Telefoni fra nettet
Fra : Z

Dato : 04-11-02 19:10

noen der kender et program så man kan snakke i telefon til en rigtig telefon
fra computeren????
og hvor det er gratis at ringe fra?? for sådan et ville være super godt!!

Fra : WE

Dato : 05-11-02 01:15

Er du fra Jylland?

Fra : Jesper

Dato : 06-11-02 15:53

Jeg bruger nettet til alle mine telefonkald til fastnettelefoner.
Lydkvaliteten er overraskende god (95% af kvaliteten af fastnettelefoni).
Jeg betaler derfor ikke abonnement, men kun for de minutter jeg taler.
Genialt!

Folk skal så selvfølgelig ringe til mig på min mobiltelefon, hvilket jo er
dyere end fastnettelefoni. Men det er jo ikke mit problem....

www.net2phone.com

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-11-02 23:57

Hvordan kan det nogensinde betale sig for dig? For at komme på nettet, SKAL
du have et abn. et eller andet sted. Det vil sige at du betaler ca. 3- 500
kr/kvartal, hvis du altså ikke har ADSL. Derudover betaler du $0.049 pr.
min. = 39 øre for lokalopkald til DK. For mig lyder det som en dårlig
forretning? Men du må endelig maile mig, hvis du har fundet et smuthul

Mvh

Jasper

Fra : Jesper

Dato : 08-11-02 13:54

Jeg betaler 229 kr. pr. md. for en kabelforbindelse.
Denne forbindelse ville jeg have ligegyldigt om jeg har fastnettelefon eller
ej.
Der betales normalt 100 kr. pr. md. for et fastnet-abonnemnet. De penge
sparer jeg.

Godt nok betaler jeg en anelse højere minutpriser ved at ringe via nettet,
men jeg har jo osse 100 kr. pr. md. at øsle væk pga. højere minutrpiser før
det ville være hip som hap om jeg har fastnet eller internettelefoni. Og der
skal immervæk ringes meget til fastnettet før den forhøjede minuttakst
sluger 100 kr. pr. md. Helt nøjagtigt kan du ringe (100/.20 = 500 minutter
=~ 8 timer før det ikke længere kan betale sig at bruge
internettelefoni!!! - så kom ikke her og sig at det ikke er en god
forretning!!)

På den dårlige side er kun det faktum, at folk som ringer til dig, skal
ringe til din mobiltelefon. Selv om det vist nok er muligt at man kan ringe
fra en fastnettelefon til en pc.

Desuden kræver fastnettelefoni et opretrettelses-gebyr på 950 kr. Dette
sparer jeg osse.

vh
Jesper Rasmssen

Fra : Jasper Norman

Dato : 08-11-02 14:14

Ah... Jeg havde lige glemt at der er nogen der har kabel hvor vi andre må
betale prisen for ADSL.

- Jasper