Quark5.0 Fejl: ikke mere hukommelse (-108)~
Fra : Preben Virkus

Dato : 03-11-02 01:06

Nævne fejl er nu opstået for 2. gang og fremkommer når jeg forgæves prøver
at åbne en af de to Quark dukomenter som fremkalder fejlen.

Jeg arbejder på en eMac 700MHz m/620 MB ram

Fejlen opstår i begge tilfælde i forbindelse med dokumenter der fylder
40-41MB - jeg har andre mindre dokumenter hvor fejlen ikke opstår.

På Quarks hjemmeside har jeg ikke kunne finde en brugbar løsning på
problemet - derimod kan jeg se i Quarks forum at jeg ikke er den eneste der
har problemet! I nævnte forum bliver der antydet at problemet er tilknyttet
Quark v. 5, at det kan opstå ved "meget store" filer, at det ikke skyldes
manglende ram / tildeling af ram, at det måske skyldes at man gemmer i
format 4.0...

Hvis du kender til problemet vil jeg gerne høre fra dig!
Nu prøver jeg at delle de største af dokumenterne således at de ikke kommer
over 25MB - måske hjælper dette! Hvs jeg ikke får åbnet de to "beskadiget
filer", så er der et par dages tabt arbejde...

Mvh. Preben Virkus

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-11-02 07:16

Preben Virkus wrote:

> [...]
> over 25MB - måske hjælper dette! Hvs jeg ikke får åbnet de to "beskadiget
> filer", så er der et par dages tabt arbejde...

Har du prøvet det gamle kneb med at kopiere dokumentet og så åbne kopien.
Hvis du har InDesign 2 kan du måske redde dokumentet heri - det lyder godt nok
utroligt - men sådan reddede jeg et dokument for ikke så længe siden.
Jeg havde prøvet alle kendte kneb for at åbne dokumentet - intet lykkedes - så
tænkte jeg - der sker da ikke noget ved at prøve InDesign - og det lykkedes -
5 min. tilretning og dokumentet var klar.
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Preben Virkus

Dato : 03-11-02 11:47

Jeg har prøvet at kopiere dokumentet - dette hjalp ikke.
På Internettet har jeg fundet programmet Markztools der skulle kunne fikse
skadede Quark dokumenter - er der nogen der kender dette program?
www.markzware.com .

Mvh Preben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 11:54

Preben Virkus <preben@virkus.dk> wrote:

> [...]
> På Internettet har jeg fundet programmet Markztools der skulle kunne fikse
> skadede Quark dokumenter - er der nogen der kender dette program?

Ja, det er en Xtension som jeg har brugt tidligere. Den er rimelig god
og kan redde en del data, men det er ikke perfekt. Den version der
eksisterede, da jeg brugte den, kunne kun rede enten billeder eller
tekst; ikke begge dele på én gang. Hvorfor det var sådan, aner jeg ikke,
men det er selvfølgelig bedre end ingenting. De skulle vel ikke have en
demo du kan prøve?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Preben Virkus

Dato : 03-11-02 12:52

Nej - man kan ikke downloade en demo!

Nu er det sådan at jeg ikke er DTP ér og har derfor ikke megen erfaring med
Quark - Jeg vil derfor gerne vide om der er nogen der uden problemer
arbejder med dokumenter på 40 MB. Fejlen opstår ikke i de Quark dokumenter
der er mindre end 32MB!?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 13:14

> [...]

> Quark - Jeg vil derfor gerne vide om der er nogen der uden problemer
> arbejder med dokumenter på 40 MB. Fejlen opstår ikke i de Quark dokumenter

Dokumenter skulle virke uden problemer, selv når de er over 100 MB. Det
sker dog desværre, at Quark får ødelagt dokumenterne, omend det er en
sjældenhed med de nyeste versioner af Quark 4.x. Jeg har ikke selv den
store erfaring med Quark 5, da vi ikke har skiftet på mit arbejde (det
er der vist ikke mange der har!).

Der er kommet en opdatering til 5.01, som du kan hente på nedenstående
link, hvis du ikke allerede har gjort det. Det er altid en god ide at
opdatere Quark, da især deres x.0 versioner er berygtede.

http://euro.quark.com/en/products/xpress/501update.html

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-11-02 13:44

Preben Virkus wrote:

> [...]
> Quark - Jeg vil derfor gerne vide om der er nogen der uden problemer
> arbejder med dokumenter på 40 MB. Fejlen opstår ikke i de Quark dokumenter

I Quark 4 .1- ja - har har prøvet dokumenter på 140 MB.
Hvis du har gemt dokumentet i Quark 4 kan det måske reddes via Quark 4 - eller
InDesign som jeg foreslog tidligere.
Har du en ADSL forbindelse eller lign. kan jeg måske hjælpe dig - jeg vil godt
ofre et par timer på at redde flere dages arbejde.
CD kan også bruges - men så går der nogle dage (PostDanmark)
Har det din interesse - så mail mig off list

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 05-11-02 07:41

> [...]

> over 25MB - måske hjælper dette! Hvs jeg ikke får åbnet de to "beskadiget
> filer", så er der et par dages tabt arbejde...

Bvadr - det lyder som den samme grimme fejl, vi måtte kæmpe med under
version 3.x, selvom den har et andet nr denne gang.

Her kunne MarkZtools ganske rigtigt hjælpe, men om de har opdateret, så
deres nye udgave også kan reparere det nye problem er uvidst.

Endnu en grund til a blive på vers. 4.1.

NB: Man kan som regel hive tekster ind fra sådan en fil ved at importere
direkte fra En anden åben (og rask) fil, men det er nok kun den mindste
del af arbejdet!

Stig

Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk