Hvad er DVI?
Fra : CRJ

Dato : 03-11-02 21:01

Nogen der kan forklare det?

MvH
Christian

Fra : Jakob-H // iVER_uRT

Dato : 03-11-02 21:13

Kort fortalt; digital udgang til fladskærme.
Der findes adaptore så der kan sættes en almindelige analog VGA-skærm på og
vice versa.

Mvh
Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-11-02 22:31

DVI = Skærmstik som der også leder strøm, så du kun skal bruge ét kabel til
din skærm.

--

Venligst / Regards,
Thomas Schreiber - stall.dk

"There are two things in life which are infinite. The univers, and humans
stupidity!"
- Albert Einstein

Fra : Jacob

Dato : 04-11-02 11:10

Thomas Schreiber wrote:
> DVI = Skærmstik som der også leder strøm, så du kun skal bruge ét
> kabel til din skærm.

Jeg er bange for at du tænker på USB og ikke DVI Thomas. USB kan fx give
strøm til printere samtidig med at det erstatter datakablet. DVI er beregnet
til at forbinde fladskærme og grafikkort.

--
Jacob (svar venligst af bunden af det du citerer)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-11-02 13:21

Ja, og så vidt jeg ved, har man ikke brug for et strømkabel til en TFT
skærm, såfremt man bruger et DVI stik/kabel. På Apple's TFT skærme løber der
i hvert fald både strøm og billedsignal gennem DVI stikket fra skræmkortet
til skærmen, så man har kun brug for ét kabel til skærmen. Mon ikke det
samme gælder PC skærme?

( Jeg svarer hvor det passer mig. )

Fra : Madsen

Dato : 04-11-02 18:11

Thomas Schreiber skrev:

> ( Jeg svarer hvor det passer mig. )

Kunne man så ikke lokke dig til at læse denne side:
<http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html> ?

FUT (opfølgning til) <news:dk.admin.netikette>.
Svar til dette indlæg vil havne i ovenstående gruppe og vil ikke
kunne ses her.

Madsen.

Fra : TBC

Dato : 04-11-02 15:39

"CRJ" <crj@crj.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan forklare det?

DVI er en digital standard til brug af videooverførsel imellem f.eks et
grafikkort og en digital fladskærm. Det giver et billede af højere kvalitet
på en sådan skærm end det analoge VGA gør.

VGA skal i modsætning til ved brug af på analog skærm afligevel konverteres
til et digitalt domæne igen når det når en digital fladskærm. Det kvalitets
tab man får ud af fremføringen af det analoge signal, og ikke mindst
konverteringen fra Digitalt til analog til Digitalt igen, undgår man med
brug af DVI.

Læs evt mere her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1577&p=1

TBC