sanglege og sange
Fra : Claus Grønkjær

Dato : 04-11-02 17:24

Hej
Jeg søger sange og sanglege, der kan være relevante for børn fra 7-12 år.
Søger også sange til samme aldersgruppe, kun på dansk.
Søger endviderer et sted på nettet, hvor der er sange som er illustrede,
altså børnebilled-sangbøger.
Venligst
Claus Grønkjær.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 05-11-02 13:35

Claus Grønkjær wrote:
> [...]
> Søger endviderer et sted på nettet, hvor der er sange som er
> illustrede, altså børnebilled-sangbøger.

Hej Claus
7-12 årige...er de ikke for store til sanglege?
Da ungerne her i huset ( for et par år siden) var i den alder, foretrak de
diverse hitliste numre og så hvis det skulle være dansk, så var det Kim
Larsen/Gasolin repertoiret.

Du skal ikke regne med at kunne finde hverken sange eller
børnesangsillustrationer på nettet.
Begge dele er copyrigthed og er ulovlige at lægge på nettet eller for den
sags skyld selv at samle i en sangbog til spejdergruppen, lejrskolen,
sangkoret eller lignende, uden tilladelse fra tekstforfatter/komponist/
tegner. Det koster dyrt i bøder hvis man piratkopierer.
De forskellige ophavsrettighedshavere ( diverse musikforlag) har det sidste
år tid gjort et stort arbejde for at få udryddet piratkopiering af dansk
musik på nettet, har fået lukket utallige danske sider med noder og
sangtekster, for at de danske tekstforfattere og komponister igen kan få
penge for deres arbejde.
Sangbøger skal købes eller lånes på biblioteket så de som skaber dansk musik
også har noget at leve af.

/ Søren og Anette