Icon preview af billede. Hvorfor virker de~
Fra : Peter Ursin

Dato : 03-11-02 13:57

Hej,
Jeg har nogle jpg-filer hvor billedikonet er helt sløret og der et
'ombukning' i hjørnet. Derfor vil jeg gerne lave et helt nyt frisk ikon.
Normalt bruger jeg programemt Pic2Icon men der sker intet. Det er stadig
det samme ikon efter brug af programmet. Jeg prøvede dernæst at lave vis
info og fjerne ikonet. Efter brug af Pic2Icon får jeg det samme ikon
tilbage som jeg havde først(som jeg troede jeg havde slettet)?

Jeg har også prøvet programmet DropIcon, men med samme resultat. Er der
nogle der har været ud for dette? Det må vel næsten være en egenskab ved
filen i og med jeg får samme resultat med et andet program?

Håber på et par gode råd.

mvh
Peter Ursin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-11-02 14:16

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> nogle der har været ud for dette? Det må vel næsten være en egenskab ved
> filen i og med jeg får samme resultat med et andet program?

Da du bruger jaguaren kan du overveje helt at undgå at bruge ikoner og
previews lagret i resourcedelen af billederne. Finder kan dynamisk vise
previews og ikoner.

Prøv med et enkelt billede at fjerne resourcedelen og se havd der sker.
Oversigt i Finder skal være sat til at vise "symboloversigt". Finder kan
vise previews af alle QuickTime formaterne vil jeg tro.

Visse billeder kan forvirre Finder hvis type (type/creator) er angivet
til noget den ikke kender. Det kan løses ved at nulstille type med Xray
eller andet lignende program.

"Resource Dropper" er et handy lille program til at fjerne
resourcedelen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Peter Ursin

Dato : 03-11-02 17:46

..
> Da du bruger jaguaren kan du overveje helt at undgå at bruge ikoner og
> previews lagret i resourcedelen af billederne. Finder kan dynamisk vise
> previews og ikoner.

Hey, det var da egentlig ret smart. Det må være fordi alle billederne i
forvejen har haft en ressource-del at jeg aldrig har opdaget denne
funktion. Efter test på et par billeder brugte jeg "Resouce Dropper" på
pictures mappen. Istedet for 146mb fylder den nu kun 88mb.
Det virker kun som om det er første gang at Finder er langsom til at
fremvise ikonerne. Gemmes de i en cache et eller andet sted eller har
jeg just slået en 'ram-sluger' til ?

mvh
Peter Ursin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-11-02 23:48

> [...]

> Det virker kun som om det er første gang at Finder er langsom til at
> fremvise ikonerne. Gemmes de i en cache et eller andet sted eller har

Jeg vil tro de bliver cachet et sted. Har ikke kunnet vride noget
information ud af Apples hjemmesider.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com