Olieskift på en GS500
Fra : Michael Bertelsen

Dato : 03-11-02 13:44

Hej NG

Jeg skal have skiftet olie og filter på min GS500 fra '95.

Jeg har købt filter og stumper, men jeg er lidt i tvivl om hvor meget olie
jeg skal regne med at hælde på, og jeg har ikke en instruktionsbog

Er der nogen der ved hvor meget der skal til ?

/Michael
Der modvilligt er ved at gøre sig klar til at stille cyklen væk for
vinteren.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-11-02 14:00

> Jeg skal have skiftet olie og filter på min GS500 fra '95.
> Jeg har købt filter og stumper, men jeg er lidt i tvivl om hvor meget olie
> jeg skal regne med at hælde på?

Hej Michael

Der står et cc mål på siden af motoren i nærheden af oliepåfyldningshullet.
Det angiver oliemængden uden filterskift. Da du også skifter filteret skal
der et par dl mere til.

Fyld på indtil oliemåleren viser max. Tænd motoren og lad den køre et par
minutter. Stop motoren, lad den stå et par minutter, og fyld op til max
mærket.

Husk, låget med målerpinden skal _LÆGGES_ på gevindet og ikke skrues i!

Jeg vil umiddelbart tro der skal lige over 3L til. Det er dog kun et gæt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : botage

Dato : 03-11-02 17:49

"Michael Bertelsen" skrev d. 03-11-02 13:44 dette indlæg :
> [...]
>
> /Michael
> Der modvilligt er ved at gøre sig klar til at stille cyklen væk for
hej Michael,iflg. brugsanvisningen skal der bruges 2,9l når du skifter
filter samtidigt.
mvh bo tage

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 03-11-02 19:34

Michael Bertelsen <mbipost.nospamm@mail.dk.spammenot> skrev i en
> [...]
> jeg skal regne med at hælde på, og jeg har ikke en instruktionsbog
>
> Er der nogen der ved hvor meget der skal til ?

På sitet:
www.louis.de findes "motobase", hvorunder man kan se diverse spec's for
stort set alle modeller - Skriv dig adressen bag øret til enhver
næstkommende gang!

På "motobase" står GS 500 til 2,7 hhv.2,9 liter olie ved hhv. u/m
filterskifte!

--
Armand.

Fra : Gundersen

Dato : 03-11-02 23:44

Hejsa

> [...]
> næstkommende gang!
>
> På "motobase" står GS 500 til 2,7 hhv.2,9 liter olie ved hhv. u/m

Nu så jeg jo lige at de skriver Gabel pro Holm: 495 CCM SAE 10W
Betyder det at der skal 500ml i hver forgaffelben, eller 500ml i alt?

Mvh emil
undskyld at det ik lige har så meget med tråden at gøre!

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Armand

Dato : 04-11-02 01:59

Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en

spec's...

> Nu så jeg jo lige at de skriver Gabel pro Holm: 495 CCM SAE 10W
> Betyder det at der skal 500ml i hver forgaffelben, eller 500ml i alt?

"Pro holm" => pr. ben!

--
Armand.