Unlock uden kabel.
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-11-02 10:57

Når man ringer til Sonofon og fortæller sit emei-nr. får man en kode der
unlocker telefonen.

Hvor får de koden fra ? Et program der generere den ud fra emei-nr. går jeg
ud fra.

Hvorfor kan man ikke finde lign programmer ? Eller kan man.....

Jeg kunne godt tænke mig at unlocke en 3310

/HHA

Fra : Ian

Dato : 05-11-02 11:45

"Hans-Henrik Andresen" <hha@unixhaj.dk___> wrote in message
> [...]
jeg
> ud fra.
>
> Hvorfor kan man ikke finde lign programmer ? Eller kan man.....

Det kunne man "i gamle dage" (for et par år siden). Du kan stadig finde den
slags unlock code-generators på nettet, men de er ubrugelige. Jeg ved ikke
hvilken teknik de bruger i dag, men det er der sikkert nogle tekniske
hoveder der kan svare på? Det kan i hvert fald ikke lade sig gøre.

Mvh Ian

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-11-02 12:22

Hans-Henrik Andresen skrev:

>Når man ringer til Sonofon og fortæller sit emei-nr. får man en kode der
>unlocker telefonen.

Ja.

>Hvor får de koden fra ? Et program der generere den ud fra emei-nr. går jeg
>ud fra.

Måske - til dels.

>Hvorfor kan man ikke finde lign programmer ? Eller kan man.....

Til gamle telefoner, hvor "sikkerheden" ikke var som idag - ja. Til
nye telefoner er svaret nej.

>Jeg kunne godt tænke mig at unlocke en 3310

Kun Sonofon (eller hvem du nu har som teleselskab) har koden. Den er
"envejskrypteret", og derfor kan man ikke regne den ud, som man kunne
før i tiden. Dvs. du har 2 muligheder: Ring til Sonofon (og betal
500,- for den, hvis den er under 6 mdr.), eller få den låst op uden om
Sonofon (uden koden).

--
Venligst,
Lasse Hedegaard