Menu?
Fra : KC

Dato : 04-11-02 15:44

Hej NG

Har "stjålet" mange ideer fra gruppen, men nu mangler jeg et råd eller to

Kæresten kommer på besøg fredag.... og det sker ikke så tit.....
(Jylland-Sjælland) hvad skal menuen være?

Forslag modtages med kyskhånd *S*

Mvh

KV

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-11-02 15:46

"KC" <kay-verner@privat.dk> writes:

> Kæresten kommer på besøg fredag.... og det sker ikke så tit.....
> (Jylland-Sjælland) hvad skal menuen være?

Jeg er rimelig tom for ideer, men http://www.valentine.dk/mad.shtml
har nogle romantiske retter.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 04-11-02 15:58

"KC" <kay-verner@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kæresten kommer på besøg fredag.... og det sker ikke så tit.....
> (Jylland-Sjælland) hvad skal menuen være?

Det ville hjælpe en hel del, hvis du ville fortælle lidt om hendes smag, din
økonomi, erfaring i køkkenet osv. Så skal jeg nok hitte på noget.
MVH Rikke

--
www.rikkebachmann.webbyen.dk
Her finder du billige, nemme og hurtige madopskrifter

Fra : KC

Dato : 04-11-02 16:01

*SS* Ingen af os er kræsne, men heller ikke for alternative. Økonomien skal
jeg nok finde ud af, og mener selv jeg er lidt af en "ørn" i et køkken så
det er heller ikke det store problem, men har ikke hele fredagen til at stå
der *S*

KV

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 04-11-02 20:01

> [...]
>
> KV
>
>Jamen så vil jeg foreslå en skive godt brød smurt med hvidløg, tomatskiver
på og så skiver af ost, drysses med lidt paprika. Grilles til osten smelter.
Derefter en hjemmelavet pasta med en god hjemmelavet tomatsauce (kan med
fordel laves dagen før) til. Hertil salat og hjemmebagte grissinier (kan
laves dagen før).

Alternativt forslag er Jamie Olivers uovertrufne kylling med citron, bacon
og timian. Den er super god. Vil tro, at du kan finde den på DRs hjemmeside
stadigvæk ellers skriv, så får du den af mig efter hukommelsen, er ikke svær
at lave
MVH Rikke

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-11-02 16:11

"KC" <kay-verner@privat.dk> wrote
> Kæresten kommer på besøg fredag.... og det sker ikke så tit.....
> (Jylland-Sjælland) hvad skal menuen være?

Hvis du vil have noget ret let at lave som samtidigt er lækkert kan jeg
varmt anbefale:

Pasta med hjemmelavet pesto (pestoen kan laves dagen før).
Kylling i hvidvin

Du kan finde opskrifter her:
<http://www.italy.dk/mad/pesto.htm>
<http://www.karoline.dk/visopskrift.asp?id=304>

--
Jakob Andersen

Fra : Jørgen L Sørensen

Dato : 05-11-02 02:20

KC skrev:

>Kæresten kommer på besøg fredag.... og det sker ikke så tit.....
>(Jylland-Sjælland) hvad skal menuen være?
>
>Forslag modtages med kyskhånd *S*

Tjahhh, hvad med brændende kærlighed )

Jeg kunne ikke dy mig - og det var ikke kun en joke - personligt synes
jeg ikke at mosede kartofler med MASSER af røget bacon og løg er så
ring endda...

Jørgen Linde Sørensen
(min mailadresse er gyldig som anført
- i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : IT-Sektionen

Dato : 05-11-02 15:24

> [...]
> Hej NG
>
> Kæresten kommer på besøg fredag.... og det sker ikke så tit.....
> (Jylland-Sjælland) hvad skal menuen være?

I bogen : "I al beskedenhed - Kogebog for ungkarle og lignende" af Mogens
Lind kan man under "Middag for to" læse:

"H u n kommer for første gang hos Dem, og De har påtaget Dem at lave
middagen for henne. - det skal være elegant og nemt, og det kan ikke nytte,
at De kommer farende ud fra køkkenet gloende rød i hovedet og med stegeos i
håret. - Det kan klares. Naturligvis er det dyrt - men i dette specielle
tilfælde er det bedste ikke for godt.

Til forret serverers østers, og hvis årstiden ikke passer, en reje cocktail.
I et glas anbringer De en mixture af tomat ketchup, lidt paprika, lidt
citransaft og evt. lidt engelsk sauce, lidt sherry og lidt gin, og heri
kommes østers og rejer efter behag - og lad det så stå på et koldt sted.

Derpå en stegt kylling - som De siger, at De har stegt selv, men som De
har købt færdig - og dertil en salat eller julesalat i en dressing med
hårdkogt æggeblomme og lidt ituhakkede hvider samt lidt sennep, lidt eddike
og en hel del olie samt salt og peber.

Som dessert et par Au Petit Fours, hvilket er de små toppede kager, der er
fyldt med smørcrene og som købes hos bageren - og ellers ikke noget.

Det er en kold middag, men en cocktail, et glads bordeaux og et glas sherry
varmer den op - og iøvrigt er De jo ligeglad, og h u n synes, at det
hele er meget elegant."

Mvh - Jørgen

Fra : Bettina Madsen

Dato : 06-11-02 09:31

"IT-Sektionen" <no@mail.nm> wrote in message
> "KC" <kay-verner@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hej!

I går lavede jeg fasan med det klassiske tilbehør (kartofler,
kantarel/vindrue-
flødesauce, blomkålsgratin. Det var rigtig godt, en god vinterret.
Til dessert kunne jeg forestille mig at bagte fyldte æbler ville passe godt.

....bare et forslag

Bettina

Fra : janesol

Dato : 26-05-03 12:36

"KC" skrev d. 04-11-02 15:44 dette indlæg :
> [...]
>
> Kæresten kommer på besøg fredag.... og det sker ikke så tit.....
> (Jylland-Sjælland) hvad skal menuen være?

Hej
Jeg ville købe et par gode bøffer, ikke for tykke. Derudover skal du
bruge

1 pk. bacon i tern
2 løg
1 rød peberfrugt

først steger du bacon lidt på pande det skal ikke være tørstegt kun lige
begynde at tage faeve derefter putter du løg i tynde skiver og
peberfrugt i tern på og steger det mørt. tag det af panden og brug samme
pande til at stege bøfferne på. server bøfferne med baconsnasket ovenpå,
dertil pommes frites og bearnnaisesovs.
Du bliver dagens mand.
Jeg ved godt at jeg er lidt sent ude men alligevel en god ret for de
kærlighedslystne.

http://www.kandu.dk/

Fra : Else Holm

Dato : 26-05-03 12:42

"janesol" <janesol.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<klip>

<klip>

> Jeg ved godt at jeg er lidt sent ude men alligevel en god ret for de
> kærlighedslystne.

Jamen, det gik nok, for det var med "kysKhånd"! ))

--
Else

Fra : kim rasmussen

Dato : 26-05-03 13:28

Hej Janesol
Jeg ville købe 3-4 gode oste ( Parmasan, gorgonzola ,lidt spansk Manchego
ost, et godt stykke emmentaler ,en god hjemmelavet hvidløgsost ) , god
olivenolie ,lidt oliven ,lidt soltørrede tomater .Et godt Italiensk brød
og et par flasker god Italiensk rødvin.
God fornøjelse

Kim Rasmussen
www.leChef.dk