import af mailkonti i Outlook XP
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 02-11-02 23:06

Hvordan gøres dette? I Outlook 2000 var det en "konti" under "funktioner",
hvor man kunne vælge import (og eksport), men dem kan jeg ikke finde i
Outlook XP. Det kan vel ikke passe, at man ikke kan importere sine
mailkonti?

TIA
Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-11-02 00:56

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor man kunne vælge import (og eksport), men dem kan jeg ikke finde i
> Outlook XP. Det kan vel ikke passe, at man ikke kan importere sine

Filer - Importer/eksporter

Kurt

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 03-11-02 10:46

Og hvad skal jeg så importere? Der kan jeg importere alle mine mails, men
ikke mine koto-settings (der hvor man angiver mailserver, brugernavn,
passwords m.v.)
VH
Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-11-02 21:54

Nu har jeg godt nok aldrig gjort det selv, men det nederste punkt hedder
Importer indstillinger til email konto, og hvis man læser hjælpeteksten lige
nedenunder, så mener jeg, at det lige præcis er det, som du søger??

Kurt

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 03-11-02 22:50

Mærkeligt. Den har jeg ikke. Min nederste importfunktion er kun import af
mails og kontaktpersoner.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-11-02 00:01

Ja, det er lidt mærkeligt, for den har jeg til gengæld ikke.
Kan det være en facilitet som stammer fra opdatering af sp1 og 2? Jeg ved
det ikke, men dem har jeg installeret.

Kurt

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 04-11-02 00:05

Jeg har også både SP1 og SP2 - jeg ved ikke, hvordan det var før jeg
installerede dem.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-11-02 00:43

Hmm. Prøv at gå ind i Kontrolpanel og vælg Tilføj/fjern programmer.
Find Microsoft Office xp og klik på Skift knappen.
Så kommer installationsprogrammet frem, og her vælger du så punktet hvor du
kan tilføje og fjerne dele af officepakken.
I næste billede skal du så kontrollere, hvor meget af Outlook du har
installeret.
Det er vist ikke alle import og eksport filtre, som bliver installeret pr.
automatik.
Jeg har installeret alt vedr. Outlook, så det kan du jo evt. også prøve,
hvis ikke du har gjort det i forvejen. Hvis du har installeret alt, så er
Outlook mappen hvid, ellers er den grå, og du kan så i undermapperne se,
hvad du evt. mangler at installere. Men bare stil dig på hovedmappen,
højreklik og vælg Kør alt fra denne computer. Sørg for at cd.en sidder i.
Så skulle det manglende gerne blive installeret.

Kurt

Fra : M.N.

Dato : 04-11-02 16:11

> Ja, det er lidt mærkeligt, for den har jeg til gengæld ikke.
> Kan det være en facilitet som stammer fra opdatering af sp1 og 2? Jeg ved
> det ikke, men dem har jeg installeret.

Tja, jeg har dem heller ikke. Med alle SP installeret. Og du kører Office XP
og ikke 2000?

Mogens

Fra : iLotG_

Dato : 04-11-02 19:49

Ja, men der kan kun importeres fra bestemte andre programmer som allerede er
installeret på pc'en, og ikke fra Outlook selv, hvor man vælger en fil som
man har eksporteret.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-11-02 21:53

Du har vist ramt det rigtigte.
Jeg startede lige en import, og den fandt straks mit Outlook expres og de 2
konti, som jeg har under den. Der var ikke andre muligheder, så det må være
som du oplyser, at den finder andre konti i forbindelse med installationen.
Så jeg har ikke andre forslag - end at gøre det manuelt, da det jo heller
ikke er ret meget, som man skal skrive ind.

Kurt

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 04-11-02 23:53

Næhh, men jeg bruger 5-6 mailkonti, så det er da lidt irreterende - og
mærkeligt, at mulighederne er blevet færre.

Fra : pre

Dato : 04-11-02 23:02

Ikke det helt rigtige. Under første kørsel af OutlookXP skanner
programmet dels for andre e-mail programmer, dels for tidligere Outlook
versioner. I givet fald tilbydes import af alle konti, server
oplysninger, brugernavne OG evt. e-mails. Ved bruger accept arrangerer
Outlook det hele, ellers stilles om til en guide der tilbyder at oprette
en e-mail konto.

© pre 2002

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 10-11-02 01:24

Nu er det bare sådan, at jeg har installeret forfra - men selvfølgelig taget
en kopi af mine mailkonto (samt naturligvis mails, kontaktpersoner m.v.)

VH
Jakob