Ny teoriprøve til MC?
Fra : rapskoen

Dato : 04-11-02 10:28

Hej

Jeg har haft kørekort til bil i ca. 7 år, men vil gerne tage et mc
kørekort nu. Er der nogen fordele ved allerede at have et bilkørekort?
Skal man til teoriprøve igen og starte helt forfra?

mvh.
gregers

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-11-02 10:25

> Jeg har haft kørekort til bil i ca. 7 år, men vil gerne tage et mc
> kørekort nu. Er der nogen fordele ved allerede at have et bilkørekort?
> Skal man til teoriprøve igen og starte helt forfra?

Der er ingen fordele, udover at man måske er lidt mere inde i teoriprøvernes
sprog, og det derfor måske kan være lidt lettere. Men når det er 7 år siden
du tog kørekortet, så hjælper det nok heller ikke så meget. Det har ændret
sig meget de sidste 7 år.

Du skal stadig have fuldt lektionsantal og til både teori- og køreprøve som
alle andre. Hvis du ikke har EU-kørekort, skal der sikkert også ny
lægeerklæring til.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tobias Rathje

Dato : 04-11-02 11:25

On Mon, 04 Nov 2002 10:24:57 +0100, Martin Sørensen wrote:
> Du skal stadig have fuldt lektionsantal og til både teori- og køreprøve
> som alle andre. Hvis du ikke har EU-kørekort, skal der sikkert også ny
> lægeerklæring til.

Der skal vist kun ny lægeerkæring til hvis der er specielle forhold
(nedsat syn osv.). Man ringer bare til kørekortkontoret og hører om der
skal ny lægeerklæring til.

Tobbe

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-11-02 10:56

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du ikke har EU-kørekort, skal der sikkert også ny
> lægeerklæring til.

Det er ikke så meget, om han har EU-kørekort eller ej. Det afhænger af om
Politiet har alle hans helbredsoplysninger (fra den afleverede lægeerklæring
ved anmodning om sidste kørekort) registreret i systemet.
Så vidt jeg har forstået, er det vist ret tilfældigt, om de har registreret
oplysningerne eller ej. Der er som nævnt derfor ikke andet for end at ringe
til Kørekort-kontoret og spørge.

mvh. Claus Rolsted, som heldigvis slap for at skulle betale for en ny
lægeerklæring, selvom jeg havde et af de gamle laminerede og "bukkede"
plastik-kørekort

Honda CX 500 Standard, 1983 og
Vespa ET2 møvert-style
DMCN#618 | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-11-02 22:17

> [...]
lægeerklæring
> ved anmodning om sidste kørekort) registreret i systemet.

Ok, men hvis man har et EU-kørekort, så skal man ihvertfald ikke aflevere ny
lægeerklæring, for så har de allerede oplysningerne. Det fik jeg ihvertfald
at vide, da jeg tog mc-kort, så det passer nok.

Nej, det kan der nok være noget om.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-11-02 11:28

"rapskoen" <rapskoen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørekort nu. Er der nogen fordele ved allerede at have et bilkørekort?
> Skal man til teoriprøve igen og starte helt forfra?

Den eneste fordel du har er det overblik i trafiken du har fået ved at køre
bil. Så skal du kun koncentrere dig om det nye i at sidde på en MC.

Mvh Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-11-02 13:31

> Den eneste fordel du har er det overblik i trafiken du har fået ved at
køre
> bil. Så skal du kun koncentrere dig om det nye i at sidde på en MC.

Ja, så er spørgsmålet bare, om han allerede efter 7 år har tillagt sig nogle
dårlige vaner mht. at begå sig i trafikken.

Men lige gyldigt hvad, så er det da bare om at komme igang så hurtigt som
muligt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 04-11-02 14:41

> Men lige gyldigt hvad, så er det da bare om at komme igang så hurtigt som
> muligt.

OG vælge en fornuftig køreskole, der er medlem af DKU så man ikke står med
håret i
postkassen, hvis den pludselig går konkurs, og man har betalt alt forud
*host*

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Tobias Rathje

Dato : 04-11-02 18:23

On Mon, 04 Nov 2002 14:40:30 +0100, Theis M. Mønsted wrote:
> OG vælge en fornuftig køreskole, der er medlem af DKU så man ikke står
> med håret i
> postkassen, hvis den pludselig går konkurs, og man har betalt alt forud
> *host*

Det lyder som noget du har prøvet...

Tobbe

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 05-11-02 11:10

"Tobias Rathje" <nuze@fasanix.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder som noget du har prøvet...

Joew, nu gik vi jo på Søernes Trafikskole sammen :)

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Tobias Rathje

Dato : 05-11-02 11:18

On Tue, 05 Nov 2002 11:10:29 +0100, Theis M. Mønsted wrote:

> Joew, nu gik vi jo på Søernes Trafikskole sammen :)

Ack ja, det var en trist historie...

Tobbe
(hvis MC-kort blev en anelse dyrere end forventet)