Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket program
Fra : Svend Erik

Dato : 03-11-02 19:07

Jeg er forholdsvis ny, med hensyn til billedbehandling.

Jeg skal have taget en masse billeder over 300

Jeg vil gerne have 2 af hver,

et til brug på en hjemmeside
et til brug på papirudskrift.

Billederne skal have samme størrelse.

Jeg ønsker at tage billedet, efter at det er beskåret, og sætte det ind i et
eller andet sted, og vupti har jeg to billeder ( et af hver), som aller har
samme størrelse, når jeg sætter det ind i et diokoment.

Med venlig hilsen

Svend Erik

Fra : Digit

Dato : 03-11-02 19:51

"Svend Erik" ræsonnerede, og skrev d. 03 nov 2002:

> [...]
> ind i et eller andet sted, og vupti har jeg to billeder ( et af hver),
> som aller har samme størrelse, når jeg sætter det ind i et diokoment.

Så du ønsker at man præsenteres for den mindre version på siden, og ved
at trykke på dette eller lign. popper den større version op?
Det lugter af en batch kommando (dette ville i hvertfald være at
foretrække med 300 billeder). De fleste imaging programmer har mulighed
for dette, men IrfanView (som du kan hente fra
<http://www.irfanview.com>) er freeware og eftersigende let at bruge.
En batch kommando er et kuld af kommandoer der eksekveres i en defineret
rækkefølge, og du finder typisk batch menuen i programmets topbar File >
Export > Batch (eller noget lign.).

Du kan hente mere hjælp i denne gruppe hvad angår det at sammensætte en
batch export.

--
/Digit

»The enigma lies broken