OT: MC-portal m.v.
Fra : Jens Didriksen

Dato : 04-11-02 23:25

Når man som undertegnede bruger 1-2 timer af sin fritid foran sin PC'er
dagligt, så kommer det simple og enkle til at betyde meget - såsom at kunne
finde de ting man leder efter - hurtigt!

Dette har medført at jeg i går lavede et lille forsøg med en mini-portal a
la jubii.dk men uden dennes totale (uoverskuelige...) overblik.

Nu har jeg min egen lille portal liggende som en lynhurtig loadende
startside på en underside af mit private mc-web. Alt det som jeg jævnligt
anvender ligger kun 1 klik væk og jeg kan hurtigt ændre links når jeg får
behov for det.

Jeg må tilstå at det virker forbavsende godt, så hvorfor ikke give ideen til
jer andre...

Den er ekstremt nem at lave og tilpasse og kræver kun en undergruppe på en
website og så selvfølgelig at man gør sin portal til startsiden på IE eller
hvad man nu bruger.

Tjek www.harleyluja.dk/DidriksPortal.htm

Fell free for at stjæle det som I kan bruge af ideer og links...

Jens Didriksen
Portaloptimeringsekspert (pyh...)

PS. Min kone insisterede på at få et link med - gæt selv hvilket...

Fra : Ken Madsen

Dato : 05-11-02 00:04

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in message
> [...]
> anvender ligger kun 1 klik væk og jeg kan hurtigt ændre links når jeg får

Det ser fint ud, men du mangler www.motorscout.dk i din køb og salg kategori

Mvh, Ken Madsen
www.motorscout.dk

Fra : Jens Didriksen

Dato : 05-11-02 11:49

> Det ser fint ud, men du mangler www.motorscout.dk i din køb og salg
kategori

> Mvh, Ken Madsen
> www.motorscout.dk

Vel gør jeg ej - du står endda foran DBA...

Jens
.... der erkender at jeg glemte din website - sorry...

Fra : Ken Madsen

Dato : 05-11-02 19:30

Fornemt Hvis du vil springe bilerne over, kan du bruge url'en
http://www.motorscout.dk/?side=motorcykel i stedet. Bare et hint!

Mvh Ken Madsen

Fra : Richard Pade

Dato : 05-11-02 00:04

Jens Didriksen wrote:
> [...]
> anvender ligger kun 1 klik væk og jeg kan hurtigt ændre links når jeg får

Tja, en velredigeret Bookmark.htm gør faktisk det samme. Men farverne
pynter naturligvis ;)

Richard

Fra : Jens Didriksen

Dato : 05-11-02 11:44

> Tja, en velredigeret Bookmark.htm gør faktisk det samme. Men farverne
> pynter naturligvis ;)
>
> Richard

Hvordan får du din bookmark til at starte op med alle dine link som min
portal...?

M.v.h.

Jens

Fra : Richard Pade

Dato : 05-11-02 15:58

Jens Didriksen wrote:

> Hvordan får du din bookmark til at starte op med alle dine link som min
> portal...?

Definerer den som startside og lægger grupper af mc-links øverst fx.
Det er stadig på listeform og som sagt ikke så pynteligt som din portal.

Richard

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-11-02 01:08

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote:

> Fell free for at stjæle det som I kan bruge af ideer og links...

Hej Jens,

Jeg tror faktisk at jeg vil "stjæle" idéen og lægge det på dfm.divvy.dk så
folk selv kan oprette, rette og slette i deres egen startside.

Rigtig god idé faktisk

Hilsner,

Tony
http://dfm.divvy.dk/?id=1

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-11-02 17:49

Tony Lorentzen wrote:

> Jeg tror faktisk at jeg vil "stjæle" idéen og lægge det på dfm.divvy.dk så
> folk selv kan oprette, rette og slette i deres egen startside.
>
> Rigtig god idé faktisk

Så kunne du jo lave en top-100 med links indenfor mc-relaterede ting -
sådan en må være god, hvis man keder sig en mørk vinteraften.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Henrik

Dato : 05-11-02 08:19

Jeg bruger selv www.ni.dk - denne har de fleste links hurtigt tilgængeligt.

/H

Fra : Jens Didriksen

Dato : 05-11-02 11:43

"Henrik" <hekreREM0VE@wmdata.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger selv www.ni.dk - denne har de fleste links hurtigt
tilgængeligt.

.... og overskueligheden...? For slet ikke at tale om alle de link som man
IKKE bruger.

Jeg har selv brugt 1klik.dk, men var utilfreds med alt gejlet som jeg aldrig
brugte. Desuden er deres mc-side sidst opdateret i 2001! Hvad skal man så
med den?

Jens

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-11-02 17:57

Jens Didriksen wrote:

> Dette har medført at jeg i går lavede et lille forsøg med en mini-portal a
> la jubii.dk men uden

Jens Jacob Bager gav for nylig dette nydelige link til en mc-købsguide:
<http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html>. Det kan du jo lige hælde
på, for der egentlig rigtig meget godt der.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : uffe.j

Dato : 05-11-02 20:46

Ja det ser jo pænt og nydeligt ud. MEN, der er bare det problem, at når den
er lavet i HTML ("FrontPage")
er det temmelig besværligt at udvide med nye links. Du er jo nød til at gå
ind og flytte alle de efterfølgende links, hvis siden skal blive ved med at
se pæn ud. Men hvis man begrænser sig til de mest nødvendige links og lader
resten blive i "bookemarks eller foretrukne", kan det bruges.
Hvis du bruger 1- 2 timer med PC'en, skulle du prøve StonesWebwriter,
www.stoneware.dk , i stedet for FrontPage. Den er nem at arbejde med og
laver meget enklere HTML-filer end dem FrontPage genererer.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 06-11-02 20:31

> [...]
kunne
> finde de ting man leder efter - hurtigt!

Ser besnærende overskueligt ud.

Selv bruger jeg en slags "portal" der også kan konfigureres.
Uden bannere, reklamer eller popups.
Den har jeg haft fantastisk stor gavn af!
http://sekstant.netuni.dk/

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Richard Pade

Dato : 06-11-02 20:52

Arne Lorenzen wrote:
> Selv bruger jeg en slags "portal" der også kan konfigureres.
> Uden bannere, reklamer eller popups.
> Den har jeg haft fantastisk stor gavn af!
> http://sekstant.netuni.dk/

OT, men som en slags anbefaling da:
Morsomt at den eksisterer endnu, Net.sekstanten, jeg var redaktør
på Alt om DATA, dengang Steven kreerede den. Den gled vist ud af
mine bogmærker ved et pc-skift for et par år siden, så tak for
påmindelsen. No frills-ideen er om muligt mere aktuel nu end
dengang.

Richard