En historie om vurdering af arvestykke
Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 05-11-02 08:45

Hej Gruppe.
En lille historie, der maner til eftertanke.

Jeg arvede min fars haglbøsse - en fin Ferlach o/u, fuldgraveret og med et
ekstra sæt piber. På et tidspunkt fandt jeg ud af, at jeg ville sælge den,
da den aldrig blev brugt. Jeg gik rundt til forskellige forretninger og fik
de fleste steder en god og saglig behandling/vejledning.

Så gik jeg ind i Hunters House. Lidt for sjov og fordi jeg var i nærheden.
Jeg havde hørt, at det ikke var det bedste sted at sælge. Min historie var:
Goddag, jeg har arvet det her gevær. Jeg går ikke på jagt og har ikke
forstand på det - hvad vil I give for det. Bøssen blev grundigt gransket af
2 alvorligt udseende våbeneksperter. Meldingen var: 5-6000 kr hvis du vil
have pengene kontant - lidt mere, hvis du vil have varer for pengene. Jeg
sagde tak og gik.

14 dage senere solgte jeg bøssen gennem en anden forretning for 47.000 kr.

Jesper

Fra : Claus & Betina Niels~

Dato : 11-11-02 10:16

Ja tak , hold ferie der er nogen i HH der må have en meget meget dårlig smag
i munden efter den her....godt der er ærlige folk til nogle steder..
Jeg har selv prøvet det samme med en luxus mauser 66 med guldgraveringer,
6000.-kr blev jeg budt i østjysk og ved korsholm det 3 dobbelte, de var
ærlige og lagde kortene på bordet , men det gjorde de ikke i østjysk de
ville lige se om ikke de kunne få en billig luxus riffel til ingen penge

hilsen Claus Nielsen , Hemmet

"Anne Bordum & Jesper Hansen" <bordum.hansen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:oEKx9.2573$oC3.304308@news010.worldonline.dk...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-11-02 16:02

En lille smule skræmmende, men så ved man hvor man ikke skal handle

MS

Fra : Jaime

Dato : 11-11-02 16:53

Hej Anne & Jesper

Jeg kender til en næsten lignende historie, blot med modsat fortegn.

En af mine bekendtes søn var inde som soldat. Soldater går som alle sikkert
ved, meget i byen. En af de andre menige var en person der aldrig havde
penge, han brugte rub og stub når han fik løn.

Han arvede et jagtgevær efter sin far, men gik ikke selv på jagt. Så da alle
skulle i byen mod slutningen af soldatertiden, havde han lånt en bunke penge
af en bestemt kammerat. Denne kammerat gik meget på jagt og han tilbød ham
geværet som betaling for de penge han havde lånt gennem tiden. Denne takkede
ja men kunne se at det var et specielt gevær, han pludselig stod med i
hånden.

Han gik til en forhandler, hvor ved jeg ikke, og fik en vurdering af
våbenet. VÆRDI ca. kr. 100.000. Han leverede geværet tilbage til sin
soldaterkammerat og sagde til ham, at han nok skulle overveje at sætte det
på en auktion hvis han ville skille sig af med det.

Så der findes da stadig ærlige mennesker. Også blandt våbenhandlere...

Mvh Jaime