JTextField
Fra : Martin Tarp

Dato : 04-11-02 12:15

Hej

Er der nogen der ved hvordan man kan begrænse et textfield til kun at skrive
tal?

Martin Tarp

Fra : Lars Dam

Dato : 04-11-02 12:56

On Mon, 4 Nov 2002 12:15:10 +0100, "Martin Tarp" <mt@lpt.dk> wrote:

>Hej
>
>Er der nogen der ved hvordan man kan begrænse et textfield til kun at skrive
>tal?

Du kan evt. tweake dette eksempel, således at insertString ikke
accepterer strenge der indeholder tal.

http://groups.google.com/groups?q=dk.edb.programmering%2Blimitlengthdocument&hl=en&rnum=1&selm=nbekut4tqoer58ekf80t6qngn2v0gp3i5n%404ax.com

>Martin Tarp

vh.ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Martin Tarp

Dato : 04-11-02 13:42

Tak for svaret, men jeg har i mellem tiden fundet en anden måde at gøre det
på:

Jeg added en Key listener og consume() key event....

public void keyTyped(KeyEvent e)
{
if (!Character.isDigit(e.getKeyChar() ) )
e.consume();
}

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 07-11-02 18:09

"Martin Tarp" <mt@lpt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> public void keyTyped(KeyEvent e)
> {
> if (!Character.isDigit(e.getKeyChar() ) )

Husk at nogen måske gerne vil copy/paste tal ind? Det giver din løsning
ikke mulighed for, da ctrl+v vil blive ædt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-11-02 19:36

Niels Ull Harremoës skrev:

>Husk at nogen måske gerne vil copy/paste tal ind? Det giver din løsning
>ikke mulighed for, da ctrl+v vil blive ædt.

Og Shift-Insert ikke at forglemme.

--
Bertel