Her er jeg
Fra : Henrik Münster

Dato : 03-11-02 13:04

Hvis I savner mig, så er det fordi, jeg ikke har kunnet hente news
hverken i går lørdag eller i dag. Jeg er nemlig på TDC's news server,
som i perioder har lidt problemer. Jeg har derfor ikke kunnet deltage i
nogen debat.
Sjovt nok går det fint med at sende. Indlæggene ryger i hvert
fald ud, men om de også kommer i omløb, ved jeg jo ikke. I hvert fald er
det dejligt at kunne sige alt muligt, uden at blive sagt imod
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 13:14

> [...]
> fald ud, men om de også kommer i omløb, ved jeg jo ikke. I hvert fald er
> det dejligt at kunne sige alt muligt, uden at blive sagt imod

Jeg er lige nu på dtext2.news.tele.dk og den fungerer rigtigt godt, men
da det er en testserver ved man aldrig, om den lige pludselig laver
bøvl. Du kunne prøve den engang.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Anders Hedegren

Dato : 03-11-02 13:24

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er lige nu på dtext2.news.tele.dk og den fungerer rigtigt godt, men
> da det er en testserver ved man aldrig, om den lige pludselig laver
> bøvl. Du kunne prøve den engang.

Eller news.sunsite.dk
Den virker vist ok her, selvom udbudet af grupper nok er større på TDC's
server.

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com + me@NOSPAMiceduck.com

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-11-02 13:31

René Frej Nielsen wrote:

> Jeg er lige nu på dtext2.news.tele.dk og den fungerer rigtigt godt, men
> da det er en testserver ved man aldrig, om den lige pludselig laver
> bøvl. Du kunne prøve den engang.

Prøvede lige dtext2.news.tele.dk - dk.edb.mac siger 0 indlæg
Så jeg snupper lige en Berliner Pfankuchen igen

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 13:50

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> Venlig hilsen
> Villy Erichsen
> Sendt via Tyskland - da news.tele.dk åbenbart ikke fungerer -

Hvis du ikke er på TDC's netværk kan du ikke bruge deres newsserver.

Du mangler forresten et mellemrum efter din "--" signaturadskiller.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-11-02 14:04

René Frej Nielsen wrote:

> Hvis du ikke er på TDC's netværk kan du ikke bruge deres newsserver.

Det er jeg faktisk - jeg tror at problemet er regionalt.
Min officielle adgang til News er news.tele.dk - men foretrækker dtext
(undtaget til binære filer selvf.)
Men ingen af dem viser indlæg senere end fredag 0.1.30

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 23:29

> Det er jeg faktisk - jeg tror at problemet er regionalt.
> Min officielle adgang til News er news.tele.dk - men foretrækker dtext
> (undtaget til binære filer selvf.)
> Men ingen af dem viser indlæg senere end fredag 0.1.30

Meget underligt, men jeg skiftede også selv til dtext2.news.tele.dk, da
jeg manglede enkelte indlæg og så var hastigheden stærkt kritisabel.

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-11-02 09:02

On Sun, 3 Nov 2002 13:49:47 +0100, René_Frej_Nielsen wrote
(in message <1fl2rlf.1c2n9cztyd0dtN%spam02@tdcadsl.dk>):

> Du mangler forresten et mellemrum efter din "--" signaturadskiller.

Nu må jeg altså vide det. Hvordan kan I se det? Jeg går ikke så meget op i
mellemrum, men nu er jeg altså nysgerrig!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 04-11-02 16:28

David Blangstrup skrev:

> [...]
>
> Nu må jeg altså vide det. Hvordan kan I se det? Jeg går ikke så meget op i
> mellemrum, men nu er jeg altså nysgerrig!

Fra http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html#markering :

=============

Anbefalingen om indledning af signaturen ("-- ") er indført, for at give
nyhedslæsere mulighed, for at adskille selve indlægget fra signaturen.

Nogle nyhedslæsere viser signaturer på mere diskret vis, end resten af
indlægget, for på denne måde at gøre det nemt at skimme teksten. Andre
klipper automatisk signaturen væk, når der svares på et indlæg.

I stedet for "-- " kunne det lige så godt have været "£%%", "- - -"
eller en vilkårlig anden rækkefølge af tegn, man normalt ikke skriver i
sit indlæg. Men nu blev det "-- ".

=============

For eksempel vises signaturen i MacSOUP med en særlig farve (typisk
grå), og signaturen medtages ikke som citat når man svarer på et indlæg
- hvis altså signaturen indledes med "-- " (inkl. mellemrummet).

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 02:27

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> For eksempel vises signaturen i MacSOUP med en særlig farve (typisk
> grå), og signaturen medtages ikke som citat når man svarer på et indlæg
> - hvis altså signaturen indledes med "-- " (inkl. mellemrummet).

Aha. En MacSOUP ting!
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 05-11-02 08:52

David Blangstrup skrev:

> Aha. En MacSOUP ting!

Well, det er en almindelig standard.

Jeg prøvede lige: Outlook Express medtager heller ikke signaturen som
citat, når man svarer. Det gælder formentlig langt hovedparten af
nyhedslæsere og e-mailprogrammer.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 04-11-02 16:40

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Nu må jeg altså vide det. Hvordan kan I se det? Jeg går ikke så meget op i
> mellemrum, men nu er jeg altså nysgerrig!

Jammen så skal du da have en forklaring!

Når man benytter en korrekt signaturadskiller kan ens nyhedsklient
sortere signaturen fra når man svarer på andres indlæg. Har man gjort
sig den ulejlighed at have en signaturadskiller kan man vel lige så godt
bruge den korrekte som består af to streger og et mellemrum "-- ".

Svinet understøtter måske ikke signaturadskilleren?
PS: Der henvises til din nyhedsklient!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 02:30

> Svinet understøtter måske ikke signaturadskilleren?
> PS: Der henvises til din nyhedsklient!

Jow jow, jeg vidste bare ikke, at MacSOUP gjorde signaturen grå når
adskillelsen var der. Det var på dén måde, de kunne se det. Hm, at se
efter tomrum...

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-02 22:52

> [...]

> Jow jow, jeg vidste bare ikke, at MacSOUP gjorde signaturen grå når
> adskillelsen var der. Det var på dén måde, de kunne se det. Hm, at se

Man kan også se det, hvis man markerer teksten hen langs linien. Så kan
man se, om mellemrummet også bliver markeret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 23:01

> Man kan også se det, hvis man markerer teksten hen langs linien. Så kan
> man se, om mellemrummet også bliver markeret.

Aha, det er en hel videnskab. (Who let the dogs out?)

Fra : Christian Bech

Dato : 05-11-02 10:03

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> skrev:

> [...]
>
>Nu må jeg altså vide det. Hvordan kan I se det? Jeg går ikke så meget op i
>mellemrum, men nu er jeg altså nysgerrig!

Hvis man har et ordentligt newsprogram (MacSoup), så bliver signaturen
automatisk klippet fra i svar hvis den indledes med "-- ". Fx. vil
Erik Richards signatur altid komme med, hvis jeg svarer ham -
medmindre jeg klipper den fra manuelt. Det har vi vist snakket om en
gang.
--
Christian

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 03-11-02 23:46

> [...]

> Jeg er lige nu på dtext2.news.tele.dk og den fungerer rigtigt godt, men
> da det er en testserver ved man aldrig, om den lige pludselig laver

Bruger den samme artikelnumre, så man umiddelbart kan skifte?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-02 00:01

Thorkil Olesen <thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk> wrote:

> Bruger den samme artikelnumre, så man umiddelbart kan skifte?

Ja, det har jeg selv oplevet og det er også hvad TDC har meldt ud. På et
tidspunkt bliver de gamle servere lukket ned og de nye overtage det
officielle navne.