ang. data via mobiltelefonen
Fra : Kjeld Hansen

Dato : 03-11-02 16:42

Jeg har abonnement hos TDC og bruger en Nokia 6210 og min bærbare til at
sende og modtage mail fra.
Almindelig hastighed på 9600 kbit/s.
Jeg tegnede først et abonnement hos Tele2; men det viste sig, at de ikke
servicerede data.
Herefter tegnede jeg abonnement hos TDC. Det virker. Jeg synes blot, det er
dyrt, og jeg kan ikke få deres pris på 1,95 kr. pr minut til at stemme med
min regning. Jeg spekulerer på, om de lægger et tillæg oveni f. eks., hvis
jeg sender billeder.

Er der prisforskel hos udbyderne - eller er priserne stort set ens?
Hilsen Kjeld

Fra : Fischer

Dato : 03-11-02 17:07

> [...]
> til at stemme med min regning. Jeg spekulerer på, om de lægger
> et tillæg oveni f. eks., hvis jeg sender billeder.

Hvis du sender billeder i en E-mail vil det selvfølgelig tage længere tid at
sende den. Dermed bliver det dyrere pga. de flere minutter.
Ud over det, har TDC ingen mulighed for at se hvad du sender eller ellers
bruger linien til, så du burde bare blive takseret for de brugte minutter.

> Er der prisforskel hos udbyderne - eller er priserne stort set ens?

De fleste udbydere takserer data-minutter ligesom tale-minutter.
Priserne variere altså på samme måde som mobiltelefoni i almindelighed,
hvilket er en hel del.
Men man kan ikke udpege hvad der vil være billigst for dig uden et grundigt
kendskab til dit forbrugsmønster.

*Fischer

Fra : Johnny

Dato : 17-11-02 22:33

Hvis du er utilfreds med prisen og hastigheden, så burde du måske skifte
til en telefon/abonnement med GPRS. Med GPRS er du altid på nettet og
betaler kun for den datamængde du sender. Hastigheden er min. det samme
eller mere end det du kører med i dag.

Jeg kender ikke prisen for GPRS hos TDC, men hos Sonofon koster 1 mb ca.
19 kr.

/ Johnny