Drivhus ca. 1945
Fra : PS

Dato : 03-11-02 11:03

Jeg har købt et ældre hus, fra 1944. Der har tidligere stået et
drivhus, pottehuset er der endnu, men selve drivhuset er helt væk.
Jeg kunne tænke mig at genopføre drivhuset så det ligner det
oprindelige mest muligt.
Er der nogle der kan hjælpe med billeder, tegninger, detaljer med
mere.
Eller kender et sted på Sydfyn hvor der står et man kunne få lov til
at se nærmere på.
Mvh. Preben

Fra : Ole Helms

Dato : 03-11-02 17:26

"PS" <xptofte@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere.
> Eller kender et sted på Sydfyn hvor der står et man kunne få lov til

Hvordan forestiller du dig, at jeg kan hjælpe?

--
Venligst
Ole Helms

Fra : PS

Dato : 04-11-02 15:24

Hej Ole
Jeg håber der måske er nogen der har et billede eller lignende hvor
man kan se sådan ca. hvordan et drivhus så ud på den tid. Det kunne
også være en henvisning til litteratur hvor der findes en beskrivelse.
Mvh. Preben

Fra : Ole Helms

Dato : 04-11-02 16:20

> [...]
> man kan se sådan ca. hvordan et drivhus så ud på den tid. Det kunne
> også være en henvisning til litteratur hvor der findes en beskrivelse.

Hej Preben.
Her er jeg helt på bar bund, men mon ikke træfundament, -ramme og -sprosser
har det absolut mest udbredte?
Hvis drivhuset først er fjernet efter foråret '99, kan du måske være heldig
at finde et luftfoto (ortofoto) af det på
http://www.geodata.dk/grundkortfyndesign/index.jsp

--
Venligst
Ole Helms