Outlook 2001 og kalender
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 05-11-02 07:41

Er der nogen der har erfaring med udveksling af data mellem en håndholdt
og så kalenderen i Outlook 2001.

Skal man f.eks. benytte en håndholdt, der kan håndtere MS' system eller
kan en Palm gøre det?

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-11-02 00:30

Stig Leerbeck <stigleerbeck@dot.mac> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med udveksling af data mellem en håndholdt
> og så kalenderen i Outlook 2001.
>
> Skal man f.eks. benytte en håndholdt, der kan håndtere MS' system eller
> kan en Palm gøre det?

En Palm skulle kunne gøre det. Du har da vel ikke tænkt dig at købe en
PocketPC? Med PocketMirror fra Chapura, som ofte følger med en Palm på
cd'en, kan man installere conduits, som synkroniserer mellem Palm og MS
Outlook.
Ønsker man det, må man ikke installere Palm Desktop fra nettet,
men man skal installere fra cd'en og vælge: "Synchronize with Microsoft
Outlook". Se på <www.PocketMirror.com> for at læse mere om Chapura
PocketMirror.
Ovenstående er delvis baseret på gætværk, da jeg lige har fået
at vide, at min Palm er forsinket til d. 22/11.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 06-11-02 13:14

> [...]
> Ovenstående er delvis baseret på gætværk, da jeg lige har fået
> at vide, at min Palm er forsinket til d. 22/11.

Takker!
_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-11-02 11:51

> [...]
> Ovenstående er delvis baseret på gætværk, da jeg lige har fået
> at vide, at min Palm er forsinket til d. 22/11.

Men Pocket Mirror er tilsyneldende kun til PC!
_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-02 12:26

Stig Leerbeck <stigleerbeck@dot.mac> wrote:

> Men Pocket Mirror er tilsyneldende kun til PC!

Du mener altså, jeg skal undersøge mine kilder? Når man leder på Palm
website og søger under bl.a. Macintosh dukker løsningen op. Der er ikke
specificeret noget styresystem, så jeg gik ud fra, at det var til Mac,
når jeg nu havde det med i søgestrengen. Jeg kan vel ikke overtale dig
til at opgradere til Entourage X? Så kan du nemlig godt:

<http://www.microsoft.com/mac/DOWNLOAD/OFFICEX/palmsync.asp>.

Microsoft har en nyhedsgruppe om emnet. Den kan du søge i på Google. Jeg
fandt bl.a.:

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&threadm=uochris-87F5
53.21501614082002%40msnews.microsoft.com&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3DPalm%
2Bgroup:microsoft.public.outlook.mac%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26se
lm%3Duochris-87F553.21501614082002%2540msnews.microsoft.com%26rnum%3D1>.

Ellers kan du selv prøve at se på:

<http://groups.google.com/groups?group=microsoft.public.outlook.mac>.

Jeg har desværre ikke tid til at sidde længe med det. Håber, du finder
en løsning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-11-02 11:56

> [...]
> når jeg nu havde det med i søgestrengen. Jeg kan vel ikke overtale dig
> til at opgradere til Entourage X? Så kan du nemlig godt:

Det er en kunde, der i så fald skulle køre OSX - det får jeg hende nok
ikke til foreløbigt.

Stig Leerbeck

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-02 14:06

Stig Leerbeck <stigleerbeck@dot.mac> wrote:

> Det er en kunde, der i så fald skulle køre OSX - det får jeg hende nok
> ikke til foreløbigt.

Jeg er også ked af det. Jeg søgte på Palm hjemmesider under Outlook og
Macintosh. Så gik jeg ud fra, at de svar, jeg fik, virkede på en Mac. Du
har ikke haft tid til at se på de Microsoft-grupper, jeg henviste til?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-11-02 13:51

> Jeg er også ked af det. Jeg søgte på Palm hjemmesider under Outlook og
> Macintosh. Så gik jeg ud fra, at de svar, jeg fik, virkede på en Mac. Du
> har ikke haft tid til at se på de Microsoft-grupper, jeg henviste til?

Ja, snøft!

Jeg har den erfaring, at hvis man skal lede for længe efter en løsning,
så er det ofte meget tidskrævende at få til at virke og vil som regel
kun virke indtil næste system- eller program-opdatering.

Den skal helst ligge forholdsvis lige for og være af commerceil
karaktér. Det er vist ikke tilfældet her.

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-02 11:19

> [...]

> så er det ofte meget tidskrævende at få til at virke og vil som regel
> kun virke indtil næste system- eller program-opdatering.

Det har du helt ret i. Skal hun absolut bruge Outlook 2001? Hedder det
ikke Entourage? Kan man ikke få en anden version af Outlook gratis,
eller er det et købeprogram nu? Så vidt jeg lige kan se, kan Palm godt
synkronisere med andre af Microsofts programmer, men jeg aner godt nok
ikke noget om de forskellige versioner, og hvad de kan.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 15-11-02 08:00

> [...]
> synkronisere med andre af Microsofts programmer, men jeg aner godt nok
> ikke noget om de forskellige versioner, og hvad de kan.

Jeg tror hun er parat til hvad som helst andet end at skifte maskinen ud
med en PC.
(Herligt med sådan nogle kunder, ik!?)

Tror du det går med entourage - det synes jeg nemlig ikke lige jeg kunne
se indikeret her?

Pointen er at den også skal kunne spille sammen med en Microsoft servers
kalender funktion.

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-02 20:44

In article <1fljiuy.a2pdykaio2z0N@[192.168.0.3]>,
stigleerbeck@dot.mac (Stig Leerbeck) wrote:

> Pointen er at den også skal kunne spille sammen med en Microsoft servers
> kalender funktion.

Så har du udelukkende Outlook som mulighed, hvis du ikke vil rode dig ud
i al mulig snavs med at eksportere, konvertere og importere.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk