Hvordan referer man en resurse-fil, som er~
Fra : MOGENS LAURIDSEN

Dato : 03-11-02 23:04

Hvordan får man fat i en resurse-fil, som er pakket i en eksekverbar
jar-fil.

Med en eksekverbar jar-fil mener jeg en fil, hvor Manifest.mf indeholder er
henvisning til klassen med main-metoden.

Hvis man f.eks. har mappe test, der indholder filerne Go.class og kryds.gif,
hvor Go.class indeholder main-metoden.
Begge filer er efter kompilering pakket i en jar-fil med navnet ikonTest.jar

Starten af Go.java ser således ud:

package test;

public class Go {

private ImageIcon krydsIkon = new ImageIcon("kryds.gif");

Hvordan skriver jeg ovenstående kodelinje så variablen krydsIkon referer til
kryds.gif inde i jar-filen.

Mogens Lauridsen.

Fra : Stig Tanggaard

Dato : 03-11-02 23:37

icon = new ImageIcon(ClassLoader.getSystemResource("test/kryds.gif"));

Den virker også selvom filerne ikke er pakket i en jarfil.

Stig