Computerparty .... ansvar for piratsoftwar~
Fra : Brian Tingholm

Dato : 04-11-02 19:25

Hejsa

Vi er nogle stykker som overvejer at starte et netparty, men den ene af os
havde hørt at arrangørerne skulle kunne blive stillet til ansvar for den
piratsoftware der evt. måtte være på deltagernes maskiner (æv-æv for
the-party !!) er der noget om snakken ??

--
MVH Brian Tingholm
Web: www.tingohlm.com

- One picture kills more bandwith than a thousand words !

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-11-02 19:53

"Brian Tingholm" <webmaster@tingholm.com> wrote in news:3dc6bb93$0$397
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> Web: www.tingohlm.com
> Mail: webmaster@tingholm.com
>
> - One picture kills more bandwith than a thousand words !

prøv at læs her
http://www.antipiratgruppen.dk/home.asp

under "Netparty"
Hvis du får deltagere til at underskrive den erklæring de har der bør du som
arrangør ikke få noget i klemme.

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-11-02 20:21

In article <Xns92BCCA267EA01mcpdkemaildk@212.54.64.135>, Michael Petersen wrote:

> [...]
>
> under "Netparty"
> Hvis du får deltagere til at underskrive den erklæring de har der bør du som

Jaja, det er fint nok. Men har de lov krav på det ??
APG kan vel lægge sag an alligevel ??
Og selvom de lægger sag an, så betyder underskrift
eller ikke underskrift vel intet for sagens udgang,
det er vel kun forsæt og handlinger arrangørerne
kan dømmes efter ?

JonB

Fra : PK

Dato : 04-11-02 21:05

> [...]
> eller ikke underskrift vel intet for sagens udgang,
> det er vel kun forsæt og handlinger arrangørerne
Noget helt andet: De fleste personer til pc-party'er er vel under 18 - og
dermed er underskriften ugyldig, eller hvad?

Fra : Henning Makholm

Dato : 04-11-02 21:40

Scripsit "PK" <zuluweb@hotmail.com>

> Noget helt andet: De fleste personer til pc-party'er er vel under 18 - og
> dermed er underskriften ugyldig, eller hvad?

Der findes ikke noget generelt koncept om "gyldighed af
underskrifter". Faktisk indtager "underskrift" ikke nogen videre
fremtrædender plads i jura.

Når man er under 18 kan man ikke forpligte sig økonomisk. Men det har
ikke umiddelbart noget med underskrifter at gøre.

--
Henning Makholm "Hvorfor skulle jeg tale som en slave og en tåbe? Jeg
ønsker ikke, at han skal leve evigt, og jeg ved, at han ikke

Fra : PK

Dato : 05-11-02 15:59

Så er jeg da blevet misinformeret )

Eksempel 1: A på 15 år skriver under på at han vil betale B 6500 kr.
Ugyldig?

Eksempel 2: C på 14 år skriver under på at han vil afhente X på D's bopæl.
Gyldig?

Jeg troede at alle underskrifter skrevet af folk u. 18 var ugyldige.

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yahu1ixgjbp.fsf@pc-043.diku.dk...

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-11-02 19:35

In article <3dc7dc31$0$27027$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, PK wrote:
> Så er jeg da blevet misinformeret )

Nej, du antager bare at en aftale kun er gyldig hvis der er en
underskrift. Det er en forkert antagelse.

> Eksempel 1: A på 15 år skriver under på at han vil betale B 6500 kr.
> Ugyldig?

Antag at personen var 18+. Det er så lige gyldigt om vedkommende
skriver under på noget eller om vedkommende laver en mundtlig
aftale eller noget helt 3, den er stadig bindende. Underskriften
er bare lettere at bevise end en mundtlig aftale.

> Eksempel 2: C på 14 år skriver under på at han vil afhente X på D's bopæl.
> Gyldig?
>
> Jeg troede at alle underskrifter skrevet af folk u. 18 var ugyldige.

Det har ikke noget med underskrifter at gøre. Underskriften gør
det bare lettere at bevise at der existerede en aftale. En mundtlig
aftale er _OGSÅ_ bindende.

Her skriver Hr. Makholm at det ikke er underskriften der har
juridisk gyldighed. (han lod så underforstået at det er aftalen
der har juridisk gyldighed.

Her indskrænker Hr. Makholm så aftaler. Dels med 18 år, og dels med
økonomiske forpligtigelser.

JonB

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-11-02 19:40

Scripsit Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk>

> Her skriver Hr. Makholm

Ligegyldigt hvad jeg har gjort dig, så undskyld. Men vil du ikke nok
fortælle hvad du er sur over?

--
Henning Makholm "Jeg mener, at der eksisterer et hemmeligt
selskab med forgreninger i hele verden, som

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-11-02 19:49

In article <yahznsn97xf.fsf@pc-043.diku.dk>, Henning Makholm wrote:
> Scripsit Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk>

> Ligegyldigt hvad jeg har gjort dig, så undskyld. Men vil du ikke nok
> fortælle hvad du er sur over?

Jeg er absolut ikke sur over noget, du må meget undskylde hvis
du har følt dig stødt. Men jeg forsøgte bare at titulere dig pænt.
Jeg synes du er en dygtig og intelligent mand, og jeg er glad for
det store arbejde du laver her inde.

JonB

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-11-02 20:46

Scripsit Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk>

> Jeg er absolut ikke sur over noget, du må meget undskylde hvis
> du har følt dig stødt. Men jeg forsøgte bare at titulere dig pænt.

Ok. Det virkede så ikke lige.

Normalt når "hr."+(efter)navn bliver brugt på usenet er teksten mellem
linjerne: "Jeg er 2 mm fra at skrive noget om dig der er så fælt at
jeg ender med at sprænge straframmen for æreskrænkelse, men jeg undgår
indtil videre at blive kriminel ved at bide tænderne meget hårdt
sammen og klamre mig desperat til en forældet høflighedsnorm fra det
19. århundrede".

Så det er ikke nogen videre træfsikker måde at signalere respekt på
usenet. Normen er at bruge fornavn, eller fornavn+efternavn hvis
det ikke er klart hvem af flere indehavere af fornavnet man sigter
til. Efternavn alene (uden "hr.") af og til hvis det er et tilpas
sjældent navn og man ikke har noget mod at det lyder lidt
jargonagtigt. (Fx nærværende gruppes grand old men Grauslund og
Paikin).

XFUT til dk.admin.netikette, idet juragruppen nok ikke er det bedste
sted at fortsætte en diskussion om til- og omtaleformer.

--
Henning Makholm "They discussed old Tommy Somebody and Jerry Someone Else."

Fra : bettepigen

Dato : 20-08-03 17:18

Hej alle herinde, er her nogen der kender ham der kalder sig PK med
denne mailadresse? zuluweb@hotmail.com

Han har nogle synspunkter jeg gerne ville diskutere alene med ham?

http://www.kandu.dk/

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 20-08-03 19:29

"bettepigen" <bettepigen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle herinde, er her nogen der kender ham der kalder sig PK
> med denne mailadresse? zuluweb@hotmail.com
>
> Han har nogle synspunkter jeg gerne ville diskutere alene med ham?

I news.dk.marked.privat.telefon.mobil er der en tråd startet i dag hvor en persom med samme mail bliver nævnt, men han kalder sig
Niels.

Har du prøvet at lede efter info her:
http://www.google.dk/grphp?tab=wg&q=&ie=ISO-8859-1&hl=da

--