Chimera
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 04-11-02 12:47

Jeg hører altid så meget godt om Chimera browseren, og jeg har prøvet at
installere det flere gange men hver eneste gang jeg åbner programmet slutter
det uventet når den skal til at vise vinduet. Det irriterer mig. Er der
nogen der ved hvilken software jeg mangler eller skal fjerne for at få den
til at virke?
Jeg bruger OS10.2, og har hver gang bare downloadet en .dmg fil hvor jeg
bare skulle trække programmet over i Applications mappen. Men det har aldrig
virket for mig.

Henning.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 04-11-02 13:10

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> [...]
> bare skulle trække programmet over i Applications mappen. Men det har aldrig

Quitter den "unexpedtedly" eller sådan cirka?
Jeg fik dette udemærkede råd af Jonas:

Du skal navigere til ~/Library/Application
Support/Chimera/Profiles/default/<sjove tal og bogstaver>/

Herinde ligger en fil der hedder lock. Den skal du slette, og Chimera
skulle gerne kunne køre nu.

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-11-02 13:59

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> writes:

> Jeg bruger OS10.2, og har hver gang bare downloadet en .dmg fil hvor jeg
> bare skulle trække programmet over i Applications mappen. Men det har aldrig
> virket for mig.

Det blev lavet om her pr 29/10. Proev at hent den nyeste nigthly. Den
virker fint her.

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 04-11-02 15:27

On 04.11.2002 13:58, in article kkd6plmqys.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern
Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det blev lavet om her pr 29/10. Proev at hent den nyeste nigthly. Den
> virker fint her.

Jeg prøvede at slette lock filen, som kun var en henvisning til en fil som
ikke fandtes, og programmet åbnede selvfølgelig stadigvæk ikke. Så
downloadede jeg den nyeste nightly, og det blev ikke bedre. Så slettede jeg
hele Chimera preferences mappen i Applications Support. Det havde jeg slet
ikke tænkt på før jeg læste at der var noget i Applications Support. Det er
nok nogle gamle preferences fra tidligere der lavede rod i det. Nu kører det
- og joh jeg kan godt se hvad I mener når det I snakker om hastigheden.
Cool.

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-11-02 15:31

On Mon, 4 Nov 2002 13:58:35 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen wrote
(in message <kkd6plmqys.fsf@mimer.null.dk>):

> Det blev lavet om her pr 29/10. Proev at hent den nyeste nigthly. Den
> virker fint her.

Du henter nightly builds med Chimera Knight, som du kan finde her

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=15664&db=mac

Der er også Chimericon, som har temaer eller bare splashscreens, etcŠ

Det er ret fedt, og ikke spor risikabelt. Jeg var f.eks. en smule irriteret
voer, at Chimera vist rammer omkring billeder, men et par builds efter må der
have været en der har hørt mig, for det forsvandt. I de latest builds er der
også flere muligheder, og så er der jo history-tricket... (ups, der var der
lige ved at ryge en elipse med ‹ så kommer Thorbjørn!)
--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk