virus alarm
Fra : Kim Føhrby

Dato : 04-11-02 21:49

--

Hej grubbe.
Jeg håber at det er det rigtige sted at spørge.

Jeg har af en af mine venner fået denne virus alarm.
Hvad er det for en fil de vil ha`at man skal slette?
Og består virusen ikke i selve mailen?
Håber på et godt svar.
På forhånd tak.

Hilsen Kim

Fra : Frans Jensen

Dato : 04-11-02 22:08

On Mon, 4 Nov 2002 21:48:57 +0100, "Kim Føhrby"
<fohrby@esenet.dk> wrote:

læs her:

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html

det er en såkaldt HOAX,

en falsk virusadvarsel

--
girls and sex
can't beat

Fra : Alex Holst

Dato : 04-11-02 22:07

"Kim Føhrby" <fohrby@esenet.dk> wrote:
> Hej grubbe.
> Jeg håber at det er det rigtige sted at spørge.

Spoerg i dk.edb.sikkerhed.virus og i fremtiden boer du nok fjerne folks
navne og email adresser foer du poster denne slags til Usenet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-02 22:15

Kim Føhrby skrev:

>Jeg har af en af mine venner fået denne virus alarm.
>Hvad er det for en fil de vil ha`at man skal slette?

En nyttig fil, jdbgmgr.exe, som skal være på dit system. Den skal
ligge i C:\Windows\System og fylde 28 KB. JDB står for Java
DataBase.

>Og består virusen ikke i selve mailen?

Jo, det kan man godt sige.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-02 22:18

Kim Føhrby wrote:

> Jeg håber at det er det rigtige sted at spørge.

dk.edb.sikkerhed.virus er nok bedre...

> Jeg har af en af mine venner fået denne virus alarm.
> Hvad er det for en fil de vil ha`at man skal slette?
> Og består virusen ikke i selve mailen?

Jo, ignorer mailen. Hvis du kender afsenderen, så send eventuelt en mail
og forklar vedkommende, at han/hun bør undlade at videresende den slags.
Du kan eventuelt henvise til:
https://www.cert.dk/vejled/hoax.shtml

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-02 22:32

Kim Ludvigsen wrote:

> Jo, ignorer mailen. Hvis du kender afsenderen,

Det sidste var ment rent generelt med hensyn til den slags mails.

Og så må jeg erkende, at jeg skal være hurtigere på tasterne. Tre svar,
mens jeg sidder og kæmper med at finde en brugbar hjemmeside og
komponere et indlæg, øv!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Føhrby

Dato : 04-11-02 22:45

> Og så må jeg erkende, at jeg skal være hurtigere på tasterne. Tre svar,
> mens jeg sidder og kæmper med at finde en brugbar hjemmeside og
> komponere et indlæg, øv!
>
> Ja jeg takker mange gange for de hurtige svar.

Venlig Hilsen Kim.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 07-11-02 19:49

Kim Føhrby skrev:

> Jeg håber at det er det rigtige sted at spørge.

Næste gang er det bedre at benytte <URL: news:dk.edb.sikkerhed.virus >.

> Hvad er det for en fil de vil ha`at man skal slette?

Det er et lille uskyldigt program med et sødt ikon.

> Og består virusen ikke i selve mailen?

Jo.

> 2) Søg efter filen jdbgmgr.exe

Læs eventuelt mere her:

--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >