En gang til , PATH environment variablen, ~
Fra : hnn

Dato : 04-11-02 22:37

Hej
Jeg har meget brug for at kunne finde f.eks. PATH environment variablen,
inde fra et java program. Jeg synes ikke jeg kan få fat i den via
getproperty. Hvor dan kan man se indholdet af environment variabler indefra
java. Der må da væremuligehder lige som i C, Skal man skrive et C prgram som
man så kalder fra java.
Hilsen
hnn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 05-11-02 20:54

In article <3dc6e86e$0$27039$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, hnn
(hnn@hotmail.com) wrote:
> Hvor dan kan man se indholdet af environment variabler indefra
> java.

Det er mange alternativer, en simple er at give PATH med som standard
argument (java mit.Program $PATH) eller en property med:
java -Dpath=$PATH mit.Program
Windows, som jeg lige selv er i stand til at prøve af, har endvidere en
system property "java.library.path", som tilfældigvis er lig min PATH, jeg
ved dog ikke om dette gælder andre platforme.

> Der må da væremuligehder lige som i C, Skal man skrive et C prgram som
> man så kalder fra java.

JNI.

--
Mvh/re Jan Jonasen