Forskellen på CDI'er + forståelse af le
Fra : Bernhard

Dato : 04-11-02 09:39

Har som sagt købt en CDI fra en lidt nyere RD3½-model (86). Den nye
CDI hedder 52Y-50 + et nummer på 070000-122 (det sidste nr. står også
på den gamle CDI). Men på min gamle CDI står der vist 57K-50 +
070000-122, har den desværre ikke lige ved hånden)

Da min RD’er er produceret i 1983 (31K), er mine 2 store
spørgsmål er følgende:

I Haynes side 99 sondres mellem 52Y (other models) og AQAB06 (RD 350
LCII)

Ham der solgte mig CDI’en havde også en CDI påtrykt AQAB06. Den
var monteret på en tysk maskine fra 1989. CDI-boksen ligner heller
ikke fysisk de to andre. Så det var godt jeg i hvertfald ikke løb
afsted med den, selvom antallet/farven på ledningerne passede (tak
Jens

Det, som imidlertid bekymrer mig er, selvfølgelig hvorfor der ikke
står 52Y-50 på min gamle CDI-boks. Endvidere bekymrer det mig, at der
på min gamle CDI rager 9 ledninger ud og ikke 8 som på den nye
(52Y-50). Dette leder mig hen til spm. nr. to

Jeg har studeret strømdiagrammerne på de to modeller: RD 350 LCII + RD
350 N

ledningerne har følgende farver og er delt i 3 bundter:

RD 350 LC II:
---
orange
sort/gul
-sort/hvid- (går til tændingslås/dødemandsknap)
sort
----
grøn
- rød - (går til generator)
brun
----
hvid/rød
hvid/grøn

RD 350 N:
-----
orange
sort/gul
-rød/hvid- (tændingslås/dødemandsknap/generator)
sort
----
grøn
brun
- her mangler altså en rød-
----
hvid/rød
hvid/grøn
----

Når jeg sammenligner de to strømdiagrammer, kan jeg logisk slutte at
forklaringen på, at der mangler en rød og at sort/hvis er erstattet af
en rød/hvid er, at den røde lednings funktion (som alene går til
generator), nu er indbygget i den rød/hvide ledning (som altså har
skiftet farve fra sort/hvid).

Som mit indlæg bærer præg af har jeg absolut minus forstand på el. Men
før jeg kører til Brink Elektronik og få sat nye muffer på de
forskellige ledninger. Ville jeg da gerne have lidt respons på mine
betragtninger - helst af nogen som kan følge med i Haynes oversigten
over strømdiagrammerne.

Endelig vil det også være noget lort at brænde den nye CDI af, bare
fordi man får samlet forkert, hvis nu boksen ellers havde virket

Pft

Wheeler

Fra : Hekto

Dato : 04-11-02 11:21

In article <b841f08a.0211040038.5f37ad1f@posting.google.com>,
bernhard_wheeler@hotmail.com says...
> [...]
> på min gamle CDI rager 9 ledninger ud og ikke 8 som på den nye
> (52Y-50). Dette leder mig hen til spm. nr. to

Vi taler om 3 modeller. 4LO, 31K-, og 1WW/1WWF
En 350'N' er en 350'F' uden kåbe. Om der er væsentlige forskelle i det
elektriske ved jeg ikke.

4LO er uden YPVS, og CDIen ligner ikke de andre.
31K- og 1WW og 1WWF er med YPVS, og umiddelbart ligner boxene
hinanden.

Da der er sket en hel del igennem årene, med de RD'er der er tilbage,
så kunne det jo tænkes at der sidder en 31K- blok i et 4LO-stel o.s.v.
Bare for at gøre forvirringen større, må vi lige være helt sikker på
hvad vi taler om!
Hvis det er en 'ægte' 31K- du har, så har den altså YPVS og firkantet
bagsvinger af stål.
De betegnelser du nævner fra Haynes, har jeg ikke styr på!!!

Jeg har vedlagt billeder af reservedelskatalogerne på de 3 modeller
Jeg har ikke de elektriske diagrammer, på de forskellige modeller. 4LO
har kun to stik, de andre har 3. Om en 31K-CDI passer på en 1WW/F ved
jeg ikke umiddelbart.

Reservedelsnumrene skulle indikere modellen:
31K- starter med 29K
1WW/F starter med 1AU

Billederne ligger i binaer.motor.dk

Ingen af ovennævnte numre, bare ligner dem du kommer med?
Samenligner man numrene, kunne 52Y- godt være et modelnummer, og da
Yamaha's crossere også bruger tilsvarende teknologi, kunne man måske
forestille sig at en numrene stammede fra en cross/offroad-model?
Nogen der har et bud?
Så m.h.t. de CDI'er du nævner, er jeg lidt på bar bund, med mindre vi
ved 100% at de er til en RD350'er.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Fra : Hekto

Dato : 04-11-02 13:50

Har fundet et wiring-diagram, til den ene type. (9 ledninger)

Ligger i binaer.motor