/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
apropos det med fællesskab :-(
Fra : wheeler


Dato : 03-11-02 00:38

Rd'eren løb tør for fuel ved Bistrup (Nordsjælland)...godt man havde mobilen
med og kunne ringe til Jakob W (min "værkfører") - for den ensomme MC-er der
kom forbi (nypudset shopper - lignede en Virago - rigtig weekend-bedstefar)
hilste blot med løftet venstre lab, mens jeg stod og kiggede fortvivlet ned
i den tomme tank... (der var 2 km til nærmeste tank (Q8))

.... Der var en her fra NG forleden, som spurgte, hvorfor vi hilser på
hinanden....jeg spørger om det samme....

Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



 
 
Jørgen Winther (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 03-11-02 00:48


"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:TkZw9.67$o%2.2468@news.get2net.dk...
> [...] den ensomme MC-er der
> kom forbi (nypudset shopper - lignede en Virago - rigtig
weekend-bedstefar)
> hilste blot med løftet venstre lab, mens jeg stod og kiggede fortvivlet
ned
> i den tomme tank... (der var 2 km til nærmeste tank (Q8))
>
> ... Der var en her fra NG forleden, som spurgte, hvorfor vi hilser på
> hinanden....jeg spørger om det samme....

Vær nu ikke for hård ved Viragoen - der kan være mange gode grunde til at
køre forbi; typisk vel fordi man først for sent opdager manden i vejkanten.

Jeg prøvede engang i sommer at køre forbi (i modsat side) en stakkel, der
trak sin mc langs motorvejen øst for Slagelse. Der var vel et pænt stykke
til nærmeste tank (Statoil), og jeg hilste, han hilste igen (så lidt
desperat ud!). Jeg holdt øje med, hvor næste frakørsel var, hvor jeg kunne
vende over på den anden side af motorvejen, men den kom først efter 25 km!!!
Så var det jo efterhånden knap så vigtigt - manden var vel nået hen til
tanken i mellemtiden.

Og dét var ikke den eneste gang: Flere gange er jeg i god fart kørt forbi en
mc-ist i nødsporet, hvor jeg selv var i "overhalingssporet", med tæt trafik
i det højre spor. Når man under disse omstændigheder passerer hinanden, er
det måske muligt at stoppe efter en kilometer eller så, og så er der jo ikke
meget hjælp i det.

Blot til venlig orientering om livets barske virkelighed

--
Jørgen



wheeler (03-11-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 03-11-02 00:59


"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse
news:VuZw9.205436$Qk5.7365611@news010.worldonline.dk...
>
> Og dét var ikke den eneste gang: Flere gange er jeg i god fart kørt forbi
en
> mc-ist i nødsporet, hvor jeg selv var i "overhalingssporet", med tæt
trafik
> i det højre spor. Når man under disse omstændigheder passerer hinanden, er
> det måske muligt at stoppe efter en kilometer eller så, og så er der jo
ikke
> meget hjælp i det.
>
> Blot til venlig orientering om livets barske virkelighed
>
> --
> Jørgen
>


Vi er helt enige - men vi taler tros alt om en hovedvej en lørdag formiddag
klokken 10.00 - stort set ingen trafik (ja, ved godt jeg lyder ynkelig nu
:

Hvis jeg virkelig havde været desperat (fx. ved ikke at have haft adgangen
til mobilos) - ja, så havde jeg nok fægtet lidt vildere med armene....

Så Jørgen - jeg er enig med dig i, at man skal ikke dømme for hårdt - dømmer
nok på baggrund af, hvad jeg selv gør, når jeg passerer en trækkende MC'ist
på en utrafikeret hovedvej med LANGT til nærmeste tank (og det er faktisk
sket et par gange)!

Wheeler



Jacob Bunk Nielsen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 03-11-02 01:06

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> writes:

> Og dét var ikke den eneste gang: Flere gange er jeg i god fart kørt forbi en
> mc-ist i nødsporet, hvor jeg selv var i "overhalingssporet", med tæt trafik
> i det højre spor. Når man under disse omstændigheder passerer hinanden, er
> det måske muligt at stoppe efter en kilometer eller så, og så er der jo ikke
> meget hjælp i det.

Nu er det ikke fordi jeg opfatter mig selv som specielt uopmærksom når
jeg kører MC, men jeg har ofte travlt med at holde øje med trafikken,
og så ser jeg først den slags for sent.

Nu har jeg endnu ikke prøvet at køre forbi en MC i nødsporet (eller
også har jeg bare ikke opdaget den), men det sker da ofte at jeg ikke
får hilst på folk i modgående retning på motorvejen fordi jeg altså
har travlt med at se hvor jeg selv kører, og ikke efter hvad der nu
kører på den anden side af autoværnet. Det er på ingen måde for at
være uhøflig, for ser jeg Jer andre, så hilser jeg altså

.... ja, det er sg* lige før jeg går rundt og vinker til MC'erne når
jeg cykler forbi en af slagsen nu når min egen MC er gået i
vinterhi. Gad vide om der overhovedet er nogen der ville hilse igen
?-)

--
Jacob - www.bunk.cc
Agree with them now, it will save so much time.

Jørgen Winther (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 03-11-02 01:25


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3wunvikk1.fsf@paven.bunk.cc...
> ... ja, det er sg* lige før jeg går rundt og vinker til MC'erne når
> jeg cykler forbi en af slagsen nu når min egen MC er gået i
> vinterhi. Gad vide om der overhovedet er nogen der ville hilse igen
> ?-)

> [...] Agree with them now, it will save so much time.

Tjah, hvordan svarer man så?

Jeg er helt enig

Men prøv engang at hilse konsekvent hele vinteren, og lav så en statistik
over hvor mange, der hilser tilbage. Jeg glæder mig til at se statistikken
til foråret

--
Jørgen



Jacob Bunk Nielsen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 03-11-02 14:14

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev:
>
>> ... ja, det er sg* lige før jeg går rundt og vinker til MC'erne når
>> jeg cykler forbi en af slagsen nu når min egen MC er gået i
>> vinterhi. Gad vide om der overhovedet er nogen der ville hilse igen
>> ?-)
>
> Men prøv engang at hilse konsekvent hele vinteren, og lav så en statistik
> over hvor mange, der hilser tilbage. Jeg glæder mig til at se statistikken
> til foråret

Jeg tror ikke der er ret mange der vil hilse igen. Men du tænker måske
på at der er et par stykker der kan regne ud at jeg er MC'ist med
opstaldet MC siden jeg hilser?

Hmmm, jeg tror nu bare de fleste vil have det ligesom mange har det
med at hilse på øverter

--
Jacob - www.bunk.cc
What does "it" mean in the sentence "What time is it?"?

Martin Sørensen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-11-02 15:04

> >> ... ja, det er sg* lige før jeg går rundt og vinker til MC'erne når
> >> jeg cykler forbi en af slagsen nu når min egen MC er gået i
> >> vinterhi. Gad vide om der overhovedet er nogen der ville hilse igen
> >> ?-)
> Jeg tror ikke der er ret mange der vil hilse igen. Men du tænker måske
> på at der er et par stykker der kan regne ud at jeg er MC'ist med
> opstaldet MC siden jeg hilser?
> Hmmm, jeg tror nu bare de fleste vil have det ligesom mange har det
> med at hilse på øverter

Hvis en cyklist hilste på mig, ville jeg bare tænke 'Hvor kender jeg ham
fra?'..
Normalt hilser cyklister, fodgængere, billister m.v. kun når de kender én.

signing off.. Martin Sørensen



BoS (03-11-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 03-11-02 09:57

> ... Der var en her fra NG forleden, som spurgte, hvorfor vi hilser på
> hinanden....jeg spørger om det samme....
>

I sommers sprang min knastkædestrammer. Det lød fælt! Jeg troede hele min
motor var kaput. Jeg lå inde under motorcyklen og kiggede efter olie
lækager. Jeg troede, det hele var sprunget i luften. Der kørte kraftstejlme
en hel Harley klub forbi. En HEL klub. Ikke engang en hilsen kom de med.
Jeg lå endda nede under maskinen. De kunne SE, jeg havde problemer. Men de
havde vel travlt. De skulle nok nå på værkstedet inde de lukkede... Sådan
nogle forpulede røv...... Hilser aldrig på HD'er mere. Kun hvis de hilser
først.

Men da jeg engang var løbet tør på motorvejen stoppede der to billister og
en ægger for at høre, om de kunne hjælpe. Og jeg stopper altid, hvis der
holder en i vejkanten. Ved hvordan det føles... (Og det var egentlig bare
det, jeg ville sige)

mvh Bo
VTR



Steen Gruby (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 03-11-02 12:10

On Sun, 3 Nov 2002 09:56:32 +0100, "BoS" <elskak@hotmail.com> wrote:

Hej Bo
>
>I sommers sprang min knastkædestrammer. Det lød fælt! Jeg troede hele min
>motor var kaput. Jeg lå inde under motorcyklen og kiggede efter olie
>lækager. Jeg troede, det hele var sprunget i luften. Der kørte kraftstejlme
>en hel Harley klub forbi. En HEL klub. Ikke engang en hilsen kom de med.
>Jeg lå endda nede under maskinen. De kunne SE, jeg havde problemer. Men de
>havde vel travlt. De skulle nok nå på værkstedet inde de lukkede... Sådan
>nogle forpulede røv...... Hilser aldrig på HD'er mere. Kun hvis de hilser
>først.
>
Jeg har prøvet det modsatte
Stoppe op for at hjælpe en HD der var gået i sort (EL-fejl), men han
ville sørme ikke hjælpes.
Sæt der skete noget med "vidunderet" - Så hellere ringe efter Falck
eller lignende.
Jeg kørte hovedrystende videre.

>Men da jeg engang var løbet tør på motorvejen stoppede der to billister og
>en ægger for at høre, om de kunne hjælpe. Og jeg stopper altid, hvis der
>holder en i vejkanten. Ved hvordan det føles... (Og det var egentlig bare
>det, jeg ville sige)
>
Hvis jeg træffer en MC pilot der er løbet tør hjælper jeg naturligvis
vedkommende.
Sidste gang på en Jysk motorvej lidt syd for Ålborg.
Men vedkommende må samtidig lægge øre til min hån.
Et er at køre i stykker men, at løbe tør for fuel er en blanding af
dovenskab og dårlig planlægning, og det kan man næsten ikke tillade
sig at belaste andre med

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

BoS (03-11-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 03-11-02 14:41



> Hvis jeg træffer en MC pilot der er løbet tør hjælper jeg naturligvis
> vedkommende.
> Sidste gang på en Jysk motorvej lidt syd for Ålborg.
> Men vedkommende må samtidig lægge øre til min hån.
> Et er at køre i stykker men, at løbe tør for fuel er en blanding af
> dovenskab og dårlig planlægning, og det kan man næsten ikke tillade
> sig at belaste andre med

Det er jeg fuldstændig enig med dig i. Men til mit forsvar skal siges, at
jeg kun hvade haft mc i ca. 2 dage, og ved min første tankning havde jeg
glemt at stille benzinhanen tilbage fra "RES" til "OPEN"... Så stod jeg der!
Heldigvis var der en rar bondemand, der donerede 2 liter benzin han havde
stående.



wheeler (03-11-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 03-11-02 22:53


"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse


> Et er at køre i stykker men, at løbe tør for fuel er en blanding af
> dovenskab og dårlig planlægning, og det kan man næsten ikke tillade
> sig at belaste andre med
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> oz9zi@(no.spam)gruby.dk
> www.gruby.dk


Havde sku lige tanket fem liter benzin og havde kun kørt 60 km, da jeg løb
tør. At jeg ikke tankede mere skyldtes alene at en fuld tank alt andet lige
er dummere at tumle med af-og på (skulle jo på "værkset").

Men Rd-eren sluger sku noget (specielt ved mortorvejskørsel)


--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



Hans Joergensen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-11-02 23:06

wheeler wrote:
> Havde sku lige tanket fem liter benzin og havde kun kørt 60 km, da jeg løb
> tør. At jeg ikke tankede mere skyldtes alene at en fuld tank alt andet lige
> er dummere at tumle med af-og på (skulle jo på "værkset").
> Men Rd-eren sluger sku noget (specielt ved mortorvejskørsel)

Der er da sådan en uskreven regel der siger, at RD'er kun
bør køres på veje med masser af sving... men det er måske
noget der kan diskuteres på kolde dage som idag der sikkert
ikke gør det specielt nemt at afholde dækkene fra at blive
plastik-hårde..

--
Hans Joergensen, http://ph33r.dk, Nu med Pandekager!
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Armand (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-11-02 00:11


Hans Joergensen <haj@mostlyharmless.telianisse.org> skrev i en
news:slrnasb7e8.hub.haj@pesthest.nathue.dk...
> wheeler wrote:
> > Havde sku lige tanket fem liter benzin og havde kun kørt 60 km, da
jeg løb
> > tør. At jeg ikke tankede mere skyldtes alene at en fuld tank alt
andet lige
> > er dummere at tumle med af-og på (skulle jo på "værkset").
> > Men Rd-eren sluger sku noget (specielt ved mortorvejskørsel)
>
> Der er da sådan en uskreven regel der siger, at RD'er kun
> bør køres på veje med masser af sving...

- - - - Og så lege den med at totaggere skal køres med let gashånd, og
istedet med flere omdrejninger!
Det gavner især (2T-)olieforbruget, men skader ikke bensinforbruget!

Da totaktere ofte er pågældende ejers første motorcykel, kommer det
tillige tit bag på folk at mna ikke kan køre i ugevis på én tankfuld,
ligesom man hidtil har gjort på knallert

--
Armand.
(hvis RGV kørte 8½ km/l under race-conditions, og hvis bedste historie
om emnet er om en håbefuld 80'er RR-kører der opgraderede til std. 125
og løb tør under hver træning i sæson'ens første weekend)



Anders Majland \(Rep~ (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 04-11-02 15:08

> Sidste gang på en Jysk motorvej lidt syd for Ålborg.
> Men vedkommende må samtidig lægge øre til min hån.

Selvfølgelig

> Et er at køre i stykker men, at løbe tør for fuel er en blanding af
> dovenskab og dårlig planlægning, og det kan man næsten ikke tillade
> sig at belaste andre med

Tjae der kan altså være (for) langt til næste tank ... Jeg ligger og
tuller rundt med kun 9,5 liter (hvor de sidste 2dl ikke kan "bruges") i
tanken og så for ikke at tanke ved hver tank jeg passerer så planlægger
jeg efter at køre den næsten tør før jeg tanker ... Jeg er 7.9-13 kun
løbet tør 2 gange og begge under 500meter fra en tank ... Jeg fører
stadig benzinregnskab og kan se at jeg i snit tanker 8,17 liter og maks
er 9,3 = spadseretur

Min næste mc må gerne have en 20+liters tank
--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 47Mm - WinterPendlerStile
http://www.majland.org/leo
http://dfm.divvy.dk/?id=111



Martin Sørensen (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-11-02 15:35

> > Et er at køre i stykker men, at løbe tør for fuel er en blanding af
> > dovenskab og dårlig planlægning, og det kan man næsten ikke tillade
> > sig at belaste andre med
> Tjae der kan altså være (for) langt til næste tank ... Jeg ligger og
> tuller rundt med kun 9,5 liter (hvor de sidste 2dl ikke kan "bruges") i
> Min næste mc må gerne have en 20+liters tank

Jeg er glad for at jeg har 20L tank på min Seca.
Jeg plejer at tanke hver gang min triptæller viser 250km, så det giver ca.
14 liter hver gang.

Hvis man løb tør på en mc som min, så vil jeg give Steen ret i, at det er
dårlig planlægning. Jeg har kun en enkelt gang skulle på reservetank, men
der var jeg på vej hen mod tanken.

Men benzinøkonomien på din Leonardo er jo også noget bedre end den er på min
Seca, så det går 'næsten' op. Hvor jeg har en rækkevidde på maks. 360km
(18km/L*20L) har din en rækkevidde på 285km (30km/L*9.5L). Passer de 30km/L
med praksis?

signing off.. Martin Sørensen



Jonas Holt (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 04-11-02 16:17

> Jeg er glad for at jeg har 20L tank på min Seca.
> Jeg plejer at tanke hver gang min triptæller viser 250km, så det giver ca.
> 14 liter hver gang.


Det vil jeg da kalde dårlig planlægning og udnyttelse... - du kører jo altid med 6 liter benzin som dødvægt og
kunne nøjes med en tank på 14 liter.

250*20/14=357 km - (knap 18 km/l) er det max. du kan køre på en tank.
Det betyder, at du kan køre omkring 44 km inden du kører tør hvis der er 2½ liter i reserve, dvs. du skal
tanke et sted mellem 313 og 357 km.

Jeg lægger ca. 30-40 km til tallet på km-tælleren når jeg går på reserve og tanker som regel omkring når jeg
når det tal.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Jens Jacob Bager Jen~ (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 04-11-02 17:49

> Jeg lægger ca. 30-40 km til tallet på km-tælleren når
> jeg går på reserve og tanker som regel omkring når jeg
> når det tal.
> Jonas Holt & CBR600F2

Hej Jonas

Det maximale jeg har tanket før jeg går på reserve er 14,3L. Det maximale
jeg har tanket er 16,7L
Altså er der 2,4L i reserve. Jeg er kørt tørt en gang hvor jeg kørte 44km
efter jeg gik på reserve. Pas lidt på, når du kører 40km efter du er gået på
reserve er du meget tæt på at køre tør.

Min XJ 600 hostede en 5 km før den løb helt tør. Min CBR kørte 500m. Så var
det slut Min DR 600 sætter bare pludselig ud ( Det er ikke altid
meget advarsel du får!

Det længste jeg har kørt på en tankfuld er 282km.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jonas Holt (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 04-11-02 22:19

> Det maximale jeg har tanket før jeg går på reserve er 14,3L. Det maximale
> jeg har tanket er 16,7L
> Altså er der 2,4L i reserve. Jeg er kørt tørt en gang hvor jeg kørte 44km
> efter jeg gik på reserve. Pas lidt på, når du kører 40km efter du er gået på
> reserve er du meget tæt på at køre tør.

Hvor langt jeg kører på reservetank afhænger af antal koldstarter, om der køres ræs eller om der køres stille
rundt på de snoede veje. Mangler man lige pludselig lidt spænding, kan man jo lige prøve om man kan klare den
til næste tank...

> Det længste jeg har kørt på en tankfuld er 282km.

I sommer i Norge (der kører man lidt pænere end i DK) kørte jeg 355 (21,7km/l!!!) km på en tankfuld DET
kunne jeg ikke gøre i Danmark...

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Martin Sørensen (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-11-02 18:04

> > Jeg plejer at tanke hver gang min triptæller viser 250km, så det giver
ca.
> > 14 liter hver gang.
> Det vil jeg da kalde dårlig planlægning og udnyttelse...
> - du kører jo altid med 6 liter benzin som dødvægt og
> kunne nøjes med en tank på 14 liter.

I teorien ja, men det er rart at have lidt i overskud, hvis man pludselig
skal et
sted hen, og ikke lige har så meget tid til at tanke.
Enkelte gange har jeg også været oppe og runde 300km ved en tankning, men
det er mere undtagelsen end reglen.

Det passer også meget fint med at jeg tanker hver anden weekend, da jeg
kører ca. 2x10km dagligt i hverdagene + nogle ekstra kilometer der kommer
hist og her.

> Jeg lægger ca. 30-40 km til tallet på km-tælleren
> når jeg går på reserve og tanker som regel omkring
> når jeg når det tal.

Jeg ved heller ikke om jeg kan udnytte de sidste 2 liter i min tank
ordentligt, og jeg gider ikke rigtigt prøve mig frem, derfor tanker jeg
altid lige inden jeg går på reservetank.

Better safe than sorry.

Skal man køre længere strækninger, f.eks. ferieture, så betyder det mere,
men om man tanker hver 14. dag eller hver 17. dag, det synes jeg ikke
betyder det vilde.

signing off.. Martin Sørensen



Anders Majland \(Rep~ (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 05-11-02 17:24

> Skal man køre længere strækninger, f.eks. ferieture, så betyder det
mere,
> men om man tanker hver 14. dag eller hver 17. dag, det synes jeg ikke
> betyder det vilde.

Men det gør en forskel om man skal tanke en eller to gange på vej hjem
fra arbejde....

/A



Anders Majland \(Rep~ (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 05-11-02 17:21

> Men benzinøkonomien på din Leonardo er jo også noget bedre end den er
på min
> Seca, så det går 'næsten' op. Hvor jeg har en rækkevidde på maks.
360km
> (18km/L*20L) har din en rækkevidde på 285km (30km/L*9.5L). Passer de
30km/L
> med praksis?

Nej De 30 er måske teoretisk mulige med en lille italiener og 80-90km/t
for jeg har været over 25 på en tur kbh<->helsingør ad strandvejen med
konen bagpå hvor vi fulgte trafikken (dvs 60-90 km/t)

Men når den lille motor skal trække mig og en stor vindskærm på tværs af
landet hedder det knapt 20km/l ved 9000rpm. Stop'n'go bykørsel ligger på
godt 20.

/A



RpR (06-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-11-02 13:40

> Nej De 30 er måske teoretisk mulige med en lille italiener og 80-90km/t

24km/l på RS'en ved blandet kørsel, det synes jeg er godt hvis man tænker på
at den det meste af tiden kører ved bundgas og relativt høje RPM.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-11-02 13:40

RpR wrote:

>> Nej De 30 er måske teoretisk mulige med en lille italiener og 80-90km/t
>
> 24km/l på RS'en ved blandet kørsel, det synes jeg er godt hvis man tænker
> på at den det meste af tiden kører ved bundgas og relativt høje RPM.
>
Nåja, der er vel også en grænse for hvor meget benzin der kan være i den
enlige, fingerbølsstørrelses cylinder
Hæhæ, du skal altså regne med at blive mobbet, så snart du begynder at
snakke om dine knallerter!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

RpR (06-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-11-02 14:13

> Nåja, der er vel også en grænse for hvor meget benzin der kan være i den
> enlige, fingerbølsstørrelses cylinder

Min Derbi GPR 50R gik ikke over 9km/l uanset hvordan jeg kørte, og min
Aprilia Area 51 scooter ikke over 16km/l. De kan skam godt bruge benzin
selvom de er små, hvorfor RS'en så ikke gør det er mig en gåde, men jeg er
da bare glad

> Hæhæ, du skal altså regne med at blive mobbet, så snart du begynder at
> snakke om dine knallerter!

Jeg kører da i det mindste ikke tør eller skal fylde olie på hver 400km

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-11-02 13:56

RpR wrote:

>> Nåja, der er vel også en grænse for hvor meget benzin der kan være i den
>> enlige, fingerbølsstørrelses cylinder
>
> Min Derbi GPR 50R gik ikke over 9km/l uanset hvordan jeg kørte, og min
> Aprilia Area 51 scooter ikke over 16km/l. De kan skam godt bruge benzin
> selvom de er små, hvorfor RS'en så ikke gør det er mig en gåde, men jeg er
> da bare glad
>
Pyt, det er knallerter og folk der vil læse om dem læser i knallertgruppen,
ikke her.

>> Hæhæ, du skal altså regne med at blive mobbet, så snart du begynder at
>> snakke om dine knallerter!
>
> Jeg kører da i det mindste ikke tør eller skal fylde olie på hver 400km
>
>
Nej, men du kører knallert og det er da meget værre imo.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

RpR (06-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-11-02 14:56

> Nej, men du kører knallert og det er da meget værre imo.

lol, nu er du lame at høre på Jes, og det ved du.
Men gider da ikke spilde mere tid på dig hvis du ikke kan snakke ordentligt
til mig..

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rittig (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-11-02 17:28

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:aqb71k$aap$1@sunsite.dk...
> > Nej, men du kører knallert og det er da meget værre imo.
>
> lol, nu er du lame at høre på Jes, og det ved du.
> Men gider da ikke spilde mere tid på dig hvis du ikke kan snakke
ordentligt
> til mig..

Vi har vist haft emnet oppe før, men al den knallertsnak - hvorfor flytter I
den ikke over på en knallertgruppe? I er voldsomt off-topic det meste af
tiden, og herinde opfattes det jo af mange som lidt latterligt, så jeg
forstår ikke denne trang til at udstille sig selv?

Rittig



RpR (06-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-11-02 20:08

> Vi har vist haft emnet oppe før, men al den knallertsnak - hvorfor flytter
I
> den ikke over på en knallertgruppe? I er voldsomt off-topic det meste af
> tiden, og herinde opfattes det jo af mange som lidt latterligt, så jeg
> forstår ikke denne trang til at udstille sig selv?

Der blev snakket om en lille italiener der kørte sparsommeligt, det vil jeg
mene min RS'er går ind under, og så sagde jeg et svar.
At Jes så partout skal begynde på det lort er ikke min fejl.
Ikke flere bidrag i denne tråd fra mig.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Ole Baun (06-11-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 06-11-02 22:50


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:aqbpam$a5e$1@sunsite.dk...
> > Vi har vist haft emnet oppe før, men al den knallertsnak - hvorfor
flytter I
> > den ikke over på en knallertgruppe? I er voldsomt off-topic det
meste af
> > tiden, og herinde opfattes det jo af mange som lidt latterligt, så
jeg
> > forstår ikke denne trang til at udstille sig selv?
>
> Der blev snakket om en lille italiener der kørte sparsommeligt, det
vil jeg
> mene min RS'er går ind under, og så sagde jeg et svar.

Det går din RS´er ikke ind under, for den er ikke en mc og derfor ikke
interessant i denne gruppe.

> At Jes så partout skal begynde på det lort er ikke min fejl.

Jo, for du bliver jo ved med at skrive om din knallert uanset hvor mange
der fortæller dig at vi (i denne gruppe) ikke gider høre om den.

> Ikke flere bidrag i denne tråd fra mig.

Så har du jo heller ikke lovet for meget. Men der går vel næppe mere end
et par dage før vi skal belemres med mere knallert snak.

Ole Baun



Jørgen Winther (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 07-11-02 00:34


"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc98e76$0$802
> Så har du jo heller ikke lovet for meget. Men der går vel næppe mere end
> et par dage før vi skal belemres med mere knallert snak.

Nej, der skal nok dukke et indlæg op om MZ, CZ mm. Og sker der ikke
noget på dén front, kunne jeg måske finde på at skrive lidt om min BSA
Bantam

Nå ja, knallerter er disse maskiner vel ikke, men det er sørme tæt på

Især når vi taler benzinøkonomi: Tænk at man skal helt til Italien for at
finde en 45'er, der kan køre 30 km/l - dét kan min gamle engelske BSA Bantam
da så rigeligt, og den har endda flere hestekræfter, flere gear og så må den
lovligt køre flere hundrede kilometer i timen (med mindre lokale regler
forbyder det, og det gør de jo som regel, desværre). Og den ser bestemt
meget bedre ud end en hvilken som helst 45'er!

--
Jørgen
Næsten-knallertkører, men meget gladere



RpR (07-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 07-11-02 07:00

> Især når vi taler benzinøkonomi: Tænk at man skal helt til Italien for at
> finde en 45'er, der kan køre 30 km/l - dét kan min gamle engelske BSA
Bantam
> da så rigeligt, og den har endda flere hestekræfter, flere gear og så må
den
> lovligt køre flere hundrede kilometer i timen (med mindre lokale regler
> forbyder det, og det gør de jo som regel, desværre). Og den ser bestemt
> meget bedre ud end en hvilken som helst 45'er!

Jeg ville til enhver tid foretrække min 2år gamle RS'er fremfor en mindst
20år gammel BSA, no offence.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rittig (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 07-11-02 08:08

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:aqcvhk$sev$1@sunsite.dk...

"Ikke flere bidrag i denne tråd fra mig" ?

> Jeg ville til enhver tid foretrække min 2år gamle RS'er fremfor en mindst
> 20år gammel BSA, no offence.

Netop derfor burde du holde dine udgydelser i en gruppe hvor du føler dig
hjemmehørende, og ikke her.

Rittig





Hekto (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-11-02 10:04

In article <3dca109f$1$52961$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ClausRittig@Hotmail.Com says...
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> news:aqcvhk$sev$1@sunsite.dk...
>
> "Ikke flere bidrag i denne tråd fra mig" ?
>
> > Jeg ville til enhver tid foretrække min 2år gamle RS'er fremfor en mindst
> > 20år gammel BSA, no offence.
>
> Netop derfor burde du holde dine udgydelser i en gruppe hvor du føler dig
> hjemmehørende, og ikke her.
>
> Rittig
>
>
>
>
>
På min news reader er der et filter .................. Det har jeg
brugt for længe side!! ;)
--
Brian/Hekto

MicroPlanet Gravity m. filter * LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m.
KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Mads Stetter (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 07-11-02 15:59


"Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.18344ad99cbcbacb989706@news.uunet.dk...> >
> På min news reader er der et filter .................. Det har jeg
> brugt for længe side!! ;)
> --
> Brian/Hekto
>
> MicroPlanet Gravity m. filter * LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m.
> KIPS & 2-in-2
> http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Men på den anden side skal drengen jo også have lov til at komme med
relevante ting til gruppen, osv.. Det kunne jo være han til sidst havde
nogle spørgsmål til Kørekort til MC osv... Se, det er sådan mand bliver en
MAND!

Men bare han for guds skyld holder sine historier om sin RS50'er væk fra
gruppen!

Ciao...

MVH Mads Stetter
http://dfm.divvy.dk/?id=10



Hekto (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-11-02 16:16

In article <aqdv2q$lj1$1@sunsite.dk>, m_stetter@hotmail.com says...
>

> Men på den anden side skal drengen jo også have lov til at komme med
> relevante ting til gruppen, osv.. Det kunne jo være han til sidst havde
> nogle spørgsmål til Kørekort til MC osv... Se, det er sådan mand bliver en
> MAND!

Det vil tydeligt fremgå af svarene til ham, når den dag oprinder!
..... indtil da ...... *PLOINK*
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

RpR (08-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 08-11-02 01:54

> Det vil tydeligt fremgå af svarene til ham, når den dag oprinder!
> .... indtil da ...... *PLOINK*

Og jeg så fik MC pap og gik den store vej det er at regge min elskede RS'er
som MC så ville folk stadigvæk håne mig fordi det er en knallert.

Så jeg skrider fra gruppen.
Siger tak til de få folk (ja selv Rittig ;-] ) der har været til hjælp i den
tid jeg var her. Hvem ve, måske render vi på hinanden til stumpemarked? Jeg
er ham gutten med RpR t-shirten, kan findes i resten af flokken med
www.MopedGallery.com t-shirt logoerne

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jørgen Winther (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 07-11-02 16:32


"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aqdv2q$lj1$1@sunsite.dk...
> Men bare han for guds skyld holder sine historier om sin RS50'er væk fra
> gruppen!
>
> Ciao...

Hov, hvad er nu dét? Ciao er da også en knallert?! Vil du straks holde op
med dét

Buonasera

--
Jørgen



Jørgen Winther (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 07-11-02 10:09


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:aqcvhk$sev$1@sunsite.dk...
> Jeg ville til enhver tid foretrække min 2år gamle RS'er fremfor en mindst
> 20år gammel BSA, no offence.

Jeg er bange for, at du nok ikke helt forstod humoren i mit indlæg, men
hvordan skulle en knallertkører vel også kunne det? I øvrigt så er jeg
ikke enig med dig - sådan en gammel BSA (25 år) har sjæl og evigt liv, mens
en moderne knallert blot er et køretøj, som ingen interesserer sig for om om
25 år.

I øvrigt så begynder jeg da så småt at være enig med Rittig i, at
knallert-debat ikke bidrager med meget positivt i denne gruppe. Hvis du som
knallertkører end ikke har interesse i motorcykler, så har vi da ikke meget
at snakke om i dette forum??

--
Jørgen



RpR (07-11-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 07-11-02 15:38

> I øvrigt så begynder jeg da så småt at være enig med Rittig i, at
> knallert-debat ikke bidrager med meget positivt i denne gruppe. Hvis du
som
> knallertkører end ikke har interesse i motorcykler, så har vi da ikke
meget
> at snakke om i dette forum??

Teknikken... teknikken...
Men fair nok, så smutter jeg da bare væk fra NG'en hvis folk har så ondt i
røven.

Adios.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-11-02 22:42

RpR wrote:

>> Nej, men du kører knallert og det er da meget værre imo.
>
> lol, nu er du lame at høre på Jes, og det ved du.
> Men gider da ikke spilde mere tid på dig hvis du ikke kan snakke
> ordentligt til mig..
>
Orv, du er gnaven Dig om det...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Jacob Bunk Nielsen (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 05-11-02 00:02

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager1(--fjern--)@get2net.dk> writes:

> Det maximale jeg har tanket før jeg går på reserve er 14,3L. Det maximale
> jeg har tanket er 16,7L
> Altså er der 2,4L i reserve. Jeg er kørt tørt en gang hvor jeg kørte 44km
> efter jeg gik på reserve. Pas lidt på, når du kører 40km efter du er gået på
> reserve er du meget tæt på at køre tør.

Min Bandit har vist 4,5 liter i reserve og 19 liter i alt i følge
manualen. Jeg har dog aldrig haft mod til at køre mere end ca. 60 km
efter jeg var gået på reserve, hvilket nok svarer til lige over 3-3,5
liter.

Jeg synes det er vildt meget at have i reserve. Kører jeg så langt at
jeg lige nøjagtig må skifte til reserve kan jeg typisk ikke tanke ret
meget mere end 13 liter, selv om jeg i følge manualen burde kunne
tanke ca. 14,5 liter, og jeg synes ellers at jeg fylder godt op uden
at overfylde.

Jeg ved ikke hvor langt min Bandit hoster, men den klarer sig i hvert
fald over en halv km, for det var ca. så langt jeg kørte første gang
jeg måtte skifte til reserve og undrede mig over hvorfor den ikke
rigtig havde noget bundtræk lige pludselig, før jeg fandt ud af hvad
der var galt

--
Jacob - www.bunk.cc
There is always someone worse off than yourself.

Martin Sørensen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-11-02 10:29

> Rd'eren løb tør for fuel ved Bistrup (Nordsjælland)...godt man havde
mobilen
> med og kunne ringe til Jakob W (min "værkfører") - for den ensomme MC-er
der
> kom forbi (nypudset shopper - lignede en Virago - rigtig
weekend-bedstefar)
> hilste blot med løftet venstre lab, mens jeg stod og kiggede fortvivlet
ned
> i den tomme tank... (der var 2 km til nærmeste tank (Q8))

Min motorcykel gik en gang død på motorvejen ud for Randers. Jeg nåede lige
at komme af ved næste afkørsel og ind at holde på et grusareal efter
afkørslen.

Her holdte jeg så i en times tid, mens jeg fik ringet rundt.. Der kørte
mange MC'er af forskellige typer forbi, men ingen stoppede op for at høre om
de kunne hjælpe.
Det var ud til en landevej med lige uden for Randers og jeg kunne ses langt
væk, da vejen var snorlige.
Hvis jeg ikke havde haft en mobiltelefon, havde jeg godt nok været på
spanden.

signing off.. Martin Sørensen



Hekto (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-11-02 12:50

In article <TkZw9.67$o%2.2468@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> Rd'eren løb tør for fuel ved Bistrup (Nordsjælland)...godt man havde mobilen
> med og kunne ringe til Jakob W (min "værkfører") - for den ensomme MC-er der
> kom forbi (nypudset shopper - lignede en Virago - rigtig weekend-bedstefar)
> hilste blot med løftet venstre lab, mens jeg stod og kiggede fortvivlet ned
> i den tomme tank... (der var 2 km til nærmeste tank (Q8))

Jeg troede du var klar over at en RD'er er T Ø R S T I G ? ;)

2 tankfulde benzin (af 200-250km), og så cheke 2T-olie (ca. 1L pr. 400-
800Km).
Hav altid en lille flaske med 'reserve-olie' med. Når lampen lyder, og
du så cheker olietanken, vil du skrige af rædsel over hvor lidt der er
tilbage!!! Står du på motorvejen, er det rart at vide at man kan nå en
tank inden smøringen stopper!

--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS
http://dfm.divvy.dk/?id=8

Hans Joergensen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-11-02 22:04

Hekto wrote:
> Jeg troede du var klar over at en RD'er er T Ø R S T I G ? ;)
> 2 tankfulde benzin (af 200-250km), og så cheke 2T-olie (ca. 1L pr. 400-
> 800Km).

Hmm, har du nogensinde fået den til at holde 800km på en
liter? ;) Der skal da vist ren morfar-kørsel til...

RD'en går omkring 450-500 med mig i sadlen ...

> Hav altid en lille flaske med 'reserve-olie' med. Når lampen lyder, og
> du så cheker olietanken, vil du skrige af rædsel over hvor lidt der er
> tilbage!!! Står du på motorvejen, er det rart at vide at man kan nå en
> tank inden smøringen stopper!

ja, den er god at ha' .. men det er nu bedst lige at løfte
sadlen af og til og checke om der er nok på tanken..

--
Hans Joergensen, http://ph33r.dk, Nu med Pandekager!
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

H;P (03-11-2002)
Kommentar
Fra : H;P


Dato : 03-11-02 15:20

Hejsa´
"wheeler" skrev i en meddelelse

-- > Rd'eren løb tør for fuel ved Bistrup (Nordsjælland)...godt man havde
mobilen
> med og kunne ringe til Jakob W (min "værkfører") - for den ensomme MC-er
der
> kom forbi (nypudset shopper - lignede en Virago - rigtig
weekend-bedstefar)
> hilste blot med løftet venstre lab, mens jeg stod og kiggede fortvivlet
ned
> i den tomme tank... (der var 2 km til nærmeste tank (Q8))
>
> ... Der var en her fra NG forleden, som spurgte, hvorfor vi hilser på
> hinanden....jeg spørger om det samme....

Det var da lidt uheldigt . En mindre hovsa der !. Anyway så synes jeg
godt nok at danskernes venlighed & hjælpsomhed er noget på tilbage tog. Der
var engang..........og det var dengang åbenbart .
Om der står nogen i vejkanten og det ser ud til at der er noget galt, så er
jeg sq ikke bleg for at bruge de 3½ nanosekund det tager og finde ud af om
folk er på spanden eller om der er orden på tingene. Man får sq sådan en god
fornemmelse i kroppen.
Og køretøjet er sq underordnet, er der brug for hjælp så er det bare om at
komme igang .

Hilsen Herfra

H;P <Venlig & hjælpsom sjæl >

http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !



Oros (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 03-11-02 19:51

Er jeg helt åndssvag eller hvad? Giver man ikke tegn hvis man ønsker hjælp?
Folk står vel ikke bare og glor og forventer at man stopper? Man må da lige
vinke med armen eller noget. Kan huske sidste vinter da
trafikmeldings-stemmen skældte samtlige traffikanter ud som havde kørt x
strækning på motorvej fordi der holdt en dame og hendes aldrende mor i 2
timer og frøs i deres bil der var gået ud. Man må da lige indikere man
mangler hjælp, de havde da garanteret bare siddet på deres flade derinde og
ventet på at nogen stoppede og hjalp dem. (midt i morgen-haste-trafikken)
Jeg stopper da kun hvis nogen prajer mig, jeg ville da ærlig talt føle mig
lidt dum hvis jeg stoppede hver gang der holdt nogen inde i siden. Hvis folk
er gået fra stedet, eller måske bare en der står og tisser og man går hen og
spørger om han har brug for hjælp, ja den ville være køn ik?

mvh
Rasmus Jensen



BoS (03-11-2002)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 03-11-02 20:44


"Oros" <orosaraba@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aq3r43$a68$1@sunsite.dk...
> Er jeg helt åndssvag eller hvad? Giver man ikke tegn hvis man ønsker
hjælp?
> Folk står vel ikke bare og glor og forventer at man stopper? Man må da
lige
> vinke med armen eller noget. Kan huske sidste vinter da
> trafikmeldings-stemmen skældte samtlige traffikanter ud som havde kørt x
> strækning på motorvej fordi der holdt en dame og hendes aldrende mor i 2
> timer og frøs i deres bil der var gået ud. Man må da lige indikere man
> mangler hjælp, de havde da garanteret bare siddet på deres flade derinde
og
> ventet på at nogen stoppede og hjalp dem. (midt i morgen-haste-trafikken)
> Jeg stopper da kun hvis nogen prajer mig, jeg ville da ærlig talt føle mig
> lidt dum hvis jeg stoppede hver gang der holdt nogen inde i siden. Hvis
folk
> er gået fra stedet, eller måske bare en der står og tisser og man går hen
og
> spørger om han har brug for hjælp, ja den ville være køn ik?
>
> mvh
> Rasmus Jensen

Hej Rasmus
Man stopper sgu ikke ude på motorvejen hvis man skal tisse...!

Og det koster ikke noget lige at holde ind til siden og spørge, om der er
noget galt.
Man kan også sagtens vurdere i farten om der måske er et problem, hvis man
ser en mc/bil holde i vejkanten. Hvis der står en og pisser, så skal han sgu
have lov til det i fred. Hvis han/hun står og ser frusteret ud, stopper
man... ALTID. Og det gælder både biler og mc'er og busser og kampvogne for
den sags skyld. Og uanset hvad man selv kører i/på.

Det koster ikke noget lige at give en hjælpende hånd.

På MC er der vist en regel om, at hvis man sætter sin hjelm på jorden ved
bagdækket, så har man brug for lidt assistance. Men der er vist ikke ret
mange der ved det.

mvh Bo
Carina E og VTR (som er brudt ned to gange i år - den ene gang dog derhjemme
i gården)



Hans Joergensen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-11-02 22:00

wheeler wrote:
> Rd'eren løb tør for fuel ved Bistrup (Nordsjælland)...godt man havde mobilen

Hej wheeler ...
Du er da godt nok ikke udpræget heldig med den RD'er ...
håber ikke du bliver træt af den inden sommer..

Jeg var lige nede for at besøge min idag, og for lige at
sikre mig at frostvæsken nu også var rigeligt frostsikret,
og for at skifte noget olie (har jeg nemlig ikke haft tid
til før nu).

Fik mig også en lille kort køretur .. bare lige for at få
varmet olien op før skiftet .. damn' det var koldt.. ;)

Er det ikke snart sommer igen?? pleease..

--
Hans Joergensen, http://ph33r.dk, Nu med Pandekager!
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

wheeler (03-11-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 03-11-02 22:50


"Hans Joergensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> skrev i en meddelelse
news:slrnasb3ii.hub.haj@pesthest.nathue.dk...


>
> Hej wheeler ...
> Du er da godt nok ikke udpræget heldig med den RD'er ...
> håber ikke du bliver træt af den inden sommer..
>
> --
> Hans Joergensen, http://ph33r.dk, Nu med Pandekager!
> Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk


Heldig...næhhh har her i dag brugt x antal timer på at køre til Holbæk og
hjem igen (120 km). På udvejen gik den (som sædvanlig) ud ved afkørslen til
Holbæk og jeg måtte (som sædvanlig) køre i tomgansfart de sidste 3 km til
ham fra DBA. På hjemturen (som foregik i øsende regn v/ 3 grader og stiv
kuling), gik Rd'eren (som sædvanlig) ud da jeg nåede folehaven/Kbh....og jeg
måtte køre de sidste 7 km ved tomgangs-hastighed ad cykelstien!

Det mest sure er, at den nye CDI-boks ikke passer, idet der mangler en
ledning (der går kun 8 ledninger ud fra boksen modsat den gamle med 9!)
( - derfor kunne jeg ikke montere den dernede (havde jeg vist det -
havde jeg nok valgt at blive hjemme. Jeg havde i det mindste nok valgt en
anden transportform - eksempelvis min 100% trofaste 4-hjuler

Med hensyn til om de to bokse kan erstatte hinanden vender jeg nok tilbage -
har lige brugt aftene i selskab med min bror (maskin-mester) for at studere
diagrammer i Haynes.......

Jag har returret på CDI'en (men hvis der nogen herinde der kan bruge den vil
den være til overtagelse for samme pris = 600.-, men derom evt. senere!)


Wheeler TDR 125R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408646
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste