Spørgsmål vedr. bedre bremseegenskaber
Fra : Bjarne Henriksen

Dato : 05-11-02 10:42

Hej.
Når bremserne nu alligevel skal skiftes vil jeg høre om nogle klodser er
bedre end andre, og i givet fald hvilke bør jeg købe til min knallert?
Endvidere vil jeg gerne have armerede bremseslanger foran for at undgå
den lidt svampede fornemmelse. Nogen forslag mht. mærke og hvor jeg kan
bestille ovenstående?

Mvh.

Bjarne, GSF600 S '01

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-11-02 11:52

> [...]
> Endvidere vil jeg gerne have armerede bremseslanger foran for at undgå
> den lidt svampede fornemmelse. Nogen forslag mht. mærke og hvor jeg kan

Sintermetal er bedst IMHO.

Fra : albert

Dato : 05-11-02 12:18

> [...]
> Endvidere vil jeg gerne have armerede bremseslanger foran for at undgå
> den lidt svampede fornemmelse. Nogen forslag mht. mærke og hvor jeg kan

Jeg læste en artikel i ... ehh... nå jah, men resultatet var :

Der er flere måder at bedømme på : Bremseevne, vådbremseevne, tid inden de
er varme nok og dermed bremser godt, tid inden de bliver for varme,
holdbarhed og sikkert også mere.

Jeg valgte SBS Sintermetal til min CBR1000 da de var bedst i bremseevne og
tid inden de opnåede dette

Originale var også helt på samme højde men til en noget anden pris.

Kevlar klodser holder meget længere og er mindre hårde ved skiverne, meeen
de bremser heller ikke HELT (de er dog absolut ikke dårlige !!)

Tom

Fra : Carsten

Dato : 05-11-02 14:07

"albert" <no.spam@dk> wrote in message
> Kevlar klodser holder meget længere og er mindre hårde ved skiverne, meeen
> de bremser heller ikke HELT (de er dog absolut ikke dårlige !!)

....og kevlar bremser elendigt i regnvejr.

Carsten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-11-02 14:49

Carsten wrote ...
> "albert" <no.spam@dk> wrote in message
>
> ...og kevlar bremser elendigt i regnvejr.

Mnjae... Elendigt er vel et lidt hårdt ord

Mine Vesrah kevlar klodser har da vist ikke fejlet mig endnu, selv ikke
i regnvejr. Det er vel mere et spørgsmål om at kevlar klodser performer
marginalt ringere når de er kolde. Regnvejr er så med til at øge
afkølingen af skiver og klodser.

Jeg synes mere det er et problem når de bliver for varme, SÅ bremser de
elendigt. Der virker sintermetal efter min mening bedre.

Men bremseevne afhænger vel i sidste ende af hvilke klodser på hvilken
model. Nåh ja og så piloten.

--
Mikkel

Fra : Bjarne Henriksen

Dato : 08-11-02 10:28

> Jeg valgte SBS Sintermetal til min CBR1000 da de var bedst i bremseevne og
> tid inden de opnåede dette

Har du så også skiftet calipre?
Jeg fandt nedenstående på SBS's hjemmeside, skal det tages for gode
varer?

"Brug ALDRIG bremseklodser
med sinterbelægning i calipre som originalt er udstyret
med bremseklodser UDEN sinterbelægning."

Bjarne

Fra : Henning

Dato : 11-11-02 13:29

"Bjarne Henriksen" <utroligt@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a04eea3f219303545df7582f2e990e47.15942@mygate.mailgate.org...

> [...]
>
> "Brug ALDRIG bremseklodser
> med sinterbelægning i calipre som originalt er udstyret
> med bremseklodser UDEN sinterbelægning."

I teorien... Sintermetalklodserne leder varme bedre end andre klodser, så hvis bremsen ikke er designet til SMK, kan fex væsken blive for varm.

--
Who, what, where: http://move.to/henning