nedgroet negl
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 28-02-01 16:39

Jeg har desværre fået mig en nedgroet negl, der er meget øm pga. betændelse.
Det stykke af neglen der generede er væk, men betændelsen er der stdig og
det gør bare så ONDT.

Nogle gode idéer???

Hvad med Aloe vera, kan det evt. hjælpe????

Mvh. den forpinte

Fra : /arcana

Dato : 28-02-01 18:30

"Uffe Thomsen" <uffe_thomsen@hotmail.com> wrote in message

> Nogle gode idéer???

Start med et fodbad, så varmt som muligt, med sæbespåner, og lad foden bløde
op. Derfter lægger du et omslag af bukkehornsfrø på - kog 1 del
bukkehornsfrø med 20 dele vand, til det bliver grødagtigt, pak tåen ind i
gazebind og læg grøden på gazebindet når det har kølet ned. Gentages to- tre
gange, og siden efter behov.

Har du ikke lige bukkehornsfrø i huset, har du måske noget echinaceatinktur
("Echinamin" eller lignende), som du kan bruge både indvortes og (pas på,
det svier!) udvortes.

God bedring!

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : Torsten Wetzel

Dato : 28-02-01 20:29

"Uffe Thomsen" <uffe_thomsen@hotmail.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> det gør bare så ONDT.
>
> Nogle gode idéer???
>
> Hvad med Aloe vera, kan det evt. hjælpe????

Hej Uffe,
Jeg har lige vaeret udsat for lignende.

En meget enkel idé er fodbad med kamillete. Hver dag!
En evtl. bivirkning kan vaere, at du aldrig gider at drikke kamillete igen,
fordi den smager af fodbad!
Soerg for at du har plads nok i skoene. Og gaa barfodet saa meget som
muligt.
Dans noegen paa en fugtig graesmark i fuldmaaneskin. Men husk at fortaelle
mig hvor og hvornaar! traekket paa smilebaandet, latter... er den bedste
understoettelse du kan faa!

Go´bedring
hilsen cordula

Fra : Marianne Høyen

Dato : 02-03-01 20:44

> Jeg har desværre fået mig en nedgroet negl, der er meget øm pga.
betændelse.
> Det stykke af neglen der generede er væk, men betændelsen er der stdig og
> det gør bare så ONDT.

Øv, ja. Det er slemt. Jeg har gode erfaringer med 'helvedessten', men pas på
kun at komme det på det betændte stykke.

Fra : Stroyer

Dato : 08-07-01 07:29

Hej du
Det med fodbad og det hele er super godt.. men jeg tager ofte sagen i egne
hånd og med en lille saks klipper det væk der er sygt. Ok det gør skiiiiide
ondt, men så er man fri for at gå til lægen , med kanyler og
skalpeller...... for det er jeg skide bange for *G*

Stine

PS.det kan godt være folk syndes at det her er binde galt det her, men det
er jo en nyheds gruppe hvor man deler sine erfaringer.