Charlies? Er han faldet af på den?
Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 04-11-02 15:12

Jeg var på Charlies i Fredags - og som forventet var der proppet. Det kan
man jo bestemt ikke klandre stedet for... Så udrustede os med tålmodighed og
stillede os op i køen. Vennerne ville ha' porter! Jeg blev stående, mens de
ned og satte sig. I baren stod et par englændere - som jeg ikke har set før.
Da jeg efter 20 minutters ventetid kom til, bad jeg bad om Fuller's porter
som de plejer at ha' på fad. Lynhurtigt blev afvist fordi de åbenbart ikke
havde mere... Bartenderen sprang direkte videre.. (!?!) Så måtte jeg vente i
endnu fem minutter, indtil jeg lettere øjensur atter fik kontakt. Igen
spurgte jeg om porter og fik svaret at ja, jo, nej og alligevel, øh bøøø...
(bartenderen spurgte én i baren!!!). Så pegede han på refvindinges taphane
med ale nr. 16 og sagde at det var porter. Jeg spurgte han om det ikke var
en ale og han svarede ; øh, jo det er en porter-ale... Da var det jeg
grinede, besluttede med mig selv, at nu skulle vi bare ha noget at drikke og
så ud derfra... Jeg følte mig kraftigt neglegeret og stemplet som halv-dum.
Ikke lige det fedeste når man nu nøjsomt har valgt et "godt" ølsted. Jeg vil
sige til Charlie's forsvar, at jeg har haft rigtig mange gode oplevelser
derinde og derfor nødigt hænger stedet ud i al almindelighed... Det har
vitterligt være en skidt dag... Men eftersom en af mine venner sagde han
havde oplevet det før - vil jeg da godt høre om der er andre der har oplevet
en faldende tendens i service og ølindsigt blandt bartenderne? I så fald vil
jeg nemlig skrive en mail til Iain og be' ham kigge på sagen. Han skal da
ikke miste sin forretning bare fordi nogle skvadderhoveder ikke kan finde ud
af hvad de servere på stedet...

Bjarke

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-11-02 15:54

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@email.dk> wrote
> Men eftersom en af mine venner sagde han
> havde oplevet det før - vil jeg da godt høre om der er andre der har
oplevet
> en faldende tendens i service og ølindsigt blandt bartenderne?

I Aalborg er der altid god service og bartenderne har styr på øltyper og
udvalg.

I KBH har jeg heller aldrig hørt om nogen der havde dårlige oplevelser.

--
Jakob Andersen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 11-11-02 15:16

Jakob Andersen <jakob@effectus.dk> wrote in article
<aq61ka$1os4$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> udvalg.
>
> I KBH har jeg heller aldrig hørt om nogen der havde dårlige oplevelser.

Det har du så nu

Ang. Aalborg, der var nu i starten ikke altid helt styr på sagerne, det
hjalp da overtjeneren fra John Bull blev ansat..
Jeg tror simpelt hen ikke der er fagligt kompente bartendere nok til
efterspørgslen! Og ventetiden er jo svær at gøre noget ved når
populariteten er høj.

--
Søren

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-11-02 19:54

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote
> Ang. Aalborg, der var nu i starten ikke altid helt styr på sagerne, det
> hjalp da overtjeneren fra John Bull blev ansat..

At det i starten ikke kørte helt kan vi godt blive enige om, men det røg i
min verden ind under kategorien startproblemer.

> Jeg tror simpelt hen ikke der er fagligt kompente bartendere nok til
> efterspørgslen! Og ventetiden er jo svær at gøre noget ved når
> populariteten er høj.

Lidt ventetid kan man leve med, jeg syntes det er et sølle offer for en god
kop øl

--
Jakob Andersen

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 11-11-02 21:12

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg tror simpelt hen ikke der er fagligt kompente bartendere nok til
> efterspørgslen! Og ventetiden er jo svær at gøre noget ved når

Jeg tror desværre det er et meget udbredt fænomen - at ligegyldigt hvor
velmenende, principfast og fokuseret restauratøren eller værtshusholderen
måtte være - så ansætter de før eller siden skvaderhoveder til at
servere/udskænke. Hvordan kan det være at standard tjeneren i dagens
København, er en pige i starten af tyverne, igang med et studie som hun ikke
rigtigt får gjort noget ved - eller alternativt, igang med at tjene penge
til den obligatoriske rygsækrejse? Det er fordi det er dem der tilbyder
sig... Det kan godt være at en fagligt udlært tjener er dyr i drift, men jeg
garantere også at de genere meget mere omsætning takket være deres indsigt!
Spørgsmålet er om der er tjenere nok? Branchen har en meget kedelig
fordeling af den faglige stolthed - hvor kokke til tider, kan gå så meget op
i deres faglighed, at de næsten kan gå på vandet, er tjenerfaget
fuldstændigt blottet for profiler. Vi mangler en Kirk der kan gøre det
trendigt at være en helvedes go' tjener! Og det gælder selvfølgeligt også
udskænkning af øl... Som et minimumskrav skulle de da ha' læst M.J's store
ølbog.

Bjarke

Fra : Henning Lindeberg

Dato : 15-11-02 17:07

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var på Charlies i Fredags - og som forventet var der proppet. Det kan
> man jo bestemt ikke klandre stedet for... Så udrustede os med tålmodighed
og

Det er skam meget interessant, men åbenbart kun for indviede. Hvor ligger
Charlie? Jeg mener - hvilken by, for når jeg først har den ka jeg jo nok
finde frem til den, via Google eller Krak....
Bar' liiige for å pointere et eller andet - *G*

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-11-02 01:22

"Henning Lindeberg" <hlindeberg@FJERNdoktor.dk> wrote

> Det er skam meget interessant, men åbenbart kun for indviede. Hvor ligger
> Charlie? Jeg mener - hvilken by, for når jeg først har den ka jeg jo nok
> finde frem til den, via Google eller Krak....

Charlie's Bar v. Iain Russel
Pilestræde 33, 1112 København K., tlf. 33 32 22 89
Åbningstid 12.00 - 24.00 alle ugens dage

The Wharf
Borgergade 16, 9000 Aalborg, tlf. 98 11 70 10
(indehaveren er Iain Russell, der også ejer Charlie's Bar, København)

Sakset direkte fra: <http://www.ale.dk/ibyen.htm>
--
Jakob Andersen