Olieskift / plæneklipper?
Fra : Hans Paulin

Dato : 03-11-02 15:06

Jeg har i gennem en årrække brugt en speciel plæneklipperolie ved olieskift:
SAE 30...

....ved nogen, hvad der sker, hvis jeg hælder alm. bil- (motorcykel-)
motorolie på i stedet? - det er en SAE 10 - 40, mener jeg...

....jeg har nemlig 5 - 10 liter til overs...
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-11-02 15:29

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message
> [...]
>
> ...ved nogen, hvad der sker, hvis jeg hælder alm. bil- (motorcykel-)
> motorolie på i stedet? - det er en SAE 10 - 40, mener jeg...

Min har kørt fint på Aldis 15w40 til 14,95 i 4 somre nu.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-11-02 16:03

> Min har kørt fint på Aldis 15w40 til 14,95 i 4 somre nu.

....det lyder da dejligt - tak skal du ha
Hans

Fra : chr.Lyhne

Dato : 06-03-03 13:40

"Andreas M. Hansen" skrev d. 03-11-02 15:29 dette indlæg :

> [...]
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>
> Jeg har 2 plæneklipper 1 til sommerh. 1 til hus. Begge selvkørende
Ginge . CA.12 år. Jeg har aldrig skiftet olie på dem . Jeg hælder bare
brugt olie fra min bil når der mangles noget Chr Lyhne

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-03-03 13:53

chr.Lyhne wrote:
> [...]
hælder bare
> brugt olie fra min bil når der mangles noget Chr Lyhne

....okay
Hans

Fra : Fam. Olsen

Dato : 06-03-03 19:45

"chr.Lyhne" <chr.Lyhne.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Ginge . CA.12 år. Jeg har aldrig skiftet olie på dem . Jeg hælder bare
> brugt olie fra min bil når der mangles noget

Imponerende. Altså at de har holdt så mange år. Det siger lidt om kvaliteten
på en B&S motor. Dog er det ikke et eksempel der kan anbefales.

MVH Niels

Fra : Niels Olsen

Dato : 03-11-02 23:08

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorolie på i stedet? - det er en SAE 10 - 40, mener jeg...
>
> ...jeg har nemlig 5 - 10 liter til overs...

Der sker såmænd ikke andet end at du får olie på plæneklipperen og brugt
lidt af din overskudsolie. Jeg hælder selv den slags olie på min. I min
brugsanvisning står der bare at det skal være en god olie der skal bruges.
Jeg vil mene at 10/40 olien er bedre end plæneklipperolie, da den er
semisyntetisk,og plæneklipperolien kun er mineralsk. Jeg ville dog ikke købe
denslags olie bare for at hælde den på plæneklipperen, da den er dyrere. Men
når man som du og jeg har en sjat til overs sparer man jo indkøbet af den
anden slags.

I Hæren bruges den samme slags olie (SAE 10W40) til generatorer med Briggs
og Stratton motorer.

MVH Niels

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-11-02 23:48

"Niels Olsen" <no@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden slags.
>
> I Hæren bruges den samme slags olie (SAE 10W40) til generatorer med Briggs

....fint nok!...
Hans