Dll Hell i VB6
Fra : Anton Vestergaard

Dato : 05-11-02 13:51

Hej
Jeg er måske en anelse tungnem, men har ikke forstået hvordan jeg undgår
problemer med hjemmestrikkede dll'er og deres brug i mine programmer.

Problematik:
Jeg har lavet en DLL, som kaldes fra et normalt program.
Opgraderer jeg DLL'en, enten ved at tilføje ny funktioner, eller rette
i de eksisterende, skal jeg også rekompilere mit program der bruger
dll'en.
Kan jeg undgå det på nogen måde? (udover at bruge vb.net).

mvh
Anton

Fra : stk

Dato : 06-11-02 11:03

> [...]
> dll'en.
> Kan jeg undgå det på nogen måde? (udover at bruge vb.net).
Kompiler din dll i et nyt bibliotek hvor koden ligger. Kald evt det nye
bibliotek for Frozen, men det er ligegyldigt.
Sæt Binary Compability til Frozen\din.dll (under Project
Propertes/Component).
Nu skal du 'kun' rekompilere dit program hvis du sletter eller ændrer
signatur på dine funktioner.

c",)
Stefan