Nokia 8210 problemer med lyd
Fra : Christian Heyde

Dato : 04-11-02 19:45

Min 8210 er begyndt at drille. Når jeg ringer op har jeg nu flere gange
været ude for at jeg kan høre alt hvad der siges, men ingen kan høre hvad
jeg siger. Problemer opstår også når jeg ringes op.
Efter lidt tænd-og-sluk virker telefonen så igen. Andre gange afhjælpes
problemet tilsyneladende af at telefonen bliver skilt ad (beklædningen tages
af). Der sidder ikke noget støv og snavs.
Hvad kan der tænkes at være galt?
Er det et kendt problem for modellen?
- og hvad skal jeg mindst regne med at det vil koste at få den lavet?

Vh,

Christian

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-11-02 20:03

Christian Heyde wrote:
> Hvad kan der tænkes at være galt?
> Er det et kendt problem for modellen?

Prøv at udskifte mikrofonen (sidder i bunden af telefonen). Vil tro,
dette er problemet.

> - og hvad skal jeg mindst regne med at det vil koste at få den lavet?

Har du en torx-skruetrækker burde du sagtens selv kunne skifte
mikrofonen. Mener ikke den koster meget mere end 100 kr (jeg havde
problemer med højtaleren og købte denne i løsvægt, uden kvittering hos
den lokale Nokia rep. for 50,-)

\Mandal

Fra : Christian Heyde

Dato : 04-11-02 21:57

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message

> Prøv at udskifte mikrofonen (sidder i bunden af telefonen). Vil tro,
> dette er problemet.

Ja, jeg havde tænkt på noget lignende. Er der nogle steder hvor jeg kan
finde billeder/diagrammer over indmaden? - Blot så jeg ikke skruer noget
forkert ud!

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-11-02 22:53

Christian Heyde wrote:
> Ja, jeg havde tænkt på noget lignende. Er der nogle steder hvor jeg
> kan finde billeder/diagrammer over indmaden? - Blot så jeg ikke
> skruer noget forkert ud!

Du kan nærmest ikke undgå at se mikrofonen (telefonen er rimelig simpel,
når den er skruet fra hinanden). Husk dog at blive "jordet" inden du
begynder at skrue på/i telefonen!

\Mandal