Hvilken monitor størrelse har i og hvilken~
Fra : Deuce

Dato : 03-11-02 17:12

Jeg har hørt/læst at 19" er minimum til de spilleglade og det kan jeg
sagtens forestille mig.
Hvilken opløsning kan i bedst lide at spille FPS (First person shooter)
spil i?
Jeg tror selv at 1280 x 1024 er maksopløsningen man vil have lyst til at
spille i. Da det er temmeligt småt allerede i den opløsning.
Jeg taler udelukkende om hvilken opløsning man syntes er pænest og ikke
andet.

vh
Deuce

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-11-02 17:24

jeg spiller i den du nævner i alle spil 1280x1024 på en 19" skærm

Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-11-02 18:00

Deuce wrote:
> Jeg taler udelukkende om hvilken opløsning man syntes er pænest og ikke
> andet.

Det afhænger lidt af spillet, men gennerelt spiller jeg i den højest
mulige opløsning bare det giver minimum 60-70 fps i gennemsnit og jeg
vil hellere skrue ned for detaljer end for opløsning. I nogle spil er
frameraten dog mindre vigtig så får den max i alt og max opløsning
selvom frameraten falder.

Et par eksempler:

UT 2038*1536
UT2003 2048*1536
NFS V 1920*1440
NOLF2 1600*1200

Skærmen er en 21"

Det er jo kun menuer, og HUD'en der bliver lille i de høje opløsninger.
Selve spillets grafik bliver blot skarpere og mere detaljeret.

Mvh

Bruno

Fra : FreddiE

Dato : 03-11-02 18:02

"Deuce" <deuce@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spille i. Da det er temmeligt småt allerede i den opløsning.
> Jeg taler udelukkende om hvilken opløsning man syntes er pænest og ikke

Jeg spiller alle mine spil i 1024x768

--
Mvh. FreddiE

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-11-02 18:06

Deuce wrote:
> Jeg har hørt/læst at 19" er minimum til de spilleglade og det kan jeg
> sagtens forestille mig.
> Hvilken opløsning kan i bedst lide at spille FPS (First person shooter)
> spil i?

Denne her er muligvis interresant selvom den nok er 1 år eller 1½ gamel.

http://valve.speakeasy.net/

Mvh

Bruno

Fra : Svend Emil

Dato : 03-11-02 20:50

> http://valve.speakeasy.net/

Riimelig sej.
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Brian Christensen

Dato : 08-11-02 18:22

Jeg spiller også i 1280*1024.

Men jeg har en Samsung 18.1" tft skærm, så det sætter jo en begrænsning
allerede der.

Brian C.