Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop-hjælp
Fra : Henrik

Dato : 05-11-02 13:12

Hej allezuzammen

Hvert år skal jeg på mit job op til jul tage en allerhelvedes mange unger,
familier og hunde til det årlige julekort.

Nu er jeg godt træt af halm over alt, væltede juletræer, flåede
fup-julegaver og at skulle flytte det altsammen konstant fordi der jo også
kommer de alm. opgaver.

Derfor ville jeg iår meget gerne finde/få lavet nogle masker som jeg kan
lægge over optagelsen. Masker med juleting, gran, lys, julemandens kane,
kulørte kugler m.m. som løber hele vejen rundt i billedets kant.

Nogen der kender til steder hvor dette ligger som freeware eller hvor jeg
kan få det lavet for en rimlig penge ?

Mvh.
Henrik Schwarz

Fra : itgrafen

Dato : 05-11-02 14:34

klip.>
> Nu er jeg godt træt af halm over alt, væltede juletræer, flåede
> fup-julegaver og at skulle flytte det altsammen konstant fordi der jo
også
> kommer de alm. opgaver.

Hvorfor ikke bare male en bilig baggrund, evt på en hvid papirsbaggrund,
det er ikke svært.
du behøver bare at stilisere et eller andet julelandskab, eller nogle
gaver.
hvis du har en henzel, kan du også bare lave en maske til den og køre
den på en almindelig baggrund.
det ser godt ud

vh
dorthe

hvis det ikke falder i din smag, må du vende tilbage til Photoshop
masken, så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik

Dato : 05-11-02 15:27

> [...]
> dorthe
>
> hvis det ikke falder i din smag, må du vende tilbage til Photoshop
> masken, så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Hej Dorthe

Tak for forslaget, men fidusen skal være at jeg ikke skal skifte rundt i
forskellige opstillinger. Derfor den påførte "julemaske".

Mvh.
Henrik

Fra : Niklas

Dato : 05-11-02 16:15

"Henrik" <schwarz@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3dc7b459$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> kulørte kugler m.m. som løber hele vejen rundt i billedets kant.
>
> Nogen der kender til steder hvor dette ligger som freeware eller hvor jeg

Til en sådan opgave er programmet Ulead rigtig godt.

Venligst

Niklas

Fra : Sparre

Dato : 05-11-02 16:53

> Til en sådan opgave er programmet Ulead rigtig godt.

Men Photoshop er da klart bedre :)

--
Christian Sparre

Fra : Niklas

Dato : 05-11-02 23:42

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse news:aq8pga$9av$1@dknews.tiscali.dk...

> Men Photoshop er da klart bedre :)
>
> --
> Christian Sparre

I mange henseender, ja.
Men ikke til den opgave.

Venligst

Niklas

Fra : Henrik

Dato : 06-11-02 11:23

"Niklas" <niklasthedolphin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse

> I mange henseender, ja.
> Men ikke til den opgave.
>
> Venligst
>
> Niklas

Hej Christian og Niklas

Jeres lille kamp om hvilket program der er bedst til opgaven løser ligesom
ikke mit problem. Hvis een af jer har en løsning/et svar til min
problemstilling, så lad dog denne komme på bordet istedet.

Mvh.
Henrik

Fra : itgrafen

Dato : 06-11-02 12:11

Hej igen Henrik

har du evt. et prøvebillede, og kan du beskrive lidt nærmere hvordan du
ønsker at masken skal se ud
- så kan du evt sende det til mig, så skal jeg prøve at lave det for dig

vh
dorthe
dorthe@dorthes.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik

Dato : 07-11-02 13:24

"itgrafen" <itgrafen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ønsker at masken skal se ud
> - så kan du evt sende det til mig, så skal jeg prøve at lave det for dig

Hej Dorte

Tak for tilbudet.
Jeg er sygemeldt på 3 uge og har derfor ikke adgang til mine
arbejdsbilleder, men jeg finder på noget og mailer dig.

Mvh.
Henrik S.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-11-02 14:57

Henrik wrote:

> [...]

> Nogen der kender til steder hvor dette ligger som freeware
> eller hvor jeg kan få det lavet for en rimlig penge ?

Du skriver at en god løsning godt må koste penge, så jeg har
flg. forslag hva' med en baggrund kørt ud som posterprint,
det kan godt laves for en rimmelig penge.

Prøv at se flg. billede:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/jul-02/_julepynt-21.html

Eller du kan få lavet en fotografisk jule-ramme, med gran
o.s.v., den kan leveres med fritlægningsmaske, så den er
klar til at du i PhotoShop blot skal vælge "paste into",
med de billeder du har optaget.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik

Dato : 07-11-02 13:27

> Eller du kan få lavet en fotografisk jule-ramme, med gran
> o.s.v., den kan leveres med fritlægningsmaske, så den er
> klar til at du i PhotoShop blot skal vælge "paste into",
> med de billeder du har optaget.

Hej Niels
Dit sidste eks. er nok der jeg vil hen af.
Hvor for jeg lavet noget sådan ?
Mvh.
Henrik S.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-11-02 14:14

Henrik wrote:

> Dit sidste eks. er nok der jeg vil hen af.
> Hvor for jeg lavet noget sådan ?

Kan du ikke selv lave det billede...?

Du skal da bare få den lokale blomsterhandler til at lave
en ramme af gran, kogler, kristjørn o.s.v., og den ta'r du
så et billede af, som du bagefter laver en fritlægning på i
PhotoShop, det billede arkiverer du så så i PhotoShop's
eget fil-format, så masken bliver gemt, på den måde har du
en master.

Men pas på, for en enkelt ramme er sikkert ikke nok, der
skal nok være en retangulær, en kvadratisk og en elipse,
så det bliver hurtigt omfattende, og fritlægninger af fine
detaljer i gran er noget der tager lang tid.

Og jeg kender godt pris- og avanceniveauet, på fotohandlernes
julefotokort, og det gør, at jeg vil ikke byde på opgaven,
jeg er nemlig ret sikker på, at du ikke vil synes at min
pris er attraktiv.

En helt anden snak er, at jeg erindrer at ha set sådanne
færdige rammer i et katalog for Phodisk CD'er, så det er
måske en mulig løsning.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-11-02 14:53

Henrik wrote:

> [...]

pris er attraktiv.

En helt anden snak er, at jeg erindrer at ha set sådanne
færdige rammer i et katalog for Photodisk CD'er, så det er
måske en mulig løsning.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen