Radeon 9000 eller GF2 MX440?
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-11-02 14:48

Hvilken af de to ville *du* vælge, hvis prioritetsrækkefølgen er
1) 2D kvalitet
2) game-performance

Prisen for begge er i omegnen af det jeg vil gi' (dvs. op til ca. 800)

Mvh
Michael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-11-02 15:51

Sorry - mente selvfølgelig et GF4 MX440 !!

Michael.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-11-02 15:54

Michael Jørgensen skrev: (messageID: <news:aq8hko$o10$1
@newstoo.ericsson.se>)

> Hvilken af de to ville *du* vælge, hvis prioritetsrækkefølgen er
> 1) 2D kvalitet
> 2) game-performance

Helt klart Radeon9000 (pro). 2D kvaliteten på ATi's kort er IMO et pænt
stykke foran Nvidia*, og mht. spil så er der ingen forskel. Dog er Radeon
lidt foran mht. DirectX, da dette kort understøtter v. 8 mens GeforceMX
kun klarer v. 7.

Jeg har selv et Connect3D Radeon9000pro 64Mb som jeg er yderst tilfreds
med.

*) Dette kan dog ikke siges helt entydigt. Der er stor forskel på
forskellige fabrikater af Geforce.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : 0nkel

Dato : 05-11-02 16:46

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
> [...]
> med.
>
> *) Dette kan dog ikke siges helt entydigt. Der er stor forskel på

Hvorfor gælder det så ikke med forskellige fabrikater af Radeons?

Fra : JRS

Dato : 05-11-02 17:08

"0nkel" <0nkel@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor gælder det så ikke med forskellige fabrikater af Radeons?

Gør det helt sikkert også, men ved Radeon har man da i det mindste en
"rigtig" producen (ATi) hvor du ved at det er det beste når det kommer fra
dem .. Hvorimod Nvidia jo ikke lige udgiver deres egne Gforce kort ...
Desværre sælger ATi ikke til Europa mere, men Connect3D skulle være toppen
af "build by" kortene .. De følger ATi's planer til punt og prikke ..
Har selv et PowerColor 8500 og er fuldt ud tilfreds med det... Men hvis de
havde haft Connect3D havde jeg helt sikkert valgt det i stedet ..
HOLD jeg dog laaaangt fra PowerMagic kortene .. Havde et Radeon 8500 af dem
hjemme et par dage og sendte det så tilbage .. Magen til dårlig
billedkvalitet skal man da lede længe efter..

MVH
JRS

Fra : Esben

Dato : 05-11-02 18:09

"JRS" <mig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
af dem
> hjemme et par dage og sendte det så tilbage .. Magen til dårlig
> billedkvalitet skal man da lede længe efter..

Sapphire 9000 kortet har også en helt fin billedkvalitet. Jeg skiftede
fra G400 til dette, stort set uden at kunne se forskel på billedet.

--
Esben

Fra : Per Bruus

Dato : 06-11-02 11:23

> Sapphire 9000 kortet har også en helt fin billedkvalitet. Jeg skiftede
> fra G400 til dette, stort set uden at kunne se forskel på billedet.
>
> --
> Esben

Der ligger en test på
http://www.tomshardware.com/graphic/02q4/021104/r9700pro-cards-02.html

som for en gang skyld også omhandler billedkvalitet, det er dog 9700
men hvis Sapphire rykker lige så godt i 9000, er det vist dette kort man
skal
vælge hvis høj billedkvalitet er i højsædet.

vh
Per

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-02 11:29

Per Bruus wrote:

> [...]
> man skal
> vælge hvis høj billedkvalitet er i højsædet.

Billedkvalitet er vigtigt for mig. Jeg har bestilt et Connect3D-kort
fordi det er baseret på ATI's reference-design. Jeg håber at
billedkvaliteten er god, og at de bruger gode komponenter. Er der nogen
der ejer et Connect3D-kort og kan udtale sig om billedkvaliteten?

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-11-02 13:00

David Rasmussen skrev: (messageID: <news:aqaqsf$13va$1@news.net.uni-
c.dk>)

[SNIP]
> [...]
> billedkvaliteten er god, og at de bruger gode komponenter. Er der nogen
> der ejer et Connect3D-kort og kan udtale sig om billedkvaliteten?

Jeg har et Connect3D Radeon 9000 pro 64Mb, og er meget tilfreds med
billedkvaliteten. Roligt billede, klare (og korrekte) farver samt god
skarphed og kontrast.

På mit nuværende setup har jeg prøvet et Herkules Radeon7500AIW, et
innoVISION Geforce4MX 440 og nu mit Connect3D Radeon9000pro. Af de tre er
Connect3D klart det bedste mht. billedkvalitet. Radeon7500 var også OK,
mens Geforcekortet producerede et decideret grumset billede.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 06-11-02 13:59

[snip]
> Jeg har selv et Connect3D Radeon9000pro 64Mb som jeg er yderst tilfreds
> med.
>
> *) Dette kan dog ikke siges helt entydigt. Der er stor forskel på
> forskellige fabrikater af Geforce.

Hmm, nu faldt jeg alligevel for et ASUS V8170... Det er en opgradering fra
et ATi Rage Fury Pro, så nu er jeg spændt på at se hvor godt/dårligt
billedet står. Er det for dårligt, får de skidtet lige tilbage, og så holder
jeg mig til ATi (i form af et Connect3D Radeon 9000).

Jeg vender lige tilbage med en rapport i morgen.

Men tak for inputtene!
Michael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 07-11-02 14:49

"Michael Jørgensen" <michael.jorgensen@REMOVETHIS.ted.ericsson.dk> wrote in
message news:aq8hko$o10$1@newstoo.ericsson.se...
> [...]
> 1) 2D kvalitet
> 2) game-performance
>
> Prisen for begge er i omegnen af det jeg vil gi' (dvs. op til ca. 800)

Har nu "prøvekørt" et ASUS V8170 (GF4 MX440). Det stod klart ringere end mit
gamle ATI Rage Pro i 2D, og var ikke specielt imponerende i 3D, så det er nu
leveret tilbage. Prøver i stedet et Connect3D Radeon 9000 Pro, som anbefalet
her i tråden.

Jeg kan jo også se at Radeon 9000 Pro sparker r*v ift. MX440, så de 40,-
ekstra er nok givet godt ud...

Mvh
Michael.