Mellemamerika
Fra : thomas

Dato : 03-11-02 23:08

Skal til Mellemamerika om et par måneder i 4 1/2 uge - nærmere bestemt -
Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua og Costa Rica.

Er der nogle, der har nogle gode fif til disse steder ????

Fra : Kisser

Dato : 05-11-02 16:56

Jeg var afsted i mellemamerika i 2 mrd her i sommer...

Generelt er der det at sige om hovedstæderne: Brug ikke for lang tid på
dem!!! De ligner alle sammen hinanden... fulde af kriminalitet, tiggere,
gadesælgere og bevæbnede vagter alle vegne. Der er sikkert mange gode ting
at se der, men man skal nok have mere tid end du har. Det gælder om at komme
ud til de mindre byer (der heller ikke er så fuld af turister).

I belize skal du prøve at tage ud til "the cayes" der er en masse små øer..
det er som om man er på jamaica... reagee, sorte mennesker over det hele
osv. Hvis du kommer til "Caye Caulker" så skal du prøve at gå på I&I
Bar...det er et kanon sted. Dette er også et godt sted hvis du vil tage et
dykkersatifikat..? (men billigere i Honduras)

I Guatemala skal du tage til Antigua der er den gamle hovedstad i landet.
Det er en rigtig hyggelig by hvor man sagtens kan bruge en del dage (prøv at
tage ud på en vulkan vandretur, det er en virkelig storslået
naturoplevelse). Prøv også morgenmaden på "Cafe Condesa"..super lækkert!!
Og så skal man jo selvfølgelig til Tikal og se på "gamle sten"*S*. Det
ligger ved byen "Flores", sørg for at være fremme i Flores ved 5 tiden om
morgenen og tag ud til Tikal med det samme (det er BAGENDE hedt om
eftermiddagen!!, men et imponerende syn). Lago Atitlán skulle også være værd
at tage ud at se??

I Nicaragua er der simpelthen så mange fede steder...og så er det virkeligt
billigt at rejse der..(tror vi brugte under 50 kr. hver for at komme igennem
landet..) Byer der er værd at nævne er León og Granada (minder meget om
Antigua), desuden er Isla de Ometepe utrolig smuk (man kan tage en båd derud
fra Granada, en oplevelse i sig selv).

I Costa Rica kan du få en masse naturoplevelser.. Det er et af de mere
civiliserede lande i Mellemamerika (busserne kører til tiden, man bliver
ikke flået af sure toldere ved grænsen osv...*S*). San Jose er faktisk ikke
så slem (et godt backpacker hostel er "costa rica Bacckpackers" på Avenida 6
og Calle 21&25). Monte Verde er et godt sted hvis man vil op og se den
berømte "cloud forrest". Her kan man også prøve en Canopy Tour (man "svæver"
mellem trætoppene i 40 m højde, i en sele på nogle metalwirer der er spændt
fast i trætoppene. En vild oplevelse!!!).

Den bedste måde at komme frem imellem landende er at tage "Tica bus" e.lig.,
det er oftest det billigste med mindre man vil blaffe (hvilket jo kan være
rimelig farligt på de kanter..
Generelt skal du også berede dig på at tolderne kan være meget urimelige og
kræve penge hist og her (som de nu har lyst!!), det koster bl.a. 20 dollar
at komme ud af Belize!!!! Så sørg for at have alle papirer osv. i orden...

God Tur

Kirsten

Fra : John Steen Nielsen

Dato : 02-12-02 19:41

Hej,
Siden du planlægger en rejse derover - har du nogen tips om hvor man køber
billige flybilletter ? Rejser over til påske og blir 2 uger i Guatemala.

Hilsen John

Fra : Henrik

Dato : 31-12-02 18:11

Prøv http://www.jysk-rejsebureau.dk/ eller www.rejsefeber.dk