betalingskort i Thailand ?
Fra : HL

Dato : 04-11-02 17:39

Jeg skal rejse lidt rundt i Thailand, men mangler nu et godt råd ang.
betalingskort.

Jeg har et Visakort, men er det nok ?????
Skal jeg have kontanter (US doll.) , Masterkort, rejse checks , ..........

Hvad kan I råde mig til ??????

Mvh.

HL

Fra : Leif

Dato : 04-11-02 17:56

hej.

Hvis du har visa og dansk valuta med kan du klare dig over alt i th.

Leif.

Fra : per

Dato : 06-11-02 08:47

Bare en advarsel

Jeg var ude for at mit visakort ved en fejl, blev slugt af en hæve maskine.
Den pågældende bank ville ikke udlevere kortet igen, selvom de var klar over
fejlen (skyldtes maskinen ikke duede til visa kort, men en del andre. Det
overså jeg da der stod alle de andre kort, så jeg så ikke visa manglede). I
en lidt stresset situation kan det ske man over ting

Men anyway så stod jeg der , uden kort og uden penge, de danske kroner jeg
havde ville banken ikke tage (det var for besværligt for dem åbenbart),
desuden havde jeg alligevel ikke danske til resten af ferien.

Et opkald til min hjemlige bank (en netbank) hjalp ikke meget, de kunne
overføre men det ville tage 4- 7 dage og ordet ekspresoverførsel kendte de
ikke, desuden skulle jeg videre efter 2 dage.

Til alt held mødte jeg en dansk landsmand som (tro det eller ej) lånte mig
5.000 kr. i euro, jeg gav ham en kopi af mit pas og kørerkort, men jeg kunne
jo have løjet.

Hatten af for sådan en landsmand.

Men moralen er nok at man kan aldrig sikre sig nok på en rejse, næste gang
tager jeg to forskellige kort med, og jeg har også fundet en bank der kan
ekspresoverføre.

Mvh Per

Fra : P.Sørensen

Dato : 04-11-02 17:59

Du kan sagtens bruge dit visa i Thailand. Du kan også vælge at hæve penge i
cash-automater derude. Det virker fint.
Alligevel vil jeg anbefale at medbringe et mindre kontantbeløb i dollars.
Dem kan du så veksle på mange små gadekontorer, eller i lufthavnen, til
Bath.
Du får bedst kurs for de store sedler, så tag helst 100 $ sedler med.
hilsen
Preben

Fra : Steen Johansen

Dato : 05-11-02 01:22

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

sludder: http://www.tfb.co.th/ForexRateNew/0,1634,,00.html
dagens kurs: DKK 5.53625
Danske penge kan veksles overalt
MvH Steen

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 05-11-02 08:01

d. 05/11/02 1:21 ytrede Steen Johansen i en overraskende velformuleret
meddelse:

> Danske penge kan veksles overalt
> MvH Steen

Enig og de giver og gav i 89 91 92 95 også en bedre kurs
kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : jo

Dato : 04-11-02 18:10

"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et Visakort, men er det nok ?????
> Skal jeg have kontanter (US doll.) , Masterkort, rejse checks , ..........
Du kan bruge Visa overalt i thailand no problem. Men lidt kontanter i 1 og 2
dollar
som kan bruges i en håndevending hvis man udgår for baht sådan helt ude på
landet.
jesper

Fra : Daniel Birch

Dato : 07-11-02 21:04

> [...]
> dollar
> som kan bruges i en håndevending hvis man udgår for baht sådan helt ude på

Har du nogen 2-dollar??
De findes, men er TEMMELIG sjældne, også i USA.
Jeg køber gerne et par stykker af dig!

- Daniel

Fra : Gard Karlsen

Dato : 05-11-02 10:26

Hei

Det er vel kanskje litt avhengig av hvor du skal. Men da jeg reiste til
Thailand i september (Bangkok, Krabi og Hua Hin) hadde jeg kun med meg VISA
kort da jeg dro. Tok ut lokal valuta på flyplassen i en minibank og deretter
tok vi ut fra minibanker på de plassene vi besøkte (eller betalte direkte
med VISA kort).

Mvh
Gard
www.gardkarlsen.com

Fra : Robert Kronberg

Dato : 14-11-02 09:34

"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3dc6a300$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg har et Visakort, men er det nok ?????
> Skal jeg have kontanter (US doll.) , Masterkort, rejse checks , ..........

Jeg bruger kun mit danske visa/dankort til at hæve fra ATM-automater,
som står overalt (men efter jeg er flyttet herud, har jeg også fået et
lokalt ATM-kort, da man kun kan hæve kr. 2.000 per dag på et
visa-kort).

Hilsen Robert Kronberg
www.pannakaya.org