Underlig 3330
Fra : Lars Just

Dato : 03-11-02 15:56

Hejsa allesammen,

Jeg har en Nokia 3330, som jeg har forsøgt at flashe med ny firmware. Jeg
har flash kabel og har med succes opdateret et par 3310'ere med Knok
Phoenix. Denne gang skete det så, telefonen vil slet ikke tænde efter
indgrebet. Når jeg forsøger at læse phone info eller i det hele taget at
komme i kontakt med telefonen, skriver Knok Phoenix at det er en NHM-4
telefon og at den ikke er understøttet i Knok P. Jeg kan se at 3310 er NHM-5
og 3330 er NHM-6 men hvor pokker har den fået den skøre ide fra, at tro den
er en NHM-4 når det slet ikke findes ??? Nogen herinde, som har prøvet noget
lignende og evt. har et forslag, som kan hjælpe mig ??? Please.....

Jeg tog naturligvis en backup af telefonen inden jeg begyndte på noget, men
denne .fls fil kan jeg heller ikke ligge tilbage i telefonen, da den tror
den er NHM-4 og slet ikke understøttes af Knok P og derfor slet ikke kommer
igang med at overføre nogen data til telefonen overhovedet...

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : Ian

Dato : 03-11-02 16:46

"Lars Just" wrote in message
> Hejsa allesammen,

Hej!

> Når jeg forsøger at læse phone info eller i det hele taget at
> komme i kontakt med telefonen, skriver Knok Phoenix at det er en NHM-4
> telefon og at den ikke er understøttet i Knok P.

Har ikke prøvet noget lignende, men der er sikkert en masse andre, der kan
fortælle dig, hvorfor Knok P. tror det er en NHM-4.

> [...]
kommer
> igang med at overføre nogen data til telefonen overhovedet...

Det lyder i hvert fald underligt i mine ører, men i mellemtiden kan jeg
foreslå dig at forsøge med Rolis Flasher, som jeg selv bruger til flash. Det
er min erfaring, at den er temmelig ligeglad med, hvad telefon det er du
forsøger at flashe, og bare lægger det i, som du beder den om.

Der findes vist forresten også en funktion i KnokP der hedder "erase flash",
som kan slette flashen fra telefonen uden at lægge nyt i. Har du evt prøvet
den?

Mvh Ian