Kawasaki ZZR600
Fra : Michael Fastrup Lars~

Dato : 04-11-02 19:38

Hej alle,

Jeg tror jeg har set mig lidt glad for sådan en Kawasaki ZZR600 (altså
touring udgaven), og så var det jeg lige ville høre herinde, om der er nogen
der har gode/dårlige erfaringer med den? Jeg går efter den, fordi jeg gerne
vil have en sporty maskine, hvor køre/sidde-komforten også er iorden.

Jeg har kigget lidt priser på nettet, og selv 10-12 år gamle maskiner koster
rask væk 70.000, og skal de være nogle år nyere ryger der hurtigt 10.000
ekstra. Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på, mht. til
modeller - er der nogle årgange hvor der virkelig er sket ting og sager med
maskinen, som er specielt attraktive at få med, når jeg nu ikke har tænkt
mig at investere i en helt ny maskine til 140k?

Jeg glæder mig til at få lidt input,

pft/Fastrup
Suzuki GS500

Fra : Jes Seeberg

Dato : 05-11-02 10:25

"Michael Fastrup Larsen" <fastrupFJERN@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> der har gode/dårlige erfaringer med den? Jeg går efter den, fordi jeg gerne
> vil have en sporty maskine, hvor køre/sidde-komforten også er iorden.

Hej Michael.

Jeg har i denne sæson kørt 10500 km på en zzr600 fra 93. Jeg har ingen
problemer haft udover at koblingspladerne blev lidt løse og derfor
skulle
dækslet af og en stor møtrik skulle spændes. Jeg købte maskinen i marts,
jeg købte den privat da jeg syntes priserne hos forhandlere var mere end
jeg kunne bære. Den havde gået 52k og jeg gav 59 for den, men så skulle
jeg selv skifte skiver og klodser foran (3800). I 93 ændrede Kawasaki
kraftigt på maskinen, og D modellerne blev afløst af E modellerne.
Tydeligste kendetegn herpå er at den fik ram-air indsugning (fartvind
stampes ned i luftfilterkassen), dette ligner mest af alt en mund
nedenunder forlygten. Motoren blev i 93 også gennemgående ændret,
flere dele blev lettet i motoren (ifølge min Haynes).
Jeg nyder at køre lange ture på den, og synes at kørestilling er kom-
fortabel (jeg er 178cm), kåben dækker IMO godt også ved høj hastighed.
Maskinen kan godtvirke lidt tung i hurtige sving. Jeg kører med en devil
udstødning og jeg finder lyden ganske vidunderlig, dæmpet ved fornuftig
kørsel, og lettere infernalsk ved mange omdrejninger. Husk på at den
ikke
er eftertragtet af forsikringsselskaberne

Jesper Seeberg
Kwak 600
6 år på cb550F (den sindsygt hidsige 76)
1 sæson zzr600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-11-02 21:18

Michael Fastrup Larsen wrote:

> [...]
> Jeg har kigget lidt priser på nettet, og selv 10-12 år gamle maskiner
> koster rask væk 70.000, og skal de være nogle år nyere ryger der hurtigt

I så fald bør du overveje en Yamaha Fazer 600 som min, hvis du da ikke er
helt forgabt i fuldkåben på zzr'en*. Teknisk set er den fuldt ud på højde
med ZZR'en, den er bare nyere. Med lidt held kan du få en '98'er for 75-80k
kr. Jeg var svineheldig og fik en '99'er med 19kkm på klokken, som var
blevet passet som et barn (22kkm lovligt på et bagdæk bl.a.) for den sølle
sum á 70k kr. Jeg er ikke bange for at røbe hvad jeg gav for den, for jeg
har ikke tænkt mig at sælge den! Jeg ææælsker den Søg tilbage i
denne gruppe via <http://groups.google.com> for at finde mere om den.

* TCP laver en fuldkåbekonvertering til den som er ganske fin, hvis ikke et
af deres bundskjold rækker.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der vist ikke æælsker mig helt så meget fordi den er beskidt og