok til at vide, at konstruktive forbedringsforslag altid er
velkomne. Vi får bare ikke nogen. Så folk må jo være tilfredse...

> [...]
>redaktørerne ikke kan forventes at følge 100 % med på
>dk.fritid.motorcykel". Det må vi vel konstatere, at I er blevet her,
Hvordan for langt fra gruppen?
Og hvis andre også mener det, så kom med det. Lad være at sidde
derhjemme og surmule. Men lad nu være at komme med ukonstruktivt brok,
det kan ingen bruge.

Jeg læser typisk her på gruppen 3-4 gange om ugen. Er det ikke
tilfredsstillende? Vil du stille konkrete krav til frivillige om at
følge med på gruppen? Jeg skimter overskrifter, og læser kun de indlæg
hvis overskrift fanger min interesse. Og hvis en redaktør ikke vil
læse DFM ret ofte, så gør det vel ikke vedkommende til en dårlig
redaktør? Med andre ord, hvis folk har noget de vil diskutere med en
redaktør, kan det da ikke skade, at sende redaktøren en mail, der gør
opmærksom på, at der er en diskussion igang på DFM. Det er jo ikke
hensigtsmæssigt, hvis redaktøren først ser det 3 uger efter...

> [...]
>stå på DMCN, men det bør ikke forhindre jer i at tage imod et
>konstruktivt tilbud om en kærkommen udvidelse af site'ns tilbud IMHO - I
Vi hindrer skam ingen i at komme med noget nyt. Vi har mange gange
efterlyst frivillige kræfter. Mange har givet deres mening til kende
om hvordan de synes det skal være, men stort set ingen gidder give en
hånd. Vi har f.eks. længe haft brug for at en energisk person
overtager de gode toure.

Fra : Richard Pade

Dato : 14-11-02 19:19

Thomas Makro wrote:
> [...]
> sider, gemmer dem på en webserver, hvorefter Hylle opretter et link
> til dem i DMCNs menu. Vedkommende får herefter betegnelsen redaktør.

Ok, sådan nogenlunde forstod jeg det også, men om det hedder redaktion
eller styregruppe er vel lige fedt.

> Overordnet administreres DMCN af Hylle, som kun er en slags
> administrator, ikke chef, diktator eller lign. En eller anden skal jo
> stå for et domæne. Og det er Hylles ære, at såvel DMCN som DFM findes.

Det er som sagt også al ære værd. Det er et stort arbejde, Lars og I
andre har lagt i det; men...

> [...]
> godt nok til at vide, at konstruktive forbedringsforslag altid er
> velkomne. Vi får bare ikke nogen. Så folk må jo være tilfredse...

....hvis I ikke får flere forslag, kunne det måske skyldes, at folk ikke
føler, der bliver taget mod deres forslag og tilbud om hjælp. Det har
jeg ingen dybere indsigt i, end hvad der fremgår herinde om Tonys
bestræbelser på at få integreret dfm.divvy.dk med dmcn.dk.

Det var egentlig baggrunden for min reaktion, og det glæder mig i dag
at se, at der er truffet aftale om at tale om mulighederne for at gå
videre med integrationen. Så når den er faldet på plads - om muligt -
vil det sikkert anspore andre til også at komme med forslag.

Fra : Thomas Makro

Dato : 16-11-02 09:10

On Thu, 14 Nov 2002 19:18:45 +0100, Richard Pade
> [...]

>jeg ingen dybere indsigt i, end hvad der fremgår herinde om Tonys
>bestræbelser på at få integreret dfm.divvy.dk med dmcn.dk.
Hvis du kigger gamle indlæg igennem, vil du se at der kun har været
enkelt forslag fremme til nye emner på DMCN, og at disse er døde ved
at ingen har ønsket at føre dem ud i livet.

> [...]
>videre med integrationen. Så når den er faldet på plads - om muligt -
>vil det sikkert anspore andre til også at komme med forslag.
Den tror jeg ikke på!
Men jeg vil da håbe du får ret, for DMCNs skyld

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-11-02 10:17

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at ingen har ønsket at føre dem ud i livet.

> Den tror jeg ikke på!
> Men jeg vil da håbe du får ret, for DMCNs skyld

For mit vedkommende er min tilbageholdenhed et udtryk for usikkerhed
omkring, hvorvidt jeg vil kunne begå mig som emneredaktør på FAQ´en.
F.eks. kunne det være rart som redaktør, at nogen læste korrektur på
emnet både hvad forståelighed og den tekniske troværdighed angår, før
det blev offentliggjort på FAQ´en. Måske ville det være en ide, at et
kommende FAQ´emne blev startet som tråd her på gruppen, (mange er
allerede godt belyste og kan bruges direkte) og at det så, når alle
deltagende i tråden var enige blev ophøjet til svar på FAQ´en. Måske er
det allerede så´en, så glem det

Men i sidste ende trædes der vande lige nu. Nuværende ansvarlige (godt
gået, so far er kommet sig over den største begejstring - den der
skal drive værket. Så ping-pong om at tro eller ikke tro på noget er
ikke så interessant lige nu. Fra min lille beskedne sidelinie set, er
det mere et spørgsmål om at erkende nødvendigheden af, at få nye kræfter
med for at få lidt liv i kludene igen.

Bare lige det jeg ville sige

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Thomas Makro

Dato : 18-11-02 17:48

On Sat, 16 Nov 2002 10:16:49 +0100, "Arne Lorenzen"
<alonospam@esenet.dk> wrote:

Hej Arne.

>For mit vedkommende er min tilbageholdenhed et udtryk for usikkerhed
>omkring, hvorvidt jeg vil kunne begå mig som emneredaktør på FAQ´en.
Selvfølgelig kan du det.
Selv hvis du er meget usikker på det faglige eller det sproglige, kan
du alligevel sagtens kan være emne-redaktør. Først og fremmest kan du
kopiere løs fra DFM, og dermed har andre formuleret (stort set) det
hele for dig. Bliver du i tvivl om noget, spørger du bare her på DFM.
Og det er nemmere for andre, at komme med ændringsforslag, når der er
skrevet noget konkret, man kan forholde sig til.

> [...]
>allerede godt belyste og kan bruges direkte) og at det så, når alle
>deltagende i tråden var enige blev ophøjet til svar på FAQ´en. Måske er
Tja, vi lever jo i et frit land, så det kan man gøre som man vil
Så hvis du vil være emne-redaktør, hvilket jeg håber du vil, er du
velkommen til at starte en tråd om emnet her på DFM, og dermed få
andres ord med på råd, før du indtaster i selve emnet.