for meget Elefantgræs?
Fra : Pia-Helene

Dato : 04-11-02 15:56

Er der mon nogen her i nærheden af Åbyhøj/Århus som har noget Elefantgræs de
gerne vil af med, og kan det i det hele taget lade sig gøre at opgrave og
flytte klumper af denne??

Jeg blev jo, som jeg osse på et tidspunkt skrev om her i gruppen, pålagt at
klippe min hæk ned til 1,20m, og er nu i gang med at etablere en (hurtig og
effektiv!) læbeplantning på indersiden.

Elefantgræs og jordskokker var nogle af forslagene jeg fik. Jeg ved at
jordskokkerne skal lægges i februar, men formoder at elefantgræsset skal
plantes nu.

Er det dyrt at købe Elefantgræsset på en planteskole??

mange hilsner
Pia-Helene

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-11-02 17:12

On Mon, 4 Nov 2002 15:56:21 +0100, "Pia-Helene"
<pia-helene@post.tele.dk> wrote:

>Er der mon nogen her i nærheden af Åbyhøj/Århus som har noget Elefantgræs de
>gerne vil af med, og kan det i det hele taget lade sig gøre at opgrave og
>flytte klumper af denne??

Man kan godt flytte dem og det er en god tid at gøre det. Det er dog
ikke helt nemt, de kan godt minde lidt om bambus at grave i. Rødderne er
ret hårde syntes jeg

>Elefantgræs og jordskokker var nogle af forslagene jeg fik. Jeg ved at
>jordskokkerne skal lægges i februar, men formoder at elefantgræsset skal
>plantes nu.

Det er en god ting at få det sat nu. Jeg skal selv til at dele nogle
elefantgræs en af dagene - men det er dværgelefantgræsser. Dem kan jeg
bedre li' end de store.

>Er det dyrt at købe Elefantgræsset på en planteskole??

Jeg tror de koster omkring 100 kr/stk. Om det er dyrt, tjaa... det er jo
smag og behag - men det er mange penge

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 04-11-02 18:29

Pia-Helene wrote:
> Er der mon nogen her i nærheden af Åbyhøj/Århus som har noget
> Elefantgræs de gerne vil af med, og kan det i det hele taget lade sig
> gøre at opgrave og flytte klumper af denne??

Prøv at tage en tur i kolonihaverne på lørdag. Spørg beundrende til folks
elefantgræs - især hvis det snart trænger til at bliver delt. Det ku' være
det gav bonus
De er alt for dyre at købe (som Mads også skriver).

Poul Erik Jørgensen
--
Remove mail from my email-address before emailing me.
Enlevez mail de mon adresse email pour me contacter.