Hotkey
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-11-02 09:54

Hej

Jeg udvikler programmer i Delphi 5.
Jeg har lavet en en hel vinduer, som bliver vist som ShowModal, da man ikke
må kunne være i flere vinduer samtidigt.

Mit problem er så, at jeg gerne vil have en form, som jeg kan kalde frem
alle steder.
Denne form kunne f.eks. indeholde en lommeregner, som kunne kaldes frem alle
steder.

Hvordan gør jeg nemmest det ?

Michael

Fra : Apox

Dato : 05-11-02 16:32

> [...]
> alle steder.
> Denne form kunne f.eks. indeholde en lommeregner, som kunne kaldes frem

Du nævner det selv i overskriften og spørger hvordan man nemmest gør det.
Lyt efter den key du gerne vil have trykket, og spørg så om HWND er et af
dine vinduer når du modtager tastetrykket.

- Thomas

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-11-02 20:08

Ja, men skal jeg så ikke gøre denne lytning på alle de forme jeg vil vise ?

Jeg vil gerne kunne gøre det ét sted !

Michael

Fra : Harald

Dato : 05-11-02 20:58

"Michael Vilhelmsen" <smom22@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men skal jeg så ikke gøre denne lytning på alle de forme jeg vil vise
?

> Jeg vil gerne kunne gøre det ét sted !

Hvad med at lave en "grund" form hvori du checker for den ønskede tast og så
lade alle andre forme arve fra denne grund form, så skal det kun gøres ét
sted.

Mvh
HK

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 06-11-02 09:54

Se det kan jeg gøre.
Så vil jeg lige se, om jeg kan finde ud af det.

Ved du hvordan man laver det sådan lige på stående fod ?

Tusind tak

Michael

Fra : Harald

Dato : 06-11-02 11:31

"Michael Vilhelmsen" <smom22.remove_this_tekst@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3N4y9.3618$oC3.595767@news010.worldonline.dk...
> Se det kan jeg gøre.
> Så vil jeg lige se, om jeg kan finde ud af det.
>
> Ved du hvordan man laver det sådan lige på stående fod ?

Lav en "grund" form og put en TMainMenu ind på den, lav et menu punkt i
MainMenu og sæt evt. en ShortCut. Hvis du ikke vil kunne se menuen på alle
dine forme så sæt visible=false. I OnClik for dette menu punkt kalder du så
din ønskede form, f.eks. din lommeregner.
Og fremover når du skal bruge en ny form så skal den arve fra din grund
form. File>New>Other>Dit project navn

Mvh
HK

Fra : Thor