Sikker færdsel - på vippen til OT
Fra : Cellu

Dato : 05-11-02 00:12

Er der andre end mig der følger med i sagen på Lumbyvej, Næsby her i Odense?

Det drejer sig kort fortalt om en ny trafik-chikane der fordrer 2 meter
sporvidde. Problemet er et stort hul i midten der er ca 1,5 m bredt, og
10-15 cm dybt. Det har vanvittige konsekvenser for trafikanter der overser
det.
Jeg opfordrer <slet skjult reklame on>på http://fartkiller.1go.dk/ <slet
skjult reklame off> folk til at rette henvendelse til de ansvarlige.

Findes noget lignende rundt om i landet?

Tony
M600

Fra : Squish

Dato : 05-11-02 00:38

Cellu wrote:
> [...]
> skjult reklame off> folk til at rette henvendelse til de ansvarlige.
>
> Findes noget lignende rundt om i landet?

I Kbh. er der en v. Mozarts plads og en v. Ørestad station, men den er
fyldt op med tjære for nylig!

- Squish
CB400F

Fra : Cellu

Dato : 05-11-02 00:43

> I Kbh. er der en v. Mozarts plads og en v. Ørestad station, men den er
> fyldt op med tjære for nylig!

Er det noget du har et link til? Er det selvtægt?

Tony

Fra : Squish

Dato : 05-11-02 09:23

Cellu wrote:

> Er det noget du har et link til? Er det selvtægt?
>
> Tony

Hehe.. Næ, jeg tror nu nok det er vejdirektoratet, der har været der med
tjærespanden. Smiley'en var nu mere fordi man så kan køre igennem nu..
øhm.. men det kunne jeg naturligvis aldrig finde på..!

Squish

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-11-02 08:53

Ja, jeg var faktisk ude og se det med egne øjne for ca. uger siden. Hørte at
en pige på MC var kørt i hullet. Jeg fatter ikke man kan finde på at lave
den slags chikaner. Håber hullet snart bliver fyldt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-11-02 09:20

> Ja, jeg var faktisk ude og se det med egne øjne for ca. uger siden.

Det er dem der typisk er lavet for lade busser passerer, mens der er
gennemkørsel forbudt for alle andre ?
I givet fald var der mange af dem i aalborg allerede for 5-10 år siden

Jeg tror ikke problemer er bus-sluserne men folks manglende
opmærksomhed. Det er nærmest en naturlov at når der anlægges et nyt
helleanlæg eller rundkørsel så bliver de overset det første år af
bilister der ikke ser dem. Der plejer jo ikke at være en
rundkørsel/helleanlæg der ...

/Anders - der har overset en buslomme på trædecykel på vej hjem fra
Jomfru Anegade...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-11-02 11:10

Det er rigtigt, men jeg mener ikke det kan være rigtigt at lave den slags,
som lemlester folk, hvis de kører igennem alligevel.

Du må jo heller ikke grave et hul indenfor din hoveddør, for at sikre dig at
en evt. indbrudstyv falder og brækker benet. Selvom jeg synes det ville være
rimeligt

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-11-02 11:47

> Det er rigtigt, men jeg mener ikke det kan være rigtigt at lave den
slags,
> som lemlester folk, hvis de kører igennem alligevel.

De lemlæster da ikke mere end et helleanlæg med et stort rundt blåt
skilt med en hvis pil der endda ofte er belyst ....
Jeg ser ikke der store problem i bussluser hvis de ellers er ordenligt
afmærkede og gerne belyste !

Men jeg synes ikke om diverse former for trafikbump der ikker er til at
se. Jeg var tæt ved at få røven på komedie fornyligt da jeg overså 3
"skilpadder" der ligger på vejen mellem Rørvig og Odden Altså sådanne 3
pukler der ligger lidt forskudt. Den slags synes jeg er et noget større
problem end helleanlæg og bussluser.

Dem der røg i busslusen i kbh (der er blevet fyldt op) var dem der i
årevis havde "overset" et forbud mod gennemkørsel..... Men man kunne
selvf. også prøve med en bom istedet eller hvad med et
overvågningskamera så politiet kan dele bøder ud for at køre igennem.

/A

Fra : Ole Sørensen

Dato : 05-11-02 11:22

> Findes noget lignende rundt om i landet?

Ved Århus Købmandsskole (Erhvervsakademiet...som de nu ynder at kalde sig
- Var jeg MEGET tæt på at parkerer bilen i et tilsvarrende anlæg en
travl / tidlig morgen!

Kunne forestille mig hvordan det må føles at plante den 2-hjulede i sådan et
hul...GYS! - Fatter heller ikke logikken i den slags livsfarlige
vejchikaner!

Mvh/Ole
YZF-R6

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 05-11-02 13:00

On Tue, 5 Nov 2002 00:12:12 +0100, "Cellu" <CELLU@nospamLITE.com>
wrote:

> [...]
>10-15 cm dybt. Det har vanvittige konsekvenser for trafikanter der overser

Der er vel skilte om det?

>Findes noget lignende rundt om i landet?

Ja, her i Kolding er der. Aldrig problemer.

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Fra : _

Dato : 05-11-02 15:21

> Ja, her i Kolding er der. Aldrig problemer.

Hvor i Kolding?

Tony

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 05-11-02 16:33

On Tue, 5 Nov 2002 15:20:43 +0100, "_" <mynsterman@hotmail.com> wrote:

>Hvor i Kolding?

Munkevænget-Bispevænget ved plejehjemmet.

Fra : Hekto

Dato : 05-11-02 13:04

In article <aq6uu8$sqv$1@sunsite.dk>, CELLU@nospamLITE.com says...
> [...]
> skjult reklame off> folk til at rette henvendelse til de ansvarlige.
>
> Findes noget lignende rundt om i landet?

Rødovre, venstresvinget på Avedøre Havnevej, op mod Rødovre Station.
'Kun for Busser'

Det er en del dybere end 10-15 cm!!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Fra : Michael Kristensen

Dato : 05-11-02 16:58

> Findes noget lignende rundt om i landet?

Findes i stor stil i Århus på busvejene.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 06-11-02 08:49

Nogen der kender til tilfælde, hvor MC´ister har kørt i disse huller ??

Fra : Cellu

Dato : 06-11-02 09:00

"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender til tilfælde, hvor MC´ister har kørt i disse huller ??

Jeg har fået fortalt at en mcinde er kørt i hullet i Odense.

Tony