Telefonchikane
Fra : Kim

Dato : 01-11-02 16:27

Jeg får flere opkald. Med hemmeligt nummer
Hvor de bare smækker røret på. Jeg ved at telefoncentralen kan se det
Hvem der er
Selv om de trykker *31* eller#31# foran nummeret
Kan jeg gøre noget for finde ud af hvem det er. Det er bare træls
Jeg har min mobiltelefon i Telemore og den alminding i Teledanmark
Det er begge to der er chikane på

Kim

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-11-02 13:43

"Kim" <kim7@esenet.dk> wrote:

> [...]
>Kan jeg gøre noget for finde ud af hvem det er. Det er bare træls
>Jeg har min mobiltelefon i Telemore og den alminding i Teledanmark

Som flere andre allerede har fortalt dig, er din eneste mulighed, at
melde det til politiet.

Peter

Fra : Stefan Garvig

Dato : 27-11-02 00:12

"Kim" <kim7@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg gøre noget for finde ud af hvem det er. Det er bare træls
> Jeg har min mobiltelefon i Telemore og den alminding i Teledanmark

Lad være med at lægge på, når du får en chikane-indringning - på den måde
blokerer du telefonen hos den person, der chikanerer dig. Det er
selvfølgelig ikke noget man bør gør generelt, men hvis du chikaneres, så er
det vel ikke helt urimeligt at give igen af samme mønt.

Stefan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-11-02 00:31

"Stefan Garvig" <sgdata@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Lad være med at lægge på, når du får en chikane-indringning - på den
måde
> blokerer du telefonen hos den person, der chikanerer dig.

Hmm, hvis jeg har ringet op til dig så bestemmer jeg da selv hvornår jeg
vil nedlægge kaldet.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kim Nielsen

Dato : 29-11-02 00:52

> [...]
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Ja, men du kan ikke fortage et nyt opkald de næste 90 sekunder (såvidt
jeg husker) hvis modtageren ikke lægger på - så modtageren af et
chikanekald kan holde linien et kort øjeblik, og dermed (måske) undgå
nogle opkald.

Hvis man er af den type der ikke mener at telefonopkald er vigtige
(eller ikke forventer vigtige opkald) lader du bare røret liggende nogle
timer - og ingen kommer igennem.

Engang kunne man købe en "telefonsluse" hvor kun godkendte nummere
(kræver a-nummeroverførsel / vis nummer - eller også skulle den der
ringede give et 4 cifferet nr. for at kommen igennem - jeg kan ikke
huske det) kom igennem, måske fås den endnu ?

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Pongo

Dato : 29-11-02 01:31

> [...]
> jeg husker) hvis modtageren ikke lægger på - så modtageren af et
> chikanekald kan holde linien et kort øjeblik, og dermed (måske) undgå

Jeg kan huske jeg en gang lavede et 3-parts kald fra en PABC (MD110)
hvor jeg ringede op til 2 andre. Ved den lejlighed kunne jeg ikke bryde
kaldet igen. Efter at jeg havde lagt på, kunne de 2 andre fortsætte
samtalen og min telefon var blokkeret. Jeg vel dog mene, at det skyldes
en feature i PABC'en.
Jeg tror ikke man kan holde et kald, hvis den kaldende part ønsker at
afslutte det. Ikke en gang i 90 sek. De 90 sek er den tid modtageren af
opkaldet kan bruge til f.eks at flytte kaldet til en anden telefon i
huset eller viderestilling, men det krævet at a-abonnenten holder kaldet
imens.
Tidligere kunne f.eks politiet bede telefonselskabet om, at der bliver
etableret en fangning, således at den kaldte part kunne holde kaldet til
brug for en sporing. Nu om dage tror jeg at a-nummer-overførslen gør at
fangning ikke længere er nødvendigt.

/Klaus

Fra : Tor-Einar Jarnbjo

Dato : 29-11-02 10:08

"Pongo" <Pongos.email@ddress> wrote in news:3de6b52c$0$151
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
> etableret en fangning, således at den kaldte part kunne holde kaldet til
> brug for en sporing. Nu om dage tror jeg at a-nummer-overførslen gør at

På den måten det ble gjort før er "fangning" heller ikke lenger teknisk
mulig. Før ble det lagt et signal på telefonlinjen, som gjorde at releene i
telefonsentralen ikke løste ut (de var fanget), selv om den som ringer
prøver å bryte samtalen. På den måten kunne man følge oppkoblingsveien
gjennom telefonnettet fra den som ble ringt tilbake til den som ringer.

Tor-Einar

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-11-02 09:09

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men du kan ikke fortage et nyt opkald de næste 90 sekunder (såvidt
> jeg husker) hvis modtageren ikke lægger på

Jo. Prøv det selv af.
Personligt bruger jeg ISDN-udstyr og så kan jeg endda som modtager