Diamod - grafisk design
Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 28-02-01 16:03

Hej

Jeg har fået æren af at bygge en computer til en god ven. I den fobindelse
undrer det mig at jeg ikke kan købe Diamond grafikkort nogen af de steder
jeg kigger. Er Diamond ikke det bedste på markedet mere eller???

Ham der skal have computeren skal bruge den til hovedsageligt grafik. Jeg
har i den fobindelse anbefalet ham masser af RAM og et godt grafikkort. Er
der nogen der kan anbefale et godt grafikkort?

--

MVH Jimmy

Fra : Louby

Dato : 28-02-01 17:01

Hvis det kun er til 2D grafik vil jeg anbefale et Matrox G400 eller G450
Det nok det bedste idag til 2D men halter en del til 3D

Hilsen
Louby

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 28-02-01 17:03

Hej

Tak for svaret

Hvad hvis man skal have 3D med, hvad skal man så købe?

--

MVH Jimmy

Fra : Louby

Dato : 28-02-01 19:20

ATI Radeon nok et af de bedre 3D kort til 2D
Det er næsten ligeså godt som Matrox i 2D men klart bedre i 3D end Matrox

Jeg har selv et Asus 7700 GTS2 32MB hvilket er kanon til spil, men i 2D
havde mit gamle Matrox G100 8MB faktisk et mere klart og renere 2D billede.
Dog vil jeg aldrig skifte tilbage da spil er vigtigere for mig

Fra : Madsen

Dato : 28-02-01 17:07

> [...]

> har i den fobindelse anbefalet ham masser af RAM og et godt grafikkort. Er
> der nogen der kan anbefale et godt grafikkort?

Så må det afgjort være Matrox han skal vælge. Klart det bedste til 2D
efter min mening. Jeg roder også mest med grafik og er yderst tilfreds
med mit Matrox G400.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)